Hellu,
Läser av via mobilen men hinner inte kommentera allt ni skriver.
Hoppas ni alla börjat semestern och njuter
Ang sulkys, vi hade en men den gick sönder nästan på en gång. Kicken har ju varit stor hela tiden så tror inte den höll för hans vikt. Använde en sommar och måste säga att jag tyckte den var bökig och köra. Nu har vi en Brio sitty som vi knappt använder men är perfekt om vi ska gå på tex skansen och ha med lite picknick. Tror vi kommer ha mer nytta av den till lillebror
Samsovning, vi försökte alltid lägga Kicken i sin egen säng men under amningsiden orkade man ibland inte efter sista amningen. Han fick eget rum när vi flyttade till huset (när han var 1,5 år) och nu sover han de flesta nätterna i sitt eget rum. Sen händer det att han smyger in till oss och lägger sig om han haft mardrömmar men vi orkar inte bära tillbaka honom. Ofta är det efter kl 5 på morgonen så vi har sovit nästan hela natten utan honom. När lillebror kommer så kommer vi nog bli tvugna att bli lite hårdare att han sover i sin egen säng, kommer nog inte få plats alla i sängen annars
Nu håller vi på att renovera sista rummet på bottenvåningen så vi kan ha en extra säng där om vi får en liten skrikis. Kan vara bra att maken och Kicken då sover på övervåningen så kan jag hålla till på bottenvåningen. Sen tänkte vi ställa in en extra spjällsäng mm där så jag slipper springa upp på övervåningen hela tiden när jag är mammaledig
Nu är det snart bara en månad kvar till bf och hoppas verkligen att lillebror kommer lite tidigare. Har mkt sammandragningar, rejält svullen om fötterna (ont på kvällarna), foglossningen är hemsk speciellt framfogen, sen är han så vild fortfarande så kan knappt sova på nätterna. Sen ligger han så djupt fixerad så sitter jag på huk så känns det som något kommer trilla ur
Denna gången så känner jag verkligen av mitt myom mer, istället för att bli kissnödig så får jag superont i magen! Inte så roligt att vakna på natten av det onda
Om han kommer väga som de tror så har jag även börjat oroa mig för förlossningen efter allt ni skrivit om stora bebisar. Hmm har tid hos BM på fredag och då ska vi prata förlossning, maken ska även med så hoppas vi kommer fram till något vettigt. Har varit coollugn innan men ju närmare tiden det går så börjar jag oroa mig mer och mer allt eftersom magen bara blir större. Hmm...
Maken hoppas med att lilleror vill komma lite tidigare, så jag får må lite bättre. Kan inte vara roligt att leva med en som brukar vara aktiv men nu inte grejjar något och blir otroligt frusterad över det. (Även om det är för en kortare tid)
Nu ska jag sluta gnälla om mina problem...
Ha en toppensemester allihopa
kram