• Snartis

Välkomna till Tivoli Empatia!

Efter att ha pratat med maken igår så har vi bestämt att byta MVC så sitter och väntar på att telefontiden ska starta hos min gamla MVC. De är även direktanslutna till SÖS där jag kommer få gå på specialmödravärd precis som med Kicken. Det blir längre att åka men det gör inget. Det känns skönt att tagit det beslutet nu innan alla riktiga koller drar igång.

Sen ska jag åka och köpa garn

• Snartis

Nu har jag bytt MVC, känns så otroligt bra! de svarade direkt och välkomnade mig tillbaka
    nu ska jag bara ringa och avsluta med den gamla BM, se om de svarar....

• Snartis

Glad Påsk till er alla

Stor kram till Fru E

Snorkis: usch för att ha så ont i ryggen, hoppas värmekudden hjälper och att du mår bättre nu.

Mugglan: Skönt att Ada och Beda är inne fortfarande och att allt går bra

Jag har läst lite men har lite fullt upp med mig själv, önskar faktiskt att grabben ska komma ut snart. Började jobba 50% i måndags och blev snabbt sämre
    Som om det inte räckte så var jag hos nya BM igår och de hittade äggvita i urinen så nu är det iväg på odling. Hon var inte så oroad men jag känner min inte så lugn när jag läste på vårdguiden vad det kan innebära.
    Visst att blodtrycket ska höjas om det är havandeskaps förgiftning, men jag brukar ligga 50-60 och nu var det på 70 så det är högre för att vara mig.
    Har inga symptomer på UVI men hoppas att det är så enkelt att det är det istället för ovan. Ska köpa både citron och tranbärsjuice och hälla i mig så kanske det hjälper? ska vara husmorsknep
    Får inte svar förrän på tisdag om vad det är så det kommer bli en lång helg.
    Efter ha pratat med svägeskan som jobbar inom BB så ska jag mer eller mindre ligga hela helgen och bara ta det lugnt så inget blir värre. Har så himla svårt att bara ligga stilla och inte göra något....

• Snartis

Är på förlossningen på sös nu, känna lite halvskumt att vara här och gå förbi rummet där Kicken föddes. Har fått magont, lika ägglossning blandat med blindtarmont. Ringde och jag skulle komma in på en gång, hmmm vad kan det vara? Nervös faktiskt :-S

• Snartis

Verkar vara min grej att spendera helgerna på sös

• Snartis

Just ja, jag är i vecka 24 för er som undrat så det är lång tid kvar. Ska alla problem komma i denna takt så kommer det bli fyra riktigt lååååånga månader kvar. Usch vad jag känner mig gnällig just nu, hoppas ni står ut

• Snartis

Värdet var +2 på urinprovet, så nu ska jag prova äta pencillin i 1,5 dygn. Läkaren hoppas på att det är uvi. Blir det inte bättre på den tiden så måste jag åka in igen. Håller alla tummar och tår att det är så "enkelt" som uvi och att jag blir snabbt bättre. Gonatt till er alla

• Snartis

Morgon, vilket väder det har varit hela veckan Jag ska avvakta dagen för att se hur magen mår, hade ont senaste igår kväll. Om jag får ont till lunch så ska jag ringa förlossningen igen. Ingen har nämt GBS, men jag hoppas dom tänker på det. Ska fråga om jag ska åka in igen idag. Så trist att må dåligt hela tiden, tur att det ät en vilding där inne så man vet att han mår bra. Roligt för maken att känna sparkar

• Snartis

Så enkelt ska inget vara! Är tillbaka på sös, urinodlingen visade att det inte är uvi men värdena är lika dåliga. Nu ska de göra flera undersökningar. Usch nu börjar jag bli riktigt orolig....

• Snartis

Hemma igen, urinvärdena är som de är så nya odlingar är inskickade. De hittade inget annat riktigt fel. Det onda verkar komma sig från att mitt blygdben breddar sig väldigt mkt nu och trycker på bla urinblåsan. Så foglossning from hell verkar vara på intågande och läkaren trodde det skulle bli värre hmm jag som trodde min foglossning som jag redan har skulle räcka. Faan vad är detta för elakheter? Ändå rätt glad över att det inte är värre som tex havandeskapsförgiftning. Men det känns rätt dumt över att det var så "enkelt" problem. Men alltså att fogarna ska trycka på inre organ så mkt har jag inte hört om tidigare. Ska ringa spec MV på tisdag för vidare koller på urin mm.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!