• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Min väninna som precis fick sitt fjärde barn gick 16 dagar över tiden!!

• passionsblomman

Är ni säkra? Att de inte ringde menar jag? Hur dags var det de inte ringde då?

Fy fan!

Och nu kom svärmor och undrade "ja, äter ni middag här ikväll då för jag behöver ju veta någorlunda" Ja vi vill också veta, men inte fan är det middagen vi tänker på!!!

Och sambons kompisar undrar om vi kommer på 40-årsmiddag ikväll.
    Vi vet inte, men vi har beställt vårt bidragfrån stans finkonditori.

Och sambon har åkt till samma kompis och lämnar sonen där-för deras son ville leka med honom.
    Alltså sitter jag ensam, bortsett från svåronen och sambons morbror(som ingår i den här familjen som ngn slags bons-svärfar.

Vi har tid kl 14 btw.

• Piggelin1
    passionsblomman skrev 2010-11-04 22:48:35 följande:
    Piggelin,har du tagit dig någon bakelse?
    Ingen bakelse, men väl en kaka & spontanbesök på em! Syrran m familj är nere på västkusten några dgr pga höstlovet & kom förbi här på fika tillsammans med mina föräldrar (& mamma hade med sig fika ). Kände mig skittrött när de kom (sömnen natten till igår var helt värdelös), men betydligt piggare & gladare sen. Perfekt vitamininjektion

Ska försöka höra av mig till ngn av er här när det drar igång på riktigt - har ju ett gäng mobilnummer att välja mellan!

Koko, förresten - ang intervjun häromdagen - vad var det jag sa?! Du kanske blir som jag & byter fastän det inte var tänkt så från början! Vill minnas att Mugglan hade det liknande för ett gäng år sen när hon var på intervju på firman där hon jobbar nu.

• Lapinette

Ore - mitt fel är nog snarare att jag körde på som vanligt dvs tränade fyra hårda pass i veckan trots att min förkylning från svärmor inte helt gått ur kroppen. Kände mig hängig förra torsdagen - fredagen men körde ändå och så åkte jag på det här. Kan inte minnas när jag var så här sjuk senast. Normalt får jag en förkylning som är över på 3-4 dagar. Nu har jag haft feber sen i söndags .. dock väldigt låg de senaste tre dagarna men jag kan inte sova på nätterna och känner mig helt manglad. Det jobbigaste är att jag hela tiden hoppas att imorgon när jag vaknar så mår jag bättre ... men det gör jag inte .

• FruCicci

MEN vad är det jag har fått se nu på förmiddagen!!!!

GRATTIS EA

Det var ju verkligen fantastiska nyheter!
    Det var verkligen ER tur nu, jag är likt de andra så vansinnigt lycklig för din skull!
    ÄNTLIGEN!

Jag blev gravid exakt samma tid som du och testade faktiskt på farsdag 12 nov 06, min son var beräknad till 17-18 juli, så det lär bli ett juli barn

Tummarna hålls för PBs ägg nu!

Rapport från mig, STOLT MOR, Louise har börjat kissa på pottan
    17 månader gammal
    Hejja Louise!

• Lapinette

pb - ringer de inte så ska ni åka dit! Så är policyn men om du undrar så ring dem istället.

• _koko_

piggis - Jag vet, det är ditt fel!! Skämt åsido har jag ju tänkt byta jobb när det rätta dyker upp, men jag hade inte en tanke på att byta till ett annat konsultföretag...
    Jaja, inget är ju klart med nånting ännu (var det ore som frågade?), det är bara på intervjustadiet ännu.

PB - De ringde inte kl 10 och inte heller kl 11 och inte heller kl 12, och inte heller när vi satt i bilen på vägen dit. Men svårmor din är verkligen en svårmor!!

• passionsblomman

Lapinette skrev 2010-11-05 10:04:33 följande:
    pb - ringer de inte så ska ni åka dit! Så är policyn men om du undrar så ring dem istället.

Jag vågar inte ringa!

• smint

EA: Stort Grattis till plusset :) Bättre fredag kan det ju inte bli  

PB: Hu denna väntan är ju galen, låter som dom inte kommer ringa, kl är ju snart 14  Eller nästan iaf..  Håller alla tummar

Lappis: Nej men stackare att det var så mkt kvar av förkylningen..  det är ett otroligt segt virus denna höst helt enkelt..  

PIggelin: Nej ingen magsjuka till er nu, skönt att du fått sova i natt iaf

Måste hitta rutiner på dagarna nu när jag är hemma, åt frukost när sambon och dottern gav sig iväg till jobb och förskola och sedan har jag lagt mig och vilat lite, men jag är värdelös på att sova på dagen så jag får ha små små projekt att göra på dagarna. Så gott det går så jag inte får mera ont.. skall dock leta redan på mitt foglossningsbälte som skall ligga någonstans..

I kväll blir det nog skaldjur i detta hus, lokala ica butiken har alltid bra pris på fisk och skaldjur på fredagar... 

• _koko_

cicci - Instämmer, heja louise!! Och tänk att det var november 2006 vi satt där på mornington och du bälgade apelsinjuice. Jag VET ju att tråden funnits länge, men ändå!!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!