• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

Hattis, nej men skiiiiiiit också! Hoppas verkligen att det var för tidigt!

• Telis

snaily, kan det inte vara så att folk tvingades boka djursalong om det var fullt överallt annars? Själv har man ju hamnat i den där familjevagnen på tåg bara för att allt annat varit fullbokat, det var knappast av eget fritt val.

Nej, det var en himla tur att jag mådde så bra som gravid så att jag aldrig var i behov av att folk skulle ge mig en plats för det var aldrig någon som försökte. Däremot så är folk otroligt trevliga när man kommer med barnvagn - jag hade faktiskt gissat innan att det skulle vara tvärtom.

• viktualia

Hattis - hoppas också på för tidigt!

Omsan - blev helt matt bara av att läsa allt... ta HAND om dig!!

Snaily - pinsamma lirare på båten!

Ego - läser ikapp men hinner inte skriva...

• BrudSommar2006

Hej alla!

Har inte riktigtt fattat vad Hattis drabbades av som gjorde att hon nästan missade brunchen? Tappade hon bort något?

Pust, Astrid provar att stå och släppa nu för att se om hon står och det gör hon inte! Än.

Lapinette, inte frisk än. Usch.

• BrudSommar2006

Såg en kaninunge bli ihjälhackad av en skata en gång, fy satan vad den skrek. Jag fick iväg skatan och ungen for in under en bil men sedan vet jag ju inte hur det gick.

• BrudSommar2006

Vad det gäller Astrids blodvärde så är det ju något som bryter ned de röda blödkropparna eller gör så att de inte är starka nog, har försökt goggla men får bara upp gravidlänkar. Finns ju vissa ovanliga, oftast ärftliga, sjukdomar det kan vara men vad vi vet har vi inget sådant i släkten. Man hoppas ju att det liksom bara ordnar sig men jag vet inte om det kan det. Jag börjar i alla fall nästan hoppas att hennes tårkanal ska fixa sig utan att de får dra tråd igenom.

• Klockarbol

Fru E - Stort grattis och varmt tack för att jag fick se det vackraste fotografi på länge.

Allra finaste Blomman - som ett litet varmt dun bär jag tanken på ditt frö vid mitt hjärta. Och att det sen är ett snyggt frö gör ju inte saken sämre ♥
    Vad gäller våra andra förehavanden så når du mig alltid på mailen.

Jag befinner mig på en mycket dålig plats i livet just nu. Därför drar jag mig tillbaka en stund men hoppas att jag ändå får följa er alla på lite avstånd.

Att något så simpelt som valet att spela en nyköpt CD i datorn kunde resultera i vetskapen att allt jag litat och trott på har varit lögn och att min tillvaro kunde slås i bitar så totalt hade jag aldrig kunnat föreställa mig i mina värsta mardrömmar.
    Men så blev det.

Jag önskar er alla all välgång och lycka i livet och att era innerligaste önskningar går i uppfyllelse.

• Hattis

Men Klockis - min vän i natten, kraaam! Jättetråkigt om du lämnar oss! Jag förstår det dock som att du känner för att slicka sår i fred. Kom tillbaka när du orkar. Kram igen!

Nenne - Japp, en gång har det varit tidigt plus. Och eftersom jag misstänker tidigt mf när jag bestämt mig för att testa sent så vill jag fånga det tidigt så att jag slipper tänka på det.

BS - du är inboxad

• fru AM

Oj Klockarbol det lät inte bra ... *Stor kram om du ser den*

BS: jag har också försökt googla på dåliga järnvärden bl a men inte hittat något. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!