I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Grattis till nya bil Flamman!!
Grattis till nya bil Flamman!!
Som vanligt är jag inne och läser, tänker på er och håller tummar och tår för alla som behöver... men känner mig lite ur form här.
Idag känner jag mig jätteledsen, vet inte riktigt varför. Men att jag är trött på att ligga hemma ensam hela dagarna är väl en av orsakerna. Jag längtar efter att det skall vara mysigt att vara gravid... våga planera framåt och så. Missuppfatta mig inte nu, jag är jättetacksam för att jag har en liten i magen men börjar bli riktigt deppig på att vara hemma. jag vill göra något och ha sällskap!
Sen fick vi veta igår att en kompis åkt in på bb i tisdags, det är uträknat precis i dagarna så det är ju inget konstigt. Hon var öppen 7 cm i går vid lunch så borde inte bebisen kommit nu då...? Eller är jag helt ute och cyklar? det som oroar mig när det gäller henne är oxå att de upptäckte cellförändringar på livmodern under tiden hon va gravid, så om det blev akut skulle de göra kejsarsnitt och operara henne för cellförändringarna. Blir tokig av att inte veta hur det är med henne och vad som händer.
Förlåt för egoinlägg, behövde nog som vanligt skriva av mig...
Många kramar till alla!
Ska tänka massa på er i eftermiddag Ninnis. Mängder med kramar. *Hoppas, hoppas, hoppas, hoppas oxå på en liten minininnis*
Tack för det fina ni skriver tjejer. Nu sitter jag här och gråter ännu mer för att det känns som ni förstår mig och inte tycker att jag är helt knäpp som bara gråter när man borde stråla över lyckan att vara gravid. Mannen förstår nog inte riktigt hur tråkigt jag tycker det är att ligga här hemma. Mannen är bäst på allt annat och han passar verkligen upp på mig med mat och annat jag behöver. Men när jag gnäller över att jag har tråkigt känns det som han tycker att "det är väl inte så farligt" typ. Han åker hemifrån 6 på morgonen och inte kommer hem förrens vid 19, det gör att dagarna blir väldigt långa och ensamma. Mamma säger att hon kan komma och hälsa på mig några dagar nästa vecka men just nu känner jag inte att jag orkar ha någon annan här än mannen. Mamma kommer bara fara runt och städa överrallt och då känner jag mig ännu sämre eftersom det känns som jag borde städat.
Och ja Daa, jag brukar ju hålla på med massa saker. Men nu har jag inte ens någon lust att sitta och virka eller sticka i soffan och då är jag rätt deppig...
Säger till bebisen i magen lite på skarpen att nu är det faktiskt dags för dig att vända dig om. Inte skall väl din mamma behöva gå och oroa sig. Kom igen nu vänd dig om!!
Förresten är man otrevlig när man lägger av luren här hemma. Mina föräldrar ringer typ en miljon gånger om dagen och frågar "Hur mår du idag?" Är rätt trött på att svara på det faktiskt...
Hej Hvidis! Hur är det med dig? (Opps nu frågar jag samma sak som jag är så irriterad på när någon frågar mig, du får snäsa tillbaka om du vill) Funkar det bra på jobbet?
Fick precis veta att min kompis fått en liten flicka inatt.
Skickar oxå en stor kram till dig Flamman
Vilken tur att jag är sjukskriven, nu kan jag ju ligga och hålla både tummar och tår hela dagarna för alla som behöver det här i tråden