• Snartis

Välkomna till Tivoli Empatia!

Grattis Fru E till lyckad insättning. Gillar namnen

• Snartis

Halloj, Bs; oj vilken överraskning! Alla har redan skrivit så mkt klokt, ni gör det som är rätt för er och familjen. Kram till er Snorkis; vilket bälte har du? Mitt är med kardborreband och gör inte ont när man sitter ner. Beror dock på hur hårt man drar åt, men är väldigt enkelt justera om man ska sitta ner. Hm kanske värt att kolla andra bälten? Nenne; hoppas det funkade bättre inatt. De magiska 3 dagarna har funkat för oss gällande flera delar. Gäller bara att vara överens och sätta regler för båda innan, lätt att ena föräldern ger med sig lättare Sweet; skoj att träffa frullis vad är de för jobb :-s Bäst att posta nu

• Snartis

Tjoho nu står det en inköpt vagn i hallen! Så nöjd och känns bra att den är på plats Sen shoppade jag gravidkläder på lunchen, nya jeans och tights. Har mkt kvar men det är kul att ha lite nytt. Nu har jag kommit halvvägs v20 och är så nöjd med min vilde i magen

• Snartis

Izzie: det blev en brun brio happy, sittvagn med hårdlift

• Snartis

hallå,

Ucsh vilken helg jag haft, fick åka in till akuten i lördags. Har ju haft problem med hjärtklappning/blåsljud på hjärtat och mått allmänt dåligt, var sjukskriven i 3 veckor sen jobbade jag i 2 veckor men blev värre och värre. I lördags så gick det inte över utan fick åka in. Först till gynakuten för att kolla att  "Martin" mår bra sen vidare till hjärtavdelningen.
    EKG och flera prover, sen blev jag inlagt på hjärtavdelningen.
    Efter fått svar på prover och tagit ett UL på hjärtat så nu vet jag att sköldkörtelvärdena är låga, hjärtat mår bra men kommer få leva med blåsljuden. Ska kollas efter graviditeten är över.
    Har fått Levaxin mot sköldkörtelvärdena men det tar ett tag innan det hjälper så kommer må lite konstigt ett tag.
    Sen tyvärr om jag har minsta lilla stress på det så blir det som panikångestattacker som inte går över

Kom hem igår och kunde inte vara själv med Kicken utan att känna av det. Nu får maken sköta allt med en trotsig 3-åring för jag grejar det inte

sen som grädde på moset så blev jag inte sjukskriven utan det måste min MVC göra för jag är gravid. Så nu har jag jagat dem men det är väntetid för att komma till deras läkare. Min Bm skulle kolla och återkomma.
    Iallafall fått läkartid på VC imorgon så jag har en backup-plan. Fattar inte hur svårt det ska vara??? som inte detta är stressande att inte veta om jag måste gå och jobba?

Återstår att se vad som händer idag, hoppas BM ringer tillbaka med ett bra besked.

har inte läst ikapp och grejar nog inte att göra det just nu.

Kram till er alla

• Snartis

en liten uppdatering från mig:

Träffade MVC läkare och det var ett rent skämt! Hon kunde knappt svenska och ville veta vad hon skulle skriva på sjukskrivningspapprena. Satt med lexicon och läkarböcker och kunde inte ens svara på mina frågor.
    Efter jag kom ut så visste jag inte riktigt vad jag skulle tro och skulle boka om till en nya läkartid för uppföljning. INGEN på hela MVC hade tid för mig, så fick gå därifrån.
    Nu funderar jag starkt på att byta MVC för mitt förtroende för dem är lika med noll just nu.

Efter denna tiden så hade jag fått tid med VC, och där fick jag verkligen så himla bra hjälp. Hon lyssnade och svarade på alla frågor, bokade in nya tider för att träffa henne och ta om proverna. Sen visste hon att alla som äter levaxin ska gå specialmödravård, så även remiss till sös är skickad. Borde inte MVC veta om detta???
    Så efter träffat denna underbara läkare så känns allt så mkt bättre

Det enda som är lite konstigt är att jag har underproduktion men har alla symptomen för både under och överproduktion förutom viktfrågan. så ska även testas på blodkroppar nästa gång, förra testerna så var de negativa.
    Hjärtat har nu lugnat ner sig men är galet trött, sover hela natten och sen flera timmar på dagen.

Fru E: grattis till plusset

Snorkis: usch vilket drama på FL! Jag undrar om inte sammandragningarna hör ihop med aktiva bebisar?? Kicken var sjövild och med honom fick jag åka in några gånger till FL och nu är "Martin" lika vild och sammandragningarna börjar komma nu med. Med båda grabbarna så kommenterar alltid alla som gör UL på mig att det är vilda bebisar. Så jag tror helt klart att det hör ihop att livmodern får jobba hårdare när en vilde rumlar runt som bara den där inne.

Snaily: grattis till husköpet. Skönt att flytta in innan sommaren så kan nu njuta av det

Cicci, vilken tågfärd! hoppas du hittar en bra weekend till familjen. Har tyvärr inga andra tips än de du redan fått.

Kommer nog inte ihåg att kommentera alla, så hoppar ingen tar illa upp

• Snartis

Imorgon ska jag försöka ta mig till garnaffären, tänkte påbörja lillebrors "mormorsfilt"
    Känns bra om grabbarna får varsin egen virkad filt och det är nog lagom aktivitet för mig att pyssla med på dagarna

• Snartis

AM: men jag dör hahahah     Cissi, kan du inte köpa den och sen säga vad man har spaden till
    eller kanske be maken klä sig i den andra outfiten och spatsera runt på kolmården hahahah skulle säkert barnen bli överlyckliga för det

fossing: beror på hur händig och noggrann du är nää det är inte så svårt med själva vikandet, det är efterjobbet som är pilligt. Sen brukar jag fodra filtarna så man kan använda dem när det är kallare ute.
    Har du virkat förrut eller stickat? Om du har det så är det rätt lätt annars behöver du nog lära sig grundöglorna. Tror att det finns bra bilder på både grungöglorna och hur man gör mormorsrutan på nätet

• Snartis

Fossing: själva efterarbetet så är det många som bara klipper av trådarna men jag syr alltid fast dem så att det går att tvätta filten, brukar behövas när det är småbarn
    Vissa syr även ihop filten, gjorde det på min första men nu virkat jag ihop alla delarna. Då blir den mjukare och får inte så hårda kanter. Sen virkar jag även kant runt hela filten så det blir enklare när man fodrar den. Innan det görs så måste den hänga ett tag så den hänger ut sig och blir platt.

Oj vad jag gick igår på detta

• Snartis

Fossing: gå till en garnaffär så brukar de ha mönster för en superbillig peng
    Har inte gett mig på jättestora filtar än men är lite sugen jag med, skulle vara så snyggt i soffan eller överkast till grabbarna. Det finns ju tjockare garn och stickor, sen kan man göra större rutor i samma färg och då går det fortare.
    Till babyfiltar så vill jag alltid jobba med flera färger som passar ihop så då blir det lite mer pyssel

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!