• Fru sy

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Hvidbrud skrev 2010-11-10 22:12:22 följande:
    Klart att det är jobbigt att komma igång igen. Jag själv städade ju inte på två veckor när jag var chef och nu när jag börjat med det igen är det svårt att komma i varv igen. Är så trött och pulsen hamrar bara av att gå i trappan, kan inte kolla under sängen för magen är i vägen osv osv... Men shiiit jag måste ju jobba upp min sgi, så... Åh, den balansgången... Blä, änsålänge går det bra och i morgon ska jag till försäkringskassan och prata!

Hoppas du får bra svar hos fk! Jag är oxå väldigt funderasm på hur det fungerar med sgi när man är sjukskriven under graviditeten, kommer det påverka hur länge vi kan vara hemma med barnet och vad vi får ut? Är det någon som vet? Hittar inget på fk hemsida, kanske borde ringa dit oxå och höra...

• Fru sy

Nu har jag ringt och pratat med en bm, min bm var på utbildning så henne fick jag inte tag på. Det är inskrivet i min journal hur jag mår och sedan är det lagt till läkaren som tidigare sjukskrivit mig att titta på det imorgon. De lovade att ringa och meddela mig men om jag inte fört något till imorgon em ringer jag dit och pratar med dem igen. Då är det bara att hoppas att läkaren förstår hur jag mår, men hon kändes bra förra gången jag träffade henne.

• Fru sy

Vi får besök alldeles strax så blev bara en snabbläsning. Tänkte berätta att jag ska fortsätta jobba halvtid i 2 veckor till, känns bra. Rektorn ville att jag skulle jobba färre dagar (men längre) än alla i veckan för att underlätta med vikarie, men det funkar ju inte för mig. Känner att jag inte klarar mer än halvdagar i nuläget. Vi ska sitta och lägga upp det på måndag, men jag tänker stå på mig... är ju sjukskriven på det viset för att det är det som funkar för mig, och dessutom kommer inte försäkringskassan godkänna att jag jobbar 2 ½ heldag och sedan är ledig. Och pengarna vill jag ju ha oxå...

Vi håller på att baka saffranskakan som Villemoa tipsade om, eller mannen bakar och jag läser upp recept

• Fru sy

Villemoa skrev 2010-11-13 07:25:02 följande:
    Kan bli så att Puerto får stifta bekantskap med äldre pojkar inom en snar framtid för mitt vatten började gå för en 50 minuter sen sådär!! Vaknade vid 04.00 för att kissa och kände att jag hade molvärk men somnade om. När jag vaknade halv sju kände jag hur det blev blött i trosan och hur det molade i magen. Nu har molet blivit lite starkare men värken sitter inte i länge. Det verkar vara på gång flickor!!! Och tänk om Puerto kommer idag på brorsans 40-årsdag, det vore häftigt!! Jag är nervös, lite rädd men mest förväntansfull!! Och tänk, Moa kanske blir storasyster innan dagen är slut *gråter en skvätt* F'låt om jag inte kommenterar nån idag, det känns jag alldeles för disträ för. till alla

SPÄNNANDE, SPÄNNANDE!! Nu kommer man ju inte kunna hålla sig härifrån idag

• Fru sy

Här gosar jag mycket med en söt liten kille på 5 månader. Vi har ju besök hela helgen och det är jättemysigt. Härligt folk som förstår att jag behöver vila ganska mkt.

Saffranskakan som Villemoa tipsade om är kanongod! Jag fick utgå från ett annat recept utan ägg men blev kanongott. Kanske att jag ska ta lite mindre socker i kakan nästa gång jag gör den för den blev ganska så söt.

Ha en bra dag tjejer!

• Fru sy

Ninnnis skrev 2010-11-13 18:13:07 följande:
    Jag gick på toaletten nyss när vi kom hem och det var blod på pappret...*fanfanfanfan*

Nej! *Hoppas allt vad jag kan att det inte är någon fara*
    Kramar

• Fru sy

Grattis Villemoa med familj!! Härligt att det gick bra och att du nu har två fina döttrar.
    Massa kramar till er!

• Fru sy

passionsblomman skrev 2010-11-14 11:31:03 följande:
    Ninnis?Vad händer?

Ja Ninnis, hur är det med dig idag?

• Fru sy

Fru E: Låter som du haft en riktigt intensiv helg! Roligt att shoppa mammakläder, och vilket pris! Vi har faktiskt planerat in ett besök till Kosta Outlet om 2 veckor, jag behöver nya kläder och är framförallt på jakt efter en jacka som kommer funka med växande mage i vinter. Såg du nga fina jackor på PoP? Vi har ju bara typ 6 mil dit så vi tänkte chansa, kanske att man kan köpa lite julklappar där oxå

• Fru sy

Fru E skrev 2010-11-14 20:28:12 följande:
    Fru Sy-tittade tyvärr inte så mycket på jackor men de hade många byxor, kjolar och toppar att välja på

Tack! Jag behöver lite sånt oxå så det är ju bra.

• Fru sy

Villemoa skrev 2010-11-15 17:03:01 följande:
    Nu är vi äntligen hemma och det är sååå skönt! Jag är för trött för att kommentera men jag vill ni ska veta att jag tänker på er alla!

Härligt att vara hemma!! Mys och vila så mycket du kan nu med hela familjen. Ellie ser helt underbart söt ut på bilderna, och visst är hon lik storasyster...?!?

• Fru sy

Satt ner med rektorn idag och bestämde vilka lektioner jag ska ha nu när jag jobbar halvtid. Såklart försökte han trycka in så många lektioner som det bara gick på de timmarna jag är där... känns lite ruttet, jag jobbar ju halvtid då ska jag ju ha hälften av mina lektioner. Jag valde iaf bort de två längsta lektionerna vilket känns gött!

Många av mina kollegor är på och tjatar om att de tror att jag väntar tvillingar eftersom de tycker jag är såååååå stor. Hjälper inte ens att jag säger att jag vet att det inte är tvillingar. Dessutom tycker jag inte att jag är så stor...  

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans