• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

AM - kaninen hoppar med slokande skämsöron mot Vårdguiden.

• _koko_

lappis - Ja, jag har ju inte gått på ett endaste pass på tre år, så jag tog det som passade bäst (tid/dag/center), men jag har ju inte så mycket att jämföra med. Det är skitsvårt men jag klarar faktiskt av det (förutom första gången när jag stod längst bak och inte såg något), bara det känns som en seger!

EA - Roliga bekymmer!

• Fru E

AM-så även googledrottningen misslyckas ibland kan man hitta info på byggforum men det här verkar segdraget. Tror inte att Ballingslöv själva lämnar ut det till mig precis hehe men om vår kontaktperson inte heller får tag i dem får vi i värsta fall mäta hos ett par kompisar som har ballingslöv. Meck meck meck

• Lapinette

kokisen - Annika är bra och trevlig (speciellt när hon jobbad på krogen och gav oss rabatt på drinkarna ).

Telis - jösses vad segdraget med alla intervjuer! Hoppas du får något som du känner dig nöjd med.

• Fru E

Koko-njaaaaaaaa frustrerande snarare eftersom vi vill ha luckorna snart och inte riktigt vet hur vi ska gå tillväga . Ballingslöv själva ska räkna på offert på bara luckor så får vi ta ställning till om pengaskillnaden är värd att ta mot snickaren

Klockarbol-nej men fy *kramar om* misstänkte något sådant när du skrev så men DU ska inte skämmas utan snarare din man

Lappis-peppar peppar så minskar min rethosta något, så drygt att inte få sova ordentligt. Jag brukar lägga kudden upp så att jag halvsitter i början så underlättar det lite

• fru AM

EA: ring till Ballingslöv och säg att ni köper köket från dem men "att du är kontrollfreak och måste veta exakta mått på lådfronterna för att välja handtag" eller ngt liknande. Låtsas visa dig lite sårbar/udda så anar de säkert ingenting. /Inte bara googledrottning utan även taktiker

• smint

Lappis: Du borde kunna få något hostdämpande. Typ coccilana eller vad det heter, då brukar man desutom sova gott sedan

Lilltjejen är också hostig fortfarande men mkt bättre, så i morgon blir det förskola. Läste dock precis att vinterkräksjukan kommit nu efter höstloven.. vill inte ha det.. men kan ju inte hålla henne hemma för det..

• Izzie

Klockarbol - Fy f-n vad jobbigt! Har själv blivit bedragen i en tidigare relation och det är svårt att förklara hur man känner. Det är verkligen ett virrvarr av känslor, allt ifrån ilska o vanmakt till dessa skuldkänslor. Som förstås är helt ologiska egentligen, men känslor är ju inte alltid logiska. Att känna sig så grundlurad och på nåt sätt tappa tron på människor är fruktansvärt. Det var ju liksom den person man litade mest på... 

Skickar de allra varmaste kramar, även om det inte räcker långt. Efter att skiten sjunkit in så tar det ju den tid det tar att komma vidare och jag hoppas så att du har andra människor i din närhet som kan stötta dig längs vägen. Vi finns också här förstås! *kramar om länge* 

• Izzie

EA - Jag skulle åka till närmaste Ballingslöv-butik med tumstocken i högsta hugg. Det är ju bara att säga att ni har stommar i ert nuvarande kök men att du är osäker på leverantören, och nu är ni intresserade av att köpa endast luckor och du behöver måtten för att se att de passar?

• Izzie

Usch ja, hosta är överjävligt. Maken har hostat på nätterna i en månad nu. Så himla tröttsamt, både för honom och mig. Han har cocillanan men den hjälper ju inte fullt ut. Men har du inte den Lappis, borde du få den utskriven. Den hjälper en bit på vägen!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!