• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Vad har hänt med Klockarbol? Ska erkänna att jag numera inte orkar läsa ikapp.

• _koko_

Här är det snöblandat, det vidriga är att det blåser så mycket...

Jag tror du måste gå tillbaka och läsa klockarbols inlägg, det är rätt kryptiskt men ändå väldigt tydligt att något fruktansvärt har hänt henne. Hon skrev sent igårkväll, så det är inte så många sidor tillbaka.

• Telis

Hurra för barnvakt, koko! (Skriver jag i rätt tråd nu? )

• snaily

Koko
    Som före detta Sandvikenbo vill jag absolut slå ett slag för Högbo bruk och Högbo brukshotell, otroligt mysigt område! Förutom spa och andra aktiviteter så finns det en massa hantverkare som kan vara värda ett besök på området. Står inget om skoter på deras hemsida men det finns uthyrare i trakten så det borde säkert gå att ordna. Sen finns det jättefina längdspår också där du kan fortsätta din karriär!

• fru AM
    Telis skrev 2010-11-09 10:29:42 följande:
    Hurra för barnvakt, koko! (Skriver jag i rätt tråd nu? )
    Va vem är du?

• Piggelin1
    _koko_ skrev 2010-11-09 09:18:09 följande:
    piggis - Lider med dig, men vad gör man inte! Magsjuka vill man ju verkligen inte drabbas av i ert läge!! Men kom ihåg att risig mage kan vara tecken på förlossningsstart också.
    Koko, magen har varit lite risig av & till i flera veckor nu & varje gång har jag funderat på om det kanske är på G - men tji för mig hittills

Fick tipset via Pirr när vi sågs häromveckan att bubbelbad & champagne kan sätta igång det, börjar snart bli dags att testa det

Nu SKA vi ut i snön en sväng! Svårt att komma till skott

• Telis
    fru AM skrev 2010-11-09 10:34:29 följande:
    Va vem är du?
    Hihihi, det undrar jag också ibland!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!