• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

AM, jag ska in till stan redan imorgon eftermiddag för att träffa mitt ev. blivande jobb, och ska träffa min man för överlämning av Televinken inte alltför långt från dig. Kan vi ordna överlämning eller ska vi ta det nästa vecka eller ska jag skicka den?

Piggelin, passar på att säga ett stort LYCKA TILL! Hoppas att du inte behöver vänta alltför länge nu!

• start september

Nej Hattis vad jättetråkigt. Kan inte se att du tittat in efter ditt minusinlägg. Hoppas så du kan samla lite krafter inför nästa försök.

Klockarbol, all styrka vill jag skicka till dig. Hoppas du vet att du kan få stöd här när/om du vill. 

Muggles, lycka till! Jobbigt med många leveranser, men samtidigt kanske lite skön distraktion?

Känner olust inför morgonen infarsttrafik om det nu är så att allt snöblandat vatten som kommit ska frysa på.

• Parnassia

Piggelin - sov gott och ta hand om dig! Och Lycka till, när än det nu kan komma att behövas.

• Parnassia

Själv går jag och lägger mig nu, med gråten i halsen typ. Jag VILL inte gå upp till sängen, för jag bävar för hur natten ska bli (igen?).

Dessutom ska jag till nya jobbet imorgon och är nervös för det, och behöver SOVA för att känna mig på topp.

Nu gråter Stora också.

Adjö.

• Izzie

Oj, det var många som har det lite kämpigt just nu...

Hattis - Trist med minus! Stor kram!

Oms - Det verkar vara mycket nu! Du kanske kan skriva mer alla saker på ett papper, prioritera och sen se om du kan dela med dig några av uppgifterna (din man? föräldrar? kompis?) så du inte behöver dra hela lasset själv? Glöm inte att ta hand om dig själv oxå! Kram!

BS - Jobbigt med Astrids värden. Att invänta svar är ju alltid det värsta - hoppas att de snabbt kan klura ut vad det är som spökar och att det sedan går smidigt att behandla!

Klockarbol - Tankarna springer verkligen iväg när man läser ditt inlägg. Hoppas att du har bra stöd nära och att du får den hjälp och stöttning som jag förstår att du behöver. VI tänker på dig! Kram!!!

Piggelin - Vansinnigt spännande! Förstår att du är less! Men snart händer det! Jag looovar!

Fru E - Jag hör oxå till den skara som regelbundet färgar håret och graviditeten var inget undantag. Jag läste lite kring det då, men gjorde den bedömningen att risken var oerhört liten. Själv fick jag väldigt fint hår under graviditeten, har typiskt tunt nordiskt hår - många men tunna hårtstrån - men under grav tappade jag i stort sett inga hårstrån och fick ett jättefint tjockt blankt hår. Kan säga att det var extra kul att gå till frisören just då... Men var och en ska förstås göra som det känns bäst för dom. Det är inte kul att gå runt och oroa sig heller. Lita på magkänslan är mitt råd. Känns det ok, så färga och fundera inte mer över det, känns det inte bra - avstå. Att det skulle vara farligt att måla med vattenbaserad färg har jag heller inte hört. Däremot att man inte ska måla med oljebaserad färg. Sååå tråkigt att det var just då vi höll på att måla våra tak hemma

Lappis - Skönt att höra att du äntligen börjar känna dig lite piggare! Vilken pärs!

Telis - Lycka till imorgon! Vad spännande!

Koko - Låter skönt med matleverans! Ibland får man unna sig det lilla!

• Izzie

Åh Parnassia - fasen vad jobbigt! Det är inte för intet man använder sömnbrist som tortyrmetod... Det är överjävligt! Hoppas att inatt blir den natten som det vänder - för det gör det ju, förr eller senare, men vi får verkligen hoppas på att det blir snart! Kram!

• Hattis

Tack för sympatier. Det här med tidig testning är inget vidare Har pappersmuffat hela gårdagen och idag trots att jag inte väntar tant förrän imorgon. Tyckte mig igår se något liiite av den kaliber som EA beskrev vilket får mig att hoppas lite ändå.

Jag undrar hur det är med Mugglan??? 

Lycka till imorgon Telis

• Izzie

Ahh, så det är inte kört än då?! *Håller tummarna*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!