• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

lappis: Men ni har säkert någon husläkarklinik nära er. gå in på vårdguiden och sedan kan du söka på stadsdelar.. kan vara bra att vara listad hos en sådan.. säkert billigare att gå dit än till cityakuten?  eller jag vet inte vad det kostar där iofs

• smint

men framför allt att slippa sitta och vänta i ett väntrum när man är sjuk är ju guld värt.. 

• fru AM

Den länken funkade inte helt men klicka och sök på husläkarmottagning och sthlms innerstad

• Piggelin1

Nu har det slutat regna här, tror jag ska stoppa in Amanda i bilen & åka en vända till saluhallen. Kanske ska fika lite också? Skoja till det lite såhär en fredag i nov

PB - jag hoppas det med, att kroppen håller på att ladda/förbereda sig!

• Lapinette

smint - har frikort fram tills i december så det kostade inget men visst lång kö på Cityaktuen och så är de alltid så jäkla stressade där. Maken behöver inte någon husläkare när han är försäkrad genom jobbet och då får en läkartid inom ett dygn. Fast han är ju för fasen aldrig sjuk!

• Telis

Regna? Här är det rekordfint väder och det känns som om det har varit det hela hösten. Synd att man måste sitta inne så mycket med en sjuk Televink.

Får jag fråga expertpanelen, är det vanligt att barn börjar matstrejka så här runt 9-10 mån? Televinken har alltid ätit så duktigt men nu går det dåligt. Det skulle ju förstås kunna vara för att han är sjuk men det gäller inte allt. Helt plötsligt ratar han gröt, som han älskat, och varm mat men ersättning, välling och smörgåsrån går bra.

• Telis

PB, jag är säker på att dom skulle ha ringt vid det här laget om ägget inte delat på sig ordentligt, det hade dom ju sett redan när dom kom till jobbet imorse! Spreta på ordentligt kl 14, jag ska tänka på dig!

• Ore

Just det ja, Porchez - Ta hand om dig! Och välkommen att titta in här när som helst!!! (Fast jag ser dig ju på FB också). Tycker du gör helt rätt som fokuserar på dig själv och att du ska må bra.

• Telis

Tråkigt att du missar brunchen, Lappis! Jag lovar att äta en våffla åt dig också.

• Lapinette

AM - måste man stå i kö för att få en husläkare? Står detta på den ena jag hittade som ligger i närheten där vi bor - Mottagningen har sex månaders kötid.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!