• Snartis

Välkomna till Tivoli Empatia!

nu har jag äntligen tid att gå in här

Var på extra koll på sös imorse och är nu öppen 3-4 cm och läkaren hinnsvepte mig för att skynda på det hela. Själva hinnsvepningen gjorde inte så ont men efter mådde jag illa och fick rejält ont. Har under dagen haft mkt sammandragningar och spungit på toa konstant. Hoppas det verkligen sätter igång med riktiga värkar under natten eller imorgon
    Läkaren tipsade om färdknäpp och log, maken trodde hon menade en sup och inte förrän vi kom till bilen gick det upp en ljus för honom vad hon menade hahahah

Så nu håller maken på att grilla oxfile så vi ska äta gott ikväll

Efter det så ska jag packa väskan och städa undan här hemma, så det är någorlunda fint om någon ska komma hit mitt i natten. Sen hoppas jag att det påskyndar om jag rör på mig och knatar omkring, får ta det onda med foglossningen.

MEN om det inte händer något och lillebror är superenvis så har jag fått en igångsättningstid nästa sön på BF dagen. Så det känns väldigt skönt att ha en backupplan

Nu är det dags för middag, ha en toppenkväll allihopa! Håll tummarna

• Snartis

Liten: vi valde kvik kök för de hade bredare lådor osv än många andra köksleverantörer. Vi har precis som Vickan bara lådor nertill och skåp upptill. Högglansiga vita luckor utan handtag (dvs inbyggda handtag) och det är faktiskt skönt att Kicken inte kan öppna den inbyggda kyl/frysen. På landet så gick han och hämtade saker själv ur frysen, så glassen försvann väldigt fort
    Extra bred induktionshäll och lite andra smarta lösningar
    Det är bara fråga om du behöver tips.

• Snartis

Ingen lillebror än, hade några rejäla värkar igår men inget mer hände. Har sammandragningar och det känns som jag ska kissa på mig hela tiden. Hmmm ska nog ut och gå och göra massa saker idag för att försöka få igång det

• Snartis

Gaaah jag blir galen!!! Så mkt onda sammandragningar konstant hela tiden men inget mer. Magen har sjunkit massor och är stenhård hela tiden, sen får jag springa på toa hela tiden. Om inget händer inatt så ringer jag förlossningen imorgon bitti, så får de kolla om jag öppnat mig mer eller om det ska hålla på så här i flera dagar. Kan det vara så att jag öppnar mig ännu mera utan värkar? Med kicken hade jag ju värkar som man klocka från första början. Skumt är det!!
    Förlåt om jag är total ego just nu
    Nu ska jag försöka sova och hoppas på att det drar igång under natten. Kram till er alla

• Snartis

Sovit dåligt inatt så ringde förlossningen, ska på koll vid 10

• Snartis

Så less, lika öppen så det är bara åka hem och gilla läget Ta alvedon om det gör för ont. Usch vilket dåligt humör jag blev på, ha så ont och inget har hänt! Nu ska jag hem och äta lunch sen bädda ner mig i sängen med en stor skål glass.

• Snartis

Ingen lillebror än, nu har jag provat massa olika saker utan att det hjälpt. Maken hjälpte till efter lite tjat med en färdknäpp igår Så få se om det hjälper eller om jag helt enkelt får vänta till nästa sön när jag har igångsättningstiden.

Overaller så har jag haft tur och fått ärva reima och sen köpt andra "no name" i sportaffärer som funkat suveränt. Kicken har en rätt lång rygg så det är svårt att hitta rätt overaller. Har även haft 2 delat till honom för det är skönt när man åker och handlar att han enkelt kan ta av sig jackan. Köpte lite på rean förra året så hoppas han kan ha något sen förra året. Men han har växt rätt mkt under sommaren så det kanske blir svårt. Sept: ska kolla på siten

Nu ska jag ut och fixa lite i trädgården så hoppas det hjälper att lillebror kommer ut ha en toppenlördag allihopa

• Snartis

Dagens uppdatering: inget händer! Envis lillebror som inte vill komma ut. Har gett upp hoppet och insett att jag får härda ut till min igångsättningstid nästa sön.

• Snartis

Nenne: leilas cupcakes är så goda Brukar göra choklad och blåbär men inte alltid med frosting.

• Snartis

Mindre: vi har högglansigt och märker inte alls av att det ska vara ömtåligare. Får torka av lite mera men det beror ju på hur städtokig du är Vi har även en sån ny snedgående fläkt från thermex och är nöjda med den, skönt att slippa slå i huvudet. Sen har vi inget annat på den väggen utan den är som en egen inredningdetalj. Många tror att den har tv i sig (modellen över hade det hahaha) Sen har vi vitt enkelt kakel 50x50mm, tittade på glas men om man ska ha härdat glas så blir det lite grönaktig ton på det och då valde vi bort det. Vid hällen måste det vara härdat för att inte spricka. Vi valde även bort stenbänk för det blev så hutlöst dyrt. Tog 30mm laminat istället, kändes bättre än de tjocka 50mm som säljs överallt.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!