• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

Egognäll. Jag skulle köpa ett klädesplagg till nyfött kompisbarn. Där jag gick bland småplaggen tänkte jag oj vad mycket fint och sen slog det mig att jag kunde fått köpa till eget barn nu, det var BF på måndag. Jag fick gå därifrån.

Men inte längre än till avdelningen för lite större barn och sen blev det klänningar så det stod härliga till åt lilla tjejen istället. 

Och så blir det någon leksak tror jag till kompisbarnet, det är nog mindre känsligt.  

• passionsblomman

Vi hade en Batman, som året innan det stod i sin Bamsetröja, helt blånekandes att klä ut sig. När han väl ville så sa han alltså att då skulle det vara batman. Tja, varför inte.

• Telis

Åh, vad bra mattips ni kommer med!

Tack för tipset förresten, vem eller vilka det nu var som kom med det, att ge Televinken något att äta själv samtidigt som jag matar! När han får skrapa ur min lunchtallrik med yoghurt och müsli med fingrarna samtidigt som jag matar honom med annan mat så äter han mycket bättre.

koko, vem är Karin?!

• BrudSommar2006

Idag är Astrid tio månader! Hon ser fortfarande lika kul ut med sin enda tand i överkäken på hennes vänstra sida, alltså inte framtanden.

Frikadeller har jag också provat ja, det är tydligen inget hon tänker stoppa i munnen.

September, skräp är det att ni inte har er lilla bebis än men nu är det i alla fall undersökningsdags snart väl? Hoppas att de hittar något som går att åtgärda.

Förra året trodde vi att Iris skulle vilja ha sina lucia-grejor när hon såg alla de andra barnen men tydligen inte. Hon har en pepparkaksklänning här hemma som hon gillar men den är det så smala ärmar på så det går absolut inte i några varma kläder under den.

• BrudSommar2006

Telis, var hittar du alla bloggar!

Hm, vad ska man hitta på från tjejerna i fars dags present tro. Och till min egen far också. Fast där blir det nog blommor tror jag. Men Iris tycker ju att det är så roligt med presenter att jag tänkte att hon skulle få vara med och handla något. Om jag orkar och hinner vill säga. Annars tycker jag inte att det är så viktigt med present men nu börjar ju Iris gilla det. Nästa år kanske man kan be henne rita något, i år är hon väldigt restriktiv med när hon väljer att rita något och till vem!

• muggles
    Vännerfan skrev 2010-11-03 17:05:54 följande:
    Ni som har spiral: Det står att man helst inte ska använda tampong! Gör inte ni det? Jag föredrar helt klart det framför binda...
    VA? Jodå jag använde tampong när jag hade binda, hade inga problem med det(?). Och jag upplevde också insättningen som väldigt okomplicerad och smärtfri. För att inte tala om när de tog ut den. BM sa "hosta!" och så var den ute
  • passionsblomman

Telis, Jag blir berörd, förbannad och glad om vartanant rätt in i hjärtat av det där och var för första gngen någonsin tvungen att skicka en kommentar till den där kmamamn. Bara det att jag visst inte fatatr hur man gör...för min kommentar blev inte en egen, utan ett svar på någon annans???

Kan du hjälpa mig att förklara vart jag ska klicka för att skriva min egen?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!