• dr cosmos

Jag söker nya vänner i Gbg!

Hej allesammans!

Som rubriken lyder- jag söker nya vänner i Göteborgs-trakten. 

Jag är en 25-årig kvinna, som bott utomlands de senaste 6 åren. Jag har tyvärr tappat kontakten med alla mina tidigare vänner, men ser samtidigt fram emot att träffa nya spännande bekantskaper. 

Lite om mig:

Jag bor tillsammans med min sambo, och våra två små hundar. Har precis läst klart till läkare. 

Jag har många fritidsintressen, som ex. plocka svamp, gå på bio, dansa, fika, måla, gå på promenader, rida etc. 

Jag röker/dricker inte, men tycker ändå om att gå ut och dansa. 

(Det är lite knepigt att skriva en "kontakt-annons" på det här sättet... )

Om det finns fler därute som skulle vara intresserade av att träffas över en fika- hör gärna av er! Kanske kan vi styra upp ett möte där vi är flera som träffas?

MVH

"dr cosmos"

• Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!
  • Smile

Glad påsk på er i efterskott :) Hade ni det bra i fredags? :)

• wiii
    Smile skrev 2011-04-26 00:16:57 följande:
    Glad påsk på er i efterskott :) Hade ni det bra i fredags? :)
    Detsamma :)
    Ja, det var trevligt men i slutändan blev det bara jag och Operfekt :)
    Får göra ett nytt försök snart och hoppas på att fler kan följa med! 

• Smile

okej :) Ja de tycker ja att vi gör! :)

• operfekt

..nu är jag också förlovad :D Så nu ska här planeras! Vi kommer gifta oss någon gång nästa sommar, men inget bestämt än :)

• Runi
    operfekt skrev 2011-05-01 22:33:01 följande:
    ..nu är jag också förlovad :D Så nu ska här planeras! Vi kommer gifta oss någon gång nästa sommar, men inget bestämt än :)
    Grattis!! :D Hur, vart när? ^^
  • wiii

Grattis!! :D Säger som Runi, hur, var, när? ;)

• operfekt

Taack! Åh, är så glad!

Jag fyller år idag, men firade det igår, då jag jobbar 17-24 idag..
    Efter att vi ätit & fikat med familjen så gick vi in till oss,
    & jag fick hans presenter, två böcker, första boken i två olika fantasy-serier, så jag fick se om de var bra innan han köpte resten..
    Sen gick jag på toa (haha, romantiskt värre)
    När jag kom ut igen gick jag till emil, då sa han att han hade en present till & pekade mot min plats framför datorn..
    Där låg en bok till.. ( vi läser en serie tillsammans, alltså jag läser högt, & det var den fjärde boken i serien,
    som jag inte visste hade kommit ut än)
    Men jag tyckte att boken såg lite konstig ut & var lite tvivlande, trodde han lurades med mig..
    Titeln stod ju på engelska & när jag öppnade första sidan så stod det på svenska i, samt annan titel & författare :P
    Så trodde som sagt att han lurades, men så satt det ett sidenband instucket i boken, jag öppnade den där
    & så hade han klippt ut maaassa sidor så att det var som ett hål i boken, fastsatt i sidenbandet satt en ring..
    Jag fick genast tårar i ögonen & vände mig mot honom, då gick han ner på knä & frågade om jag ville gifta mig med honom.. Haha, tårarna bara rann..

Han hade inte tänkt göra det igår egentligen, men så tyckte han att det kändes rätt ändå =)

Sen låg vi & pratade massor, planerade lite hur vi ville ha det osv.. Blir nog bröllop hemma ändå, haha..
    Nästa sommar har vi tänkt =)

Just det, så är ringen jag fick bara en "tillfällig" ring, tills vi valt ut vilka vi vill ha.. Fast den är fiiin ändå, kommer ha den på andra handen sen, den är i silver med en liiten liiten diamant =) & han lyckades få rätt strl! :O

• Runi

Ååååh va mysigt!! 
    Blir ju nästan lite tårögd när man läser det också XD

Va glad jag blir för din skull :D Nu kan du äntligen börja planera "på riktigt" ^^
    Har ni diskuterat mycket än eller har ni bara hunnit med att bestämma att det blir nästa sommar nån gång?

Har också min "tillfälliga" förlovningsring i silver. Tog dock 5 månader för mig att hitta den riktiga ringen, få den specialgjord och få hem den :P Nu är den inlämnad för att vigselringen ska matcha 100% eftersom den också är specialgjord. 

Nu får du uppdatera ofta ^^

Grattis igen!! 

Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!