• Snartis

Välkomna till Tivoli Empatia!

Nenne: tänk på att köpa bra formar när du gör cupcakes. Jag köper såna med en nedvikt kant på ica, de håller formen bäst om man inte vill hålla på med extra "muffinsplåtar" som stöd.

• Snartis

Lappis: att det ska vara så svårt!!! stor kram till er
    Cicci: vilket bröllop så skojj ni måste haft
    Åhhh vad alla är duktiga med blommor osv. Vi bara gräver upp gammalt och rensar hela tiden, förra ägarna har inte tagit hand om nått så alla buskar mm är numera borta. Provade att klippa ner och försöka rädda men gav upp så nu får vi planera om hela trädgården. Iofs rätt bra för vi vill ha mer barnvänlig trädgård, tidigare var det massa rosor och andra växter som inte var bra för barn. Sen vill vi ha hallon och aånt som är roligt för barnen att plocka.
    Ego: var till bm idag och var öppen 4 cm som tidigare. Hon hinnsvepte mig igen och har sen dess hållt igång hela dagen. Så grymt mkt sammandragningar nu så hoppas på att det drar igång. Men med min tur så kommer det säkert lugna ner sig! Men hoppas på 3:de gången gillt

• Snartis

Usch humöret är i botten idag! Ingen lillebror behagas komma ut, faan för att vara öppen så mkt och länge, allt möjligt ofräcsht som kommer ur en, ha såna sammandragningar fram och i ländryggen men INGET händer Sen alla andra av mina problem på det. Nu ska jag inte spy galla här utan gå och dra nått gammalt över mig.

Ha så skoj på lunchen och ha en toppendag ni andra

• Snartis

gokväll alla,

Här händer det som vanligt INGENTING så inget nytt från mig tyvärr.

Håller med alla tidigare ang förlossningar, att det kan vara så olika för alla men även för samma person. Med Kicken så kom ju värkarna regelbundet på en gång och jag visste att NU händer det. Var ju öppen 4-5cm när jag kom in till förlossningen.
    Knasigt att jag nu då kan gå öppen 4cm så länge utan att det händer något mer, lite rädd för att det kommer gå för fort när det väl är dags. Alltså har ju nästan kommit halvvägs med öppningsskedet utan rena värkar utan bara mensmolvärk. Som tur är har jag fått kolla regelbundet hur mkt jag är öppen och att lillebror mår bra.
    Han ligger ju fixerad långt ner och när man är öppen lite så känns det verkligen att man har en kokosnöt mellan benen. Värst är när han rör huvudet, då trycker han på både nerver och urinblåsan och det känns som något ska spricka. Håller andan varje gång och hoppas att vattnet ska gå
    Sen gillar lillebror att enbart ligga på ena sidan med HELA kroppen, jisses vad det gör ont. Ser helt sjukt ut när halva magen blir platt och slapp och andra är toksprängd och knäna står ut i min midja

Wow det kanske blir matchmaking här Hoppas på blinddate

Oj nu är det en kille som gäspar stort, dags att natta

• Snartis

vi har 10 min till 2 olika förlossningar så det är lugnt eller ännu kortare tid beroende på hur fort maken kör hahaha

Mitt humör växlar nog rätt mkt, helt beroende på hur sömnen varit och hur ont man har varje dag. Det som räddar allt just nu är att veta på sön kommer han ut, hade jag inte fått igångsättningstid så hade jag nog brutit ihop nu.
    Sen är det skönt att veta efter prat med både läkare och BM att eftersom jag är så öppen så kommer det säkert räcka att bara ta hål på hinnorna för att det ska starta igång. Flera andra måste ju testa både ballonger, gel,dropp, ta hinnorna mm för att det ska starta och då i omgångar så det kan ta flera dagar.
    Fast helt säkra är de aldrig, med Kicken fick jag dropp med för jag hade dåliga värkar så får jag det nu med så är det inget  nytt. Fast då har man ju redan öppnat sig innan så då har man inte lika lång väg att gå.

Hoppas nu bara Lillebror inte har gottat till sig för mkt där inne, för stor kommer han  vara. Enligt TUL och BM sa i tisdags att han är stor så ska bli spännade att se hur stor han är.
    Om han kommer ut på sön (inte mån) så kommer jag ha fått båda grabbarna på BF datumen, synd att man inte kunde tippat pengar på det så kanske jag hade blivit hutlöst rik hahah

• Snartis

Just ja, jag kom åt Vickans blogg förrut men nu kommer jag inte åt den??? Måste du lägga till mig igen Vickan?

Om någon vill bli av med äpplen så skrik till. Jag har inga äppelträd och älskar att göra äppelmos och annat. Kicken älskar äppelmos så det går åt massor i denna familjen.
    Sen är jag ju hästtjej så det funkar alltid att ta med de mest kantstötta till stallet

Planen är att vi ska plantera äppelträd men attans vad fort sommaräpplena tar slut i handelsträdgårdar. Försökt på flera ställen men de har bara haft vinteräpplen kvar. Gaaah vad ska man med dessa till? Det är ju nu i augusti man vill kunna plocka inte i okt/nov.

• Snartis

Åhhh vad ni är aktiva med era barn! vilket dåligt samvete jag fick nu, Kicken har inte fått göra något alls.
    Eller riktigt så illa är det väl inte, han är med oss när det gäller det mesta. Hans pappa är väldigt aktiv med att han ska få vara med och göra och hjälpa till med olika saker.

Renovera, cykla, åka pulka, skridskor mm

Sen tar jag ju stallet lite för givet, han var ofta med när jag red. Sen har vi en shettis jag kan låna så ska försöka få till mer regelbundenhet i det. Otroligt nyttigt att få visa hänsyn till djur och hjälpa till i stallet. Sen är det ju ett stort plus att det även finns massa katter och hundar i stallet så det är aldrig tråkigt. Han älskar att vara där

Men största anledningen är väl att vi inte känner att han har varit mogen för vissa saker, ger upp och blir arg. Sen är han så lång så känns som han har behövt mentalt växa i sin kropp.

Det som vi märkt i sommar är att han verkligen gillar är att bada/simma men eftersom han fortfarande har ett rör kvar i örat så kan/får vi inte åka till inomhusbassäng. Han ska kollas igen i höst så hoppas att till nästa termin kunna anmäla honom till någon sådan aktivitet

• Snartis

Idag är det en riktig skräpdag, är sängliggandes just nu. Min kropp är helt ur lag känns det som, speciellt höger sida. Stå upp är en plåga nu med allt det onda så försöker göra det så bekvämt som möjligt när jag ligger ner.
    Skulle det starta igång idag så vet jag faktiskt inte riktigt hur jag skulle klara det  varken fysiskt eller mentalt...

Vill verkligen att detta ska vara över och få tillbaka MIG SJÄLV och få gosa med lillebror.

• Snartis

Bs: nej de får inte bada ens med öronproppar i en kommunalt bad. Infektionsrisken är för stor. Bada i havet, havet eller egen pool så går det bättre om de får lite vatten i öronen då så är det inte lika farligt. Sen är det känsligare ju yngre de är, för ju äldre de blir så blir örongångarna bättre oxh bättre därav att rören trillar ut av sig själv. Ena på kicken har trillat ut och den andra var halvvägs ut innan sommaren.

• Snartis

Sen kan jag tillägga att det är svårt att få öronproppar eller fetvadd att sitta kvar, de trillar lätt ur vid minsta lilla rörelse. Sen sitter de inte tilläckligt tätt iallafall.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!