• Fru sy

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Villemoa: Jag skulle behöva ett smakråd är det okej om jag inboxar dig om lite frågor?

• Fru sy

Villemoa: Hoppas ert lilla pyre har vänt sig om nu!

Flamman: Jag tycker du låter så klok och tålmodig.

Ninnis och Fru E. *Håller kramaktigt tummarna*

Daa: Håller med alla andra att det låter smart att du lyssnar på din kropp och går ned i tid. Ta hand om dig och era små! Förrsten när är det det är dags för er? (Förlåt att jag inte håller reda på det)

Jag har oxå funderat på hur det påverkar föräldraledigheten med att man inte jobbar heltid. Jag har ju varit sjukskriven ett bra tag nu men hoppas att jag kommer kunna jobba resten sedan så vi inte förlorar aldeles för mycket pengar. Men vad spelar egentligen pengar för roll i jämförelse med en liten bebis. Om kroppen säger att man ska vila är det väl bäst att lyda!

Därför tror jag att jag fattat ett klokt beslut nu. Jag tänker inte ställa upp på julmarknaden första advent. Jag kan inte gå in och göra det halvhjärtat utan jag kommer jobba massa med det och stressa för sån är jag... när jag är färdig med det jag tänkt göra kommer jag bara på mer saker jag bara måste ha med. Och det kommer ju fler marknader. Men det här beslutet känns jättejobbigt för mig för jag har verkligen sett fram emot det länge nu! Men tror ändå att det är rätt beslut...

• Fru sy

Förresten fick jag veta igår att en av mina gamla gymnasiekompisar ligger 2 dagar efter mig gällande bf. Ingen som jag har jättebra kontakt med men jag kan absolut tänka mig att ta en fika med henne när jag är hemma och hälsar på.

• Fru sy

lanovia 08 skrev 2010-10-21 10:51:29 följande:
    Nu är det dags att få lite ur händerna här. Idag skall vi hämta Es yngsta kusin på dagis och leka lite med henne. Skall bli mysigt.

Härligt med kusinmys! Hoppas ni får en go eftermiddag.

• Fru sy

Men Blomman det låter inte alls roligt! Hoppas förkylningen släpper så du iaf slipper ömheten i musklerna. Skönt att det gick bra att ta första sprutan. Hur länge ska du spruta på nu då? Jag åt provera för att få en cykel och sedan pergotime för att få ägglossning.
    *Skickar över en stor kram, den innehåller massa kryapådig oxå*

• Fru sy

Blomman vi funderar oxå på hur vi ska göra med uppvärmningen här i huset. Det är underbart med gamla hus och deras själ, dock är det inte så roligt när det är kallt inne jämt under vinterhalvåret.

Hur är det, visst har ni oxå vedpanna som ni eldar i nu? Vår panna lär nog funka i några år till men eftersom vi har den i ett uthus har vi en rörkulvert in till huset och vi tror att den äter upp värmen för vi eldar jättemycket men får ändå inte in värmen... Igår när jag duschade hade vi 14 grader på toa och det är kallt tycker jag! Men allt kostar ju pengar och då hamnar man där igen vad man skall prioritera och inte, vill vi lägga pengar på en ny kulvert om vi ändå tänker byta till ngn annan uppvärmning inom inte allt för lång framtid?!?

• Fru sy

passionsblomman skrev 2010-10-21 15:40:04 följande:
    Fru Sy, jo vi eldar med ved och -trots vad alla förståsigpåande (karlar) som hälsar på oss säger-så har vi faktiskt tänkt fortsätta med det.Problemet med vårt system är att det är ett gammalt härke till panna som både varit ved och sedan oljepanna och på den är det satt en sk vedförugn. Dels blir vägen till skorstenen väldigt lång för röken att gå och dessutom är det gammal SKIT som behöver bytas. Förutom de så är det helt värdelöst att inte ha ackumulatortankar så man kan lagra värme i dem. Vi får ju för bövelen elda HELA tiden nu, och kan inte ens åka bort några dagar utan att allt skulle frysa ihop.Vi ska byta till en ny vedpanna med möjlighet att koppla på kombinationer som pellets och sol tex framöver-ifall vi skulle vilja det. Men i nuläget är en bra vedpanna med tre acktankar det viktiga. Och en elpatron till systemet som kan användas ifall vi åker bort.

Ja ack.tankarna är ju bra. Vi har tre sådana stora som samlar upp värmen bra, men för oss verkar det som den mesta värmen försvinner i jorden på vägen in till huset. Och elda för krypen i marken är vi inte intresserade utav.

Elpatron tror jag absolut man skall satsa på så att man vet att element och så inte fryser när man åker bort. Vi tajmade ju in vinters kallaste natt förra året med en weekend iväg. Det resulterade ju i sönderfrysna rör och pump, vilket gjorde att vi fick vara utan vatten i 2 veckor... inte kul!

• Fru sy

Norrskensflamman skrev 2010-10-21 16:32:21 följande:
    Nu ska jag dra  hem. Ikväll har jag planerat att göra något som jaginte gjort pålänge och som jag tror att jag verkligen behöver för att få lite energi och endorfiner i rörelse; Gå på körövning Hoppas ingen i familjen, eller någon annan för den delen, omkullkastar mina planer...Tjingeling!

Hoppas du får ta dig iväg på körövning ikväll så du kan ladda upp dina batterier lite Flamman, det är du värd!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans