• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

Jag vill också se ank-föreställningen! Kanske vid runda bordet?

Lappis, ja Kan Jang är bäst precis när man känner att det börjar. Ta bara och få hem Chi San då. maken ställer säkert upp och soppar medikamenter?
    Huvudsaken är att du är lugn och stillsam och är rädd om dig.

• fru AM
    Lapinette skrev 2010-11-05 11:56:17 följande:
    AM - det finns två som ligger strax i närheten som inte verkar ha kö men de har inte fått lika goda vitsord.
    Strunt i vitsorden. Bättre att vara listad någonstans än inte! Det mesta beror på vilken läkare man får. Och du kan ju alltid gå till Cityakuten OCKSÅ. Seså lista dig nu!
  • Lapinette

Hur listar jag mig? Jösses, jag kan nada inom sjukvården.

• passionsblomman

Nej, nu kan jag inte sitta här längre. Nu åker vi!

De bara kan inte vänta så här länge med bajsnyheter. Mot Uppsala.

• fru AM

Härligt PB! Full fart mot Guldägget - som nu är en Guldblatocyst? elelr vad det nu hette

• passionsblomman

AM, nä, ingen sådan där blasto...cyt? Det är vid den där långtidsodlingen det blir sådana.

jag frågade förresten doktorn förra ggn om de också använder ord som Guldägg och så, eller om det är trådspråk. -man vet ju aldrig...

Han sa att Guldägg vet man inte förrän det blev barn att det var. Fram till dess pratar de bara om "snygga embryon" sa han. Men det här kunde gärna få vara The Guldägg. Jag står inte ut med mer sådant här.

• fru AM

Ett Snyggo-Guldägg alltså! Skynda! Kram!

• BrudSommar2006

Åh, hoppas, hoppas nu PB att den stannar där den ska!

AM, nej nej, Astrids provsvar. dåliga värden sedan hon föddes och nu när det inte gett med sig så börjar det luta åt att något är fel som orsakar järnbristen. Finns tydligen flera ovanliga sjukdomar hos barn som kan vara boven och detta betyder väl fler provtagningar och en illvrålandes, sönderstucken Astrid. Fan.

• smint

BS: Stackars Astrid och er. Hoppas dom reder ut det snabbt vad dom orsakar bristen. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!