• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

Lappis, jo det har varit en segdragen historia. Det är lite invecklat men jag har ju iaf fått jobbet och idag är det ingen intervju jag ska gå på.

• Lapinette

Telis - grattis! Så idag är det för att skriva kontrakt etc.? När är det tänkt att du ska börja?

• Telis

Lappis, vi får väl se, jag har ju fortfarande inte fått någon lönesiffra. Men om jag tar det så börjar jag i januari.

• Lapinette

Ahhh.. fortfarande lönen som spökar. Jag håller tummarna att de klämmer i så du känner dig nöjd.

• BrudSommar2006

God morgon!

Telis, jag säger stackars Astrid för hon blir jätteledsen när hon måste sitta stilla i vagnen i typ en timme medan Iris är ute och leker. Oavsett väder.

Vad är bra plockmat? Astrid gillar ärtor och makaroner, bröd hamnar mest på golvet så det antar jag att hon inte tycker är så gott och leverpastej, blodpudding och korv verkar lite för hårt än för det spottar hon ut igen. Fiskbullar går aningens bättre. Att mata med sked är tvärstopp just nu men jag envisas med gröten på morgnarna bäst jag kan i alla fall för den är ju berikad med järn, plus att jag försöker med fruktpuréer för c-vitaminens skull. Vet inte om det gör någon skillnad men det känns bra att försöka göra något i alla fall. Varm mat på sked i form av barnmatsburkar verkar man kunna glömma just nu. Riskorn verkar i minsta laget för att hon ska klara att få upp dem, även kladdigt ris har jag inte sett henne stoppa i munnen i någon större utsträckning.

• BrudSommar2006

Klockarbol, det är ju verkligen inte du som ska skämmas, jag säger som alla andra här. Usch, din stackare.

PB, hur känner ni varandra förresten, tror jag missat det.

AM, hur jobbar du nu förresten? Tänkte om jag skulle försöka pallra mig in till stan någonting framöver, kanske inte förrän efter nästa vecka när vi fått vinterdäck iofs, beroende på hur fort snöeländet smälter bort. Tror inte jag skulle komma ut från vår utfart idag men det är ju plusgrader så det borde ju smälta fort tycker man.

Vilken mjölksyra jag fick imorse av att dra vagnen i snömodden, då har jag ändå terrängvagnen med stora hjul, liggvagnen skulle jag väl inte kommit hemifrån med gissar jag.

• fru AM

BS: ihoprörda, lätt stekta ägg i bitar är bra plockmat och lättuggat, bitar av pannkaka

Telis: smsa och förvarna du - jag håller mig hemma efter lunch!

• passionsblomman

BS, det gör vi inte-höll jag på att säga och sa.
    Alltså, Klockis är lika ny för mig som för er.

Men jag hade en fråga till henne, baserad på att jag gissade att hon kan en del som kan vara till hjälp inför en idé när det gäller mina tankar på eget företagande och vad jag kan göra här på landsorten jämfört med vad min plan i Sthlm var.
    Alltså inboxning. Hon visade sig ha betydligt mer gedigna kunskaper på området än jag nånsin kunde ana, och dessutom ett mycket hjälpsamt sinnelag!

Och med de gemensamt sena nattvanor vi har så har det sedan babblats vidare en del. Så nu när denna gräsliga nyhet dök upp, så ropade jag på henne i hennes maillåda också.

Jag är väldigt glad att hon svarade och kom tillbaka!

• passionsblomman

fru AM skrev 2010-11-10 11:43:03 följande:
    BS: ihoprörda, lätt stekta ägg i bitar är bra plockmat och lättuggat, bitar av pannkaka   Telis: smsa och förvarna du - jag håller mig hemma efter lunch!

Och potatisplättar, ost i små bitar, skivbar leverpastej, lätt kokt broccoli och blomkål.

Ena av syrrans ungar åt redan från mycket tidig ålder hejdlösa mängder med salami förresten. De där små tuna tunna skivorna bara försvann fråntallriken!

• BrudSommar2006

Pannkaka, stekt ägg, potatisbullar, broccoli och blomkål noterat, har jag inte provat, tackar!

PB, hoppas att du inte behöver köra igång med eget företagande riktigt än men vad bra att du fått en massa tips av Klockis i alla fall. Salami, hm, ja vem vet.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!