• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Parnassia

Hattis! Åh vad trist med ditt minus! Hur mår du nu?

Klockarbol - det där lät ju hemskt! Jag undrar så vad som kan ha hänt. Kram och hoppas vi ses snart igen!

PB - vad bra att pannbytet är på G! Trängs du med hantverkare nu kanske? Måhända trevliga sådana? (När vi storrenoverade övervåningen hade vi en snickare som var både trevlig och snygg, det var inte alls jobbigt då. )

• Parnassia

PB igen - den tempsänkningen lät mycket på kort tid! Jag förstår ännu mer då att du längtar efter nya systemet. Är isoleringen bra annars kring fönster och i taket? Hoppas det, för då kommer det bli en bastu i Casa PB sen!

• Parnassia

Ore och Vänner - måste ge mig in i spiralsnacket igen. Hur går det för er nu? Känns det bra? Har ni ont? osv osv. Jag vill veta ALLT.

Velar en del fortfarande och gruvar mig för nästa insättnigsförsök.

• Fru E

God morgon!

Innan ikappläsning, ska till frisören nu kl 9 för att klippa och tona/färga håret som vanligt under hösten. Hur har ni gjort med att färga/tona/slinga håret undet tiden ni är on the bang som Mugglan säger : Läste på nätet men där får man tusen olika svar känns det som......

NU ikappläsning

• Parnassia

God morgon allihop förresten!

Här är det riktigt vitt och blåsigt som tusan idag. Det blir spännande att ge sig ut... Men fint med snö är det.

• Ore

Godmorgon!

Klockarbol: Usch, det där lät inte bra! GROUMPHHHH-KRAM!!!!

*och även jag blev väldigt nyfiken av en så kryptisk formulering*

Hoppas att det löser sig på bästa sätt, och det snaaaart!

Parnassia: Det onda höll i sig 3-4 dagar eller så. Tog Ipren när jag tyckte det gjorde litet för ont, men det behövdes inte konstant. Hade litet blödning igår. Men annars inga som helst besvär av spiralen...

• Fru E

Lappis-den där rethostan kan jag skriva under på min kommer när jag ska gå och lägga mig, håller på under natten och morgonen och sedan inte så mycket under dagen. Känns precis som om det killar i halsen hela tiden

Piggis-har du fortfarande vettet kvar

• Fru E

Klockarbol-nej men usch det där lät inte alls bra *kramar om* vi finns här om du vill stöta och blöta det!

• MSW

FruE: jag färgade inte håret, fast å andra sidan gör jag det nästan aldrig annars heller.. jag är fortfarande så himla glad över ert plus!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!