• Fru sy

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Tack för alla länkar, nu har jag att göra en stund

• Fru sy

Hvidbrud skrev 2010-11-09 18:16:59 följande:
    Mammor: ni som varit gravida på vintern, behöver man en ny varm vinterjacka eller räcker det med den innre bastun? Jag var ju gravid på sommaren och höll på att få värmeslag!

Det har jag oxå funderat på. Än så länge kommer jag i min vinterjacka men det är inte många cm till godo där nu...

• Fru sy

Villemoa: Har legat hela eftermiddagen och tänkt på saffranskakan du skrev om i morse. Är så sugen, men orkar inte baka. Sen funderar jag om det skulle gå att göra den utan ägg, men tror att det skulle kunna funka... blir kanske lite "tyngre" men kan ju funka på en sådan kaka. Om jag orkar ska jag testa till helgen när vi får besök...

Har legat hela eftermiddagen och kvällen kommer fortsätta i soffan. Är helt slut vilket jag tror gör mig mer illamående oxå. Hade bara en lektion idag, men den var krävande... efter att stressat runt för att hinna hjälpa alla med alla fel det blivit med en okunnig vikare kändes det som jag skulle svimma. Måste försöka ta det lugnare på jobbet, men är så svårt när man väl är där så drar och sliter folk i en och tänker att man ska vara som vanligt... bävar inför hur det ska funka med heltid men försöker ta en dag i taget.

• Fru sy

Förresten så var det en elev idag som undrade vad jag varit så länge. När jag berättade att jag är gravid och har legat hemma och kräkts sa han: Jag som trodde du legat hemma och ätit chips och dip och kollat på fotboll och att det var därför du blivit lite tjock

• Fru sy

Tror jag kände något sprattel i magen precis... inte säker men det var liksom som det kittlades inne i magen på ett annorlunda vis.

• Fru sy

Idag jobbar jag eftermiddag, tänkte vara på jobbet vid 12 tiden. Skönt! Sovit länge, precis ätit frukost och skall snart ut med vovven på en liten promenad. Väntar bara på att tröjan i torktumlaren skall bli torr först...

• Fru sy

Usch, jag är så less på att må dåligt nu! Tyckte att det fungerat okej mån och tisdag, visst har jag varit trött men det är ju förståeligt och vanligt. Men idag har det varit hemskt hela eftermiddagen, illamåendet har varit som det var för flera veckor sedan. FFick springa till toa flera gånger för jag var påväg att kräkas, och gjorde det oxå någon gång. Jag är helt slut på jobbet efter bara någon timme, känns som jag skall falla ihop i en hög... och när jag blir trött kommer illamåendet.

Hur klarar alla andra att jobba heltid när de är gravida? Ska man kunna bita ihop och bara jobba på? Ska man ringa och prata med bm eller kommer hon bara tycka att man är gnällig?!? Känner mig rätt misslyckad att jag inte klarar något som nästan alla andra kvinnor gör  

• Fru sy

Hvidbrud skrev 2010-11-10 21:18:00 följande:
    Fru sy: gnäll på du bara! Du berättar ju bara hur du har det och det låter inte roligt alls! Nej, inte två graviditeter är samma och vissa mår toppen och andra mår apa. Du tillhör uppenbarligen den sistnämnda typen, gumman. Tycker helt klart att du ska ringa till din BM och berätta. Hon kommer att förstå! Annars får du förklara så att hon gör det. Du och ditt barn är viktigast just nu och du ska ta hand om dig och inte må så dåligt att du håller på att ramla ihop i en hög! Skickar tusen tusen varma kramar till dig!

Tack Hvidis! Kändes som du förstod vad jag menade. Jag ska fortsätta kämpa på denna veckan, är ju medveten att det kan ta ett tag att komma igång igen efter att ha legat så många veckor. Sen ska ja nog testa några dagar nästa vecka så jag har provat att jobba heltid innan jag dömmer ut det... men får se hur det känns framåt här. Vill ju så gärna komma igång igen, är så roligt att komma ut och träffa folk men just nu känns halvtid på gränsen av vad jag klarar av

• Fru sy

Kan ju säga att även här är en slemsnigel, och en som tittar på pappret. Dock har det lugnat sig lite de senaste veckorna med papperskikandet.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans