• Mariabridetobe

Röda skor på bröllopsdagen??

Hej! Jag funderar starkt på att ha ett par snygga RÖDA skor (har rött/vitt/silver tema) på min bröllopsdag, är det helt fel eller är det en kul grej?? Vår fotograf tyckte det var en cool grej och det kunde bli fina bilder =)

• Svar på tråden Röda skor på bröllopsdagen??
  • Mariabridetobe

Tack för alla inlägg!! De röda skorna ska beställas från Pernillas brudbutik inom kort... Känns kanon med röda skor på min bröllopsdag och sambon håller med... Ska bli intressant och se vad alla "traditions" enliga gäster säger Lycka till allihopa!!

• AnnJan

Jag beställde också röda (vinröda) från samma ställe som du.
    Dels för at jag hade färg i klänningen, men också för att jag ville ha skor som gick att användamer än en dag (och vita skor hade inte jag använt vid fler tillfällen).

Hoppas du blir nöjd med skorna från Pernillas. Mina var jättefina.

• Mariabridetobe

AnnJan skrev 2010-10-19 15:01:05 följande:
    Jag beställde också röda (vinröda) från samma ställe som du.Dels för at jag hade färg i klänningen, men också för att jag ville ha skor som gick att användamer än en dag (och vita skor hade inte jag använt vid fler tillfällen).Hoppas du blir nöjd med skorna från Pernillas. Mina var jättefina.

Jag kommer att betälla de klarröda skorna, då vi har det i vårt Tema oxå. Men de vinröda är jätte snygga =) Jag kände samma sak m vita skor, vill kunna använda skorna vid fler tillfällen!! Kul att du är nöjd med dina!! =)

• tigern83

Jag hade tänkt ha färg på mina skor. Skulle vilja ha röda me eftersom vårt tema är rosa-grönt-vitt så vet jag inte om röda skor passar till. Häftig färgklick skulle de vara iaf.

Berättade det åt min mamma och hon tänkte få spader.. " RÖDA SKOR?! De ha ja aldrig sett för. Alrdig varit på ett bröllop där bruden INTE har vita(ktiga) skor. Det är inte traditionellt. Hur ha du tänkt de? Nej nej nje!..." osv. Ni kanske ser ett mönster i hennes åsikter? Men då sa ja att eftersom vi har rosa som tema så kan jag också tänka mig rosa skor. Då mjukna hon lite. Tror min mamma inte är så förtjust i rött, jag själv ÄSLKAR rött. Har tex. en helt röd brio vagn åt vår lilla prinsessa (som vi inte visste av att de sku bli en tjej innan hon titta ut - vagnen va dock redan köpt).

Men nu vet jag inte längre vilken färg jag skall ha på mina skor. För jag hade bestämt som så, hittar jag en enkel klänning vill jag ha färgade skor. Men om jag hittar en detaljrik klänning vill jag ha enkla vita skor. Klänningen jag/vi har köpt är en san patrick refran. Tycker den är så detaljrik att färgade skor skulle gör att det skär sig.. Eller?

• Mariabridetobe

tigern83 skrev 2010-10-20 08:32:05 följande:
    Jag hade tänkt ha färg på mina skor. Skulle vilja ha röda me eftersom vårt tema är rosa-grönt-vitt så vet jag inte om röda skor passar till. Häftig färgklick skulle de vara iaf.   Berättade det åt min mamma och hon tänkte få spader.. " RÖDA SKOR?! De ha ja aldrig sett för. Alrdig varit på ett bröllop där bruden INTE har vita(ktiga) skor. Det är inte traditionellt. Hur ha du tänkt de? Nej nej nje!..." osv. Ni kanske ser ett mönster i hennes åsikter? Men då sa ja att eftersom vi har rosa som tema så kan jag också tänka mig rosa skor. Då mjukna hon lite. Tror min mamma inte är så förtjust i rött, jag själv ÄSLKAR rött. Har tex. en helt röd brio vagn åt vår lilla prinsessa (som vi inte visste av att de sku bli en tjej innan hon titta ut - vagnen va dock redan köpt).   Men nu vet jag inte längre vilken färg jag skall ha på mina skor. För jag hade bestämt som så, hittar jag en enkel klänning vill jag ha färgade skor. Men om jag hittar en detaljrik klänning vill jag ha enkla vita skor. Klänningen jag/vi har köpt är en san patrick refran. Tycker den är så detaljrik att färgade skor skulle gör att det skär sig.. Eller?

Jag vet att jag skulle få samma svar av släktingar (dock inte min mamma) Så jag har inte sagt nåt De har jätte fina skor i rosa på Pernillas brudbutik.. Eller andra snygga färger oxå!! Kolla och få inspiration!!! Och du: Det är ditt bröllop och du bestämmer allt!! Det har jag fått sagt till mig av vänner.

• tigern83
    Mariabridetobe skrev 2010-10-20 11:51:01 följande:
    Och du: Det är ditt bröllop och du bestämmer allt!! Det har jag fått sagt till mig av vänner.
    Jo, de e klart :) Ger hon pikar igen om nått så blir det som svar "är inte du gift redan? detta är vårt bröllop, vi besämmer vad vi vill ha. ok?" från min sida. Samma sak med svärmor, svägerskan, vänner som "säger emot" osv.. Vårt bröllop - våra tycken och idér :)
  • Mariabridetobe

tigern83 skrev 2010-10-20 12:24:54 följande:
    Jo, de e klart :) Ger hon pikar igen om nått så blir det som svar "är inte du gift redan? detta är vårt bröllop, vi besämmer vad vi vill ha. ok?" från min sida. Samma sak med svärmor, svägerskan, vänner som "säger emot" osv.. Vårt bröllop - våra tycken och idér :)

Helt rätt!! Ska man ta hänsyn till alla runt om så blir det bara tråkigt! Man ska ha sitt bröllop precis som man vill och jag tror att alla kommer tycka att det blir bra! Lycka till!!

• AnnJan

tigern83 skrev 2010-10-20 08:32:05 följande:
    Jag hade tänkt ha färg på mina skor. Skulle vilja ha röda me eftersom vårt tema är rosa-grönt-vitt så vet jag inte om röda skor passar till. Häftig färgklick skulle de vara iaf.   Berättade det åt min mamma och hon tänkte få spader.. " RÖDA SKOR?! De ha ja aldrig sett för. Alrdig varit på ett bröllop där bruden INTE har vita(ktiga) skor. Det är inte traditionellt. Hur ha du tänkt de? Nej nej nje!..." osv. Ni kanske ser ett mönster i hennes åsikter? Men då sa ja att eftersom vi har rosa som tema så kan jag också tänka mig rosa skor. Då mjukna hon lite. Tror min mamma inte är så förtjust i rött, jag själv ÄSLKAR rött. Har tex. en helt röd brio vagn åt vår lilla prinsessa (som vi inte visste av att de sku bli en tjej innan hon titta ut - vagnen va dock redan köpt).   Men nu vet jag inte längre vilken färg jag skall ha på mina skor. För jag hade bestämt som så, hittar jag en enkel klänning vill jag ha färgade skor. Men om jag hittar en detaljrik klänning vill jag ha enkla vita skor. Klänningen jag/vi har köpt är en san patrick refran. Tycker den är så detaljrik att färgade skor skulle gör att det skär sig.. Eller?

Nä, det skär sig inte. Inte så länge du har enfärgade skor iaf.

• tigern83
    AnnJan skrev 2010-10-20 15:55:37 följande:
      Nä, det skär sig inte. Inte så länge du har enfärgade skor iaf.
    Ok. Har funderat på detta med skor nu några dagar och har nog kommit fram till att jag vill ha enkla och ROSA skor på vår stora dag. Dessutom så kommer mina blommor att gå i svagt rosa så då passar de ju bra med båda rosa i handen och på fötterna. Mamma får lämna hemma då klänningen skall provas igen och mätas hur mcyket den skall sys in, så slipper man höra hennes negativa åsikter om färgade skor.  Och dessutom så ät det lättare att hitta rosa skor än helt vita som man vill/kan använda igen.
  • DALAnna

Mariabridetobe skrev 2010-09-25 11:43:55 följande:
    Hej! Jag funderar starkt på att ha ett par snygga RÖDA skor (har rött/vitt/silver tema) på min bröllopsdag, är det helt fel eller är det en kul grej?? Vår fotograf tyckte det var en cool grej och det kunde bli fina bilder =)

Åh, nån  mer! =)

Vi ska oxå ha rött, vitt å silver tema på vårt bröllop.
    Å jag har själv en förkärlek för röda skor, fast ju nu går funderingen om der inte blir vita ändå eller silver då jag förmodligen ska ha en röd klänning...

Men tycker helt klart att du ska ha röda skor, det är du som bestämmer om det är rätt eller fel :)

• pyrro

Jag hade tänkt ha lila skor men hittade inga snygga, men hittade tillslut ett par jättesnygga puder-bruna (typ) skor med lite mönster på som jag älskade och sen använt flitigt även efter och det är alltid en häftigt känsla att använda sina brudskor igen:)

För mig var det självklart från första stund att jag INTE skulle ha vita helt enkelt för att jag inte tycker att dom är nå snygga

• Taylia

OBS!! JAg vill varna er för Pernillas Brudbutik. Jag har haft stora problem att få besked om när mina skor ska dyka upp. Jag beställde de 22 augusti och har inte sett röken av dem. Det står upp till 8 veckors leverans och det är passerat med råge. OCh det är ju inte direkt högsäsong för festskor så här års.

Det har varit väldigt svårt att få kontakt via mail och informationen är väldigt knapphändig.

Har ni väldigt gott om tid så kör hårt, men jag gifter mig om tre veckor och har naturligtvis fått tänka om angående mina röda skor och fått köpa ett reservpar.

Så igen, VARNING för lååååång leverans (om de nu levereras alls) hos Pernillas Brudbutik.

• Maxiander

Lite färg på skorna är supersnyggt!
    Jag hade guldskor, skulle haft marinblåa (vilket var vår färg tilsammans med lite rött och guld, marint tema) men det strulade till sig. Mina två tärnor och två flicknäbbar hade också guldskor! Riktigt fint och kul när vi alla hade samma tema :)

www.maxiander.se

• Jeanette G
    Taylia skrev 2010-10-24 20:47:25 följande:
    OBS!! JAg vill varna er för Pernillas Brudbutik. Jag har haft stora problem att få besked om när mina skor ska dyka upp. Jag beställde de 22 augusti och har inte sett röken av dem. Det står upp till 8 veckors leverans och det är passerat med råge. OCh det är ju inte direkt högsäsong för festskor så här års.   Det har varit väldigt svårt att få kontakt via mail och informationen är väldigt knapphändig.   Har ni väldigt gott om tid så kör hårt, men jag gifter mig om tre veckor och har naturligtvis fått tänka om angående mina röda skor och fått köpa ett reservpar.   Så igen, VARNING för lååååång leverans (om de nu levereras alls) hos Pernillas Brudbutik.
    Jag var inne och kikade på Pernillas Brudbutik och hade funderingar på att beställa därifrån. Men för ett tag sen när jag gick in på sidan kom det bara upp en varningsgrej: "Angreppsrisk! Webbsidan på www.pernillasbrudbutik.se har rapporterats göra angrepp på datorer och har därför blockerats enligt dina säkerhetsinställningar."

Så ja, det kan ju vara nåt skumt där... Men hoppas verkligen att du får dina skor!

• Mariabridetobe

Taylia skrev 2010-10-24 20:47:25 följande:
    OBS!! JAg vill varna er för Pernillas Brudbutik. Jag har haft stora problem att få besked om när mina skor ska dyka upp. Jag beställde de 22 augusti och har inte sett röken av dem. Det står upp till 8 veckors leverans och det är passerat med råge. OCh det är ju inte direkt högsäsong för festskor så här års.   Det har varit väldigt svårt att få kontakt via mail och informationen är väldigt knapphändig.   Har ni väldigt gott om tid så kör hårt, men jag gifter mig om tre veckor och har naturligtvis fått tänka om angående mina röda skor och fått köpa ett reservpar.   Så igen, VARNING för lååååång leverans (om de nu levereras alls) hos Pernillas Brudbutik.

Jag var in igår på deras sida och då hade de skrivit att det har varit översvämmning där skorna görs, så det kunde ta lite mer tid, om man inte hann få skorna till bröllopet skulle man få alla pengarna tillbaka. Hon som har Pernillasbrudbutik har den som en bisyssla, och det står att det ibland kan ta lite tid innan svar.

Jag hoppas du får dina skor!! Jag ska beställa mina nästa vecka, men har till juni innan jag gifter mig!

• Taylia

Mariabridetobe skrev 2010-10-28 09:01:43 följande:
      Jag var in igår på deras sida och då hade de skrivit att det har varit översvämmning där skorna görs, så det kunde ta lite mer tid, om man inte hann få skorna till bröllopet skulle man få alla pengarna tillbaka. Hon som har Pernillasbrudbutik har den som en bisyssla, och det står att det ibland kan ta lite tid innan svar. Jag hoppas du får dina skor!! Jag ska beställa mina nästa vecka, men har till juni innan jag gifter mig!

hela situationen med mina skor är väldigt märklig.

jag beställde som sagt i slutet av augusti och de har fortfarande inte dykt upp. I slutet av förra veckan sa Pernilla att mina skor hade kommit till henne, hon frågade om jag fortfarande ville ha dem eller om jag skulle få pengarna tillbaka - såklart ville jag ha dem! annars hade jag ju inte beställt dem från första början. I alla fall så postades de i lördags (för 1 vecka sedan) och tror ni att de dykt upp? NEJ. Ingen avi och posten kan inte spåra leveransen eftersom de skickats som skrymmande brev istället för paket (! hur tänker man när leveransen redan är jätteförsenad om man vet att det är bråttom!!!). Tjejerna på mitt ica har fått leta genom hela sitt lager utan resultat.

Jag har fått löfte om att kunna returnera skorna och återfå pengarna om de nånsin dyker upp, eller att Pernilla återbetalar mina pengar när skorna kommer i retur till henne. Men helt ärligt - jag tror inte att de här skorna kommer dyka upp någonstans. Jag börjar t.o.m. tvivla på att de finns. En sak är säker - jag kommer få gifta mig i vita tråkiga skor istället för fina röda och jag är sjukt besviken och förbannad på företag som inte gör allt för att hjälpa till.

Kontakten med Pernillas Brudbutik har under de senaste veckorna varit bra, nu återstår det att se hur de löser problemet med mina pengar i retur.

Jag vet att detta företag levererat till många nöjda brudar och det kan mycket möjligt vara så att mitt fall är ett undantag. Jag vill bara berätta för er som har ngt snävare tidsramar än 6 mån att vara liiiite försiktiga.

• zunzilk

Jag kör på röda skor. Röda naglar. Röda Rosor. 

• prinsessanogrodan

Kör på röda skor TS! det är väldigt snyggt med röda skor öht och till bröllop är det lite extra coolt tycker jag

Svar på tråden Röda skor på bröllopsdagen??