• Snartis

Välkomna till Tivoli Empatia!

Uppdatering från mig, lite molvärk till och från. Lillebror är så himla mkt lugnare, vrider bara på sig några ggr/dag. Foglossningen är värre än någonsin men i övrigt så verkar det bara stannat av Fick panik över att inte vara klar med allt boande så maken fixade klart allt igår och sen var jag och handlade det sista imorse. Så nu kan lillebror titta ut när han vill

• Snartis

En liten uppdatering från mig Efter flera dagar med ont i magen och mått allmänt dåligt så ringde jag förlossningen. Fick komma in på en gång och efter kollat massa saker bla havandeskapsförgiftning så hittade de att mitt myom har vuxit sig så stort som det får plats för just nu. Men sista tiden har det blivit för trångt så håller på att strypa sin egen syretillförsel dvs dör innefrån. Detta ger kraftiga smärtor och värk som mensvärk
    Så har fått morfintabletter som jag ska ta ihop med alvedon regelbundet under dygnet. Vad konstiga saker det finns som man inte hade en aning om.
    Lillebror mår strålande bra, visade upp sig väldigt bra för bm och läkaren. Han ligger fixerad och väldigt långt ner, ansiktet är åt rätt håll för förlossning så det är bara för honom att titta ut. Det övriga att jag mår allmänt dåligt är "bara" vanliga gravidåkommor som jag får dras med tills han är ute. Tex att min syn har blivit dåligt, ser inte skyltar när jag kör. Det är tydligen vanligt att synnerven hamnar i kläm, trodde först att min syn blivit katastofdålig på sista veckan. Inte så kul när man har op ögonen
    Jag verkligen längtar tills lillebror är ute så man kan få tillbaka kroppen och bli av med alla dessa skumma saker jag drabbats av under denna graviditeten.
    Nog om mig, hoppas alla har det bra på semestern och verkligen njuter

• Snartis

Wow vilka magiska piller, tog bort allt det onda. Myom, fogarna, sammandragningarna så himla galet skönt att vara smärtfri. Går runt med ett leende på läpparna över att bara vara stor och klumpig men INTE ha ont. vilken skilland det även gör på humöret, mkt gladare
    Vet dock inte hur bra det är att gå på morfin i 3 veckor för att klara vardagen. Ska till bm och då verkligen trycka på att de sätter igång mig istället. Har pratat med min svägeska som jobbar på neo och det är skönt att ventilera med någon kunnig inom hur det är att vänta barn och hur lillebror skulle må om han kom ut nu. Han räknas ju som klar nu och det är bättre för oss båda om han kommer ut än att gå på morfin. Så måste förbereda mig inför bm besöket med lite argument mm
    Känner igen mig ang städfirma, vi har med det och de var här innan midsommar sist. Nu börjar det gro igen här hemma så vi kommer nog ringa snart och be dem komma hit. Vi ska oxå försöka klara oss utan det när jag väl är hemma men attans vad skönt det är att slippa ta det värsta utan bara dammsuga av då och då
    nu ska jag passa på att pyssla lite hemma när man inte har ont Kram till er alla

• Snartis

Stor kram till snorkis.

Nyss hemkomna från bm och det gick bra, hon förstod att jag inte ville gå på morfin resterande tiden. Som hon uttryckte sig "tunga narkotikapreparat" som mina tabletter klassas som. Min tapp är mjuk och ca 1 cm kvar så det har kommit en bit men är inte hel klar än. Lillebror är som sagt redan fixerad och ligger långt nere, hon kände även mitt myom väldigt enkelt nu när det är så stort.
    Så har fått en läkartid på sös imorgon för att diskutera alternativen, annan smärtlindring eller igångsättning. Så det känns väldigt bra att få tid så fort och hoppas vi kan komma fram till en bra lösning Nu ska jag njuta av att vi är barnfria tills imorgon. Kicken är hos mormor och har det toppen Kram

• Snartis

Sitter och väntar på sös, läkaren ska prata med förlossningen nu om igångsättning. Troligtvis kommer det bli negativt besked för knapra starka tabletter är kanske inte skäl nog att bli igångsatt sen är jag inte helt klar och det kan påverka med. Det finns inga andra tabletter som jag kan ta heller som biter på den här jäkla myomsmärtan. Eller det finns massa bra tabletter men inte som man får äta nu som inte skadar lillebror.

För er som undrar så brukar myomen vanligvis krympa av sig själv efter en förlossningen. Lite eller mkt beror på hur stort det var från början och vart det sitter. Vissa måste de op bort men det behöver man ofta göra innan man blir gravid för de kan vara hinder till att överhuvudtaget bli gravid. Mitt myom är normalt ca 2-3 cm stort men nu är det 8 cm så det är inte superstort men tillräckligt för att ställa till med massa problem

• Snartis

Hemma igen och ska tillbaka på tis till sös. En barnläkare på sjukhuset sa nej till igångsättning fast bara för jag är i den veckan jag är. Tydligen har de forskat om igångsättningar i min vecka och kommit fram till att barnen får läs och koncentrationssvårigheter senare i skolan. Så de kommer bli hårdare på att inte sätta igång nu, detta köpte jag helt. Klart jag inte vill äventyra något med lillebror nu utan då tar jag heller smärta. Så nu får jag bestämma själv hur ja vill göra med tabletterna fram till tisdag. Ska försöka klara mig utan och maken är med på det så han får ta hand om Kicken ännu mera när jag måste lägga mig pga smärta. Fast blir det för mkt så kommer jag ta dem. Får jag en ihållande ännu starkare smärta av myomet så ska jag ringa in direkt för då måste de sätta igång mig. Nu ska jag försöka göra det bästa av helgen Kram till er alla

• Snartis

Usch vilken luftfuktighet, inte sovit mkt inatt. Blir till att vila i omgångar idag Jag är i vecka 37+4 idag så kommer vara i 38+2 på tis. (har så grymt svårt att räkna dagarna )Det gällde enbart igångsättningar i vecka 37 som de började säga nej till. Jag tror att de kommmer förhala igångsättning så långt de kan men känns ändå tryggt att få komma dit igen nästa vecka. Det gjorde mig lugnare och utifall att myomet börjar göra ännu ondare, så har jag min tid bokad och slipper ringa bm och hålla på och krångla.

Msw: teutonia fun var riktigt bra, hade den vagnen till kicken. Dock var den i minsta laget så han växte ur den när han blev 1år. Tips om du köper den är at köpa till det extra regnskyddet med "kepsen" det var så himla bra. Jag ska kolla om det funkar på min brio happy för då kommer jag köpa ett sånt. Alla vanligaregnskydd regnade alltid in på kicken i öppningen, detta hindrade det både när han låg ner eller satt upp Kolla i affärerna nu för det är rea på vagnar så du kan få en teutonia till bra pris i affären nu

• Snartis

Ore: hahah låt honom prova vara hemma en gång sen kommer han inte vilja vara hemma när städerskan är hemma hos er. Hon är överallt i flera timmar Tar ni ett bra företag så behöver ni inte oroa er för stölder osv, sen går ni igenom innan vad och hur ni vill ha allt städat. Vi har valt att vissa rum behövs inte städas när vi håller på och renoverar. Då har hon fått städa extra när allt är klart istället, funkat kanon. Bästa är nog badrummen att slippa skura kaklet, det är vär bara för att få dessa tiptip 2 ggr i månaden Det är så skönt att komma hem till ett ren hem som luktar gott

• Snartis

Sept: näää om det startar av sig själv är helt ok men de sätter inte igång i den veckan from nu, iallafall på sös. Lillebror har oxå varit fixerad länge så känner igen känslan, mer sammandragningar och går runt med en kokosnöt mellan benen sätter jag mig på huk så känns det som han ska komma ut. Så jag tror helt klart att bebisen har fixerat sig hos dig

• Snartis

Sept: om allt går enkelt med förlossningen så kommer vi nog bara komma hem utan att låta kicken komma dit. Fast om han verkligen vill följa med så får han det, skönt när de är stora och kan få bestämma själva sen kan ju bb ha besöksförbud men tror det mer är under rs tider.

Dagarna efter vi kommer hem så får man nog se hur man mår och hur allt går. Vi diskuterade hur vi skulle göra för kicken ska byta avdelning om 2 veckor på förskolan, så det är viktigt att han är där samtidigt som det är viktigt att han är delaktig hemma. Vi kanske har honom väldigt korta dagar 9-12 eller nått så blir han delaktig i båda. Men som sagt om han hellre vill vara på dagis med kompisarna så får han självklart det

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!