• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Tjohoo.. en liten tillbaka till pb!

• fru AM

Hur kan ett tvåcelligt vara långsamt? Eller snarare snabbt? Hursom: Jaaa en mini-PB tillbaks! Lyckatillhållertummarnasådevitnarpussipussfrånbarnenochmig

• Telis

Heja, miniblomman!!

AM, på dag 2 har ofta ägget delat sig i 4 celler, så om PBs är 2 celler idag är det nog det dom menat med lite långsamt.

• fru AM
    Telis skrev 2010-11-05 16:33:12 följande:
    Heja, miniblomman!! AM, på dag 2 har ofta ägget delat sig i 4 celler, så om PBs är 2 celler idag är det nog det dom menat med lite långsamt.
    Tack! Då vet jag. Men långsamt går väl också bra? Jag är inte så snabb jag heller.
  • Telis

AM, det går säkert bra att det är lite långsammare i starten, fast någon gång måste det väl komma upp i normal delningstakt. Men äggen är fantastiska! Det finns dom som vid FET har fått tillbaka 3-celliga ägg, där en cell har "dött" i frysen, där ägget sen börjat dela sig igen och blivit till fullt friska barn. Så coolt!

• fru AM
    Telis skrev 2010-11-05 16:48:29 följande:
    AM, det går säkert bra att det är lite långsammare i starten, fast någon gång måste det väl komma upp i normal delningstakt. Men äggen är fantastiska! Det finns dom som vid FET har fått tillbaka 3-celliga ägg, där en cell har "dött" i frysen, där ägget sen börjat dela sig igen och blivit till fullt friska barn. Så coolt!
    Då tror jag till 100% på miniblomman! Tänk vad fantastiskt om vi får två plus och en trådbebis denna månad. Kanske tom två trådbebisar om lill-Snigel behagar titta fram innan månadsskiftet.
  • Vännerfan

Står och hackar grönsaker och kommer på att jag ju helt glömde kommentera det jobbiga med Astrids värden!! Usch, stackars er BS och stackars Astrid! Hoppas de snart kommer på vad det beror på!

Håller tummarna hårt för PBs ägg nu!!

God kväll allesammans!

• viktualia

Piggelin - både Nenne och jag är gamla oktoberbrudar...men tack ändå!

fru E - *grattiskramar så hårt att du nästan går sönder*

BS - jobbigt med Astrid!

Ego - jobbade bara halvdag idag och har ägnat resten av dagen åt mys! Först vansinnigt god sushi, sedan en latte med nya kollegan och därefter tidig ankomst hem till mysTrollet!!! Satsar på en trevlig fredagskväll innan jag drar mot storstan imorgon vid lunch!

• smint

Hejja PBs ägg nu. Och tack för förklaringen hur delning osv går till. 

känner mig småfebrig nu, hoppas inte att jag åker på någon influensa.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!