• Snartis

Välkomna till Tivoli Empatia!

Smygläsaren smyger in...

Mugglan: usch vad jag lider med er, tårarna bara rann när jag läste om tvillingarna. Vilken klippa till make du har som löste allt med Huddinge.
    Massa kramar till dig och din familj.

Känns lite ego att skriva något om mig då jag inte "hänger" i trågen utan bara smygläser.
    Men fick mitt + efter några månader men blöder lite så lever lite i ovisshet  just nu. Vilar och om det blöder mer så ska jag åka in. Blödde med Kick´n med så anar att det är mitt myom som lever om igen
    Har även fått remiss till Huddinge för att göra UL istället för på sös, de ska ha mkt bättre utrustning+personal på Huddinge enligt BM.
    Nog om mig...

Kram till alla er andra

smyger ut igen...

• Snartis

Åhh vilken bra nyhet från Mugglan, håller fortfarande tummarna att allt ska fortsätta går bra.

Jo jag har BF i august som Cicci skrev, runt den 13 augusti. Fortsätter att blöda till och från så se vad BM säger nästa vecka.
    Måste fråga er som har två barn, växte era magar sjukt snabbt med andra barnet? är i vecka 10 och kommer inte kunna gömma magen så länge till för jobbet. Känns helt galet!

AM: hur lydde dina cravingsteorier? Lite nyfiken

• Snartis

AM: hahah enligt cravingteorin så är det flicka! Stämde helt galet in på maten, tex ikväll har jag gjort potatis och purjolöksoppa. Hur ofta får man galet sug efter det??
    om det skulle blir det så kommer vi bryta en generation av pojkfödande släkt på makens sida   vilket tur att vi ska ta reda på kön

Snorkis, har du bälte? det hjälpte mig massor när jag hade foglossning och det går ju att dölja under koftan

Många på jobbet tror nog at jag gått upp massor i vikt men det har jag inte, bara en större mage

• Snartis

Snorkis; man får köpa den via sjukgymnaster för ca 200:-. den var värd pengarna för mig, kunde gå mer normalt och inte ha lika ont.

• Snartis

Frullan gumman, åhhh vad jag är ledsen för er skull. Sitter och tänkter på dig hela tiden nu, livet är inte rättvist ibland
    massa stora kramar till dig och maken

Snorkis, vilken knäpp BM som säger så! Hon borde ju verkligen förstå dig och situationen, bättre att dubbelkolla flera gånger nu. Som Ore skrivit innan, om hon inte förstår dig så BYT Bm.

• Snartis

AM: det gör du rätt i, morgonrutinerna måste fungera!
    Maken är en tröttmössa på morgonen men om han ska lämna så överlämnar jag allt med Kick´n till honom och bara går ut genom dörren på morgonen. Om jag daltar så kommer ju vi båda sent till jobbet.

• Snartis

Åhh vad är en bal på slottet

Det är ju superkul att gå på bal, ha fin klänning så håret fixat mm. Har inte gått på så många men skulle gärna gå på flera

AM: kom på om du inte hittat klänning att jag har en svart bal/coctailklänning i storlek 38-40. Enkel axelbandslös i glansigt tyg med bitvis sammetsmönster, låter mysko men är väldigt fin på.  Hojta till om du vill ha bild

Cicci: hahah det är bara börja köpa princessklänningar nu, Viktor vill säkert låna Ki´ck´n är galen i markeradkläder, bäst är när han springer runt i spindelmannendräkt med tyllkjol

Hattis+Izzie: grattis till plusset :)

Angående Tupperware, det finns mkt onödiga saker men de har några toppenprodukter. Kan rekomendera riskokaren, slippa förstörda kastruller+plattor. Den är tom så enkel att maken kan använda den

Har ni några tips mot illamående, blir galen på att må å illa! främst är det på kvällen/natten så jag kan inte sova på nätterna   Har köpt Postafen idag för att testa ikväll...

• Snartis

Åhh vad härligt Mugglan att det såg bra ut på UL:et hur ofta ska du kolla nu?

• Snartis

En drogad snartis tittar in…. 

Vad i hela friden är det  i postafen???? Lindrade illamåendet så jag kunde somna 22,30 istället för 1-2.

Men idag är jag helt förstörd!! Så sjukt trött så höll på att somna vid ratten, ska nog ta med mig datorn hem och jobba hemma efter lunch. Måste sova zzzz…

Lappis, var roligt, plats 50. Tre på en vecka är inte det otroligt fort? fast det kan gärna fortsätta i den takten tycker jag

Hattis+ Izzie, grattis till plusset

Fru E, wow vilka bakverk, så impad! Vad duktig du är!

Jag har vissa Tupperware saker som jag är så grymt nöjd med, ostkupan, riskokaren, shakern mm. Sen kan jag klara mig utan ”standard burkarna” = matlådorna. Då är det bättre med Sia glassburkarna

Jag har precis varit på inskrivningen och fått massa tider uppbokade. Jag blöder som sagt mer och oftare än med Kick´n samt har väldigt ont i magen ibland, så kollade det i måndags och mitt myom växer extremt mkt nu L lika stort som på slutet med Kick´n, så BM har bokat in regelbundna koller för att verkligen kolla det. Så det känns lite oroande, tänk om det växer så mkt så jag måste bli snittad? Vill hellre föda normalt…

Sen funderar jag på att låta maken gå att prata med någon om förlossning, tog nog mera på honom än på mig så han är lite nojjig över det. Han tyckte det var så jobbigt att se mig plågas utan att kunna hjälpa till.
  • Snartis

hallå,

tar ett bra tag att läsa ikapp

Mugglan, stort grattis i efterskott   fy för att få sån sammandragning, tur att Ada och Beda stannar kvar där inne.

Gällande skötväskor så kan jag rekomendera Esprit, fick beställa en men det var värt att vänta. Den hade allt tycker jag, smarta funktioner och var enkel att sätta fast på vagnen. Det enda var väl att den bara fanns i svart eller rött, lite trist men funkade. Kokosen och Frullan beställde lika efter de sett min

Gällande hoar så jag så glad över mina 2 stora hoar maken ville bara ha en när vi byggde om köket men jag vägrade kompromissa vilket han bara är glad över idag.
    Vi har äver induktionshäll, en extra bred så slipper kastrullerna trängas på den vanliga 60cm bredden. Sen är det inga styrda zoner utan man kan ställa en kastrull mellan 2 zoner så funkar det med så himla smidigt när det går så fort att laga mat.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!