• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Lappis: har du listat dig hos husläkare? Om inte så hopp, hopp iväg och gör det!

• Lapinette

AM - Jag gjorde aldrig det (skäms). Hur var det nu, Vårdguiden?

• _koko_

Jag tycker det här med husläkare är ett enda stort skämt! Min sambo kan inte lista sig hos samma som resten av familjen för att det är fullt där. Ehh?? HUSläkare?
    Och sen hade vi en jättebra husläkare som slutade, och då fick vi ställa oss sist i kön igen... Tur att vi inte behöver gå till doktorn så ofta.

lappis - Jag känner lite samma, men är framför allt bitter för att jag äntligen kommit igång att träna! Det blir ALLTID såhär när jag kommer igång efter ett långt uppehåll, 2-3 veckor träning och sen förkylning. Kände redan förra onsdagen (går på annika Gs dancestep på hötorget) att något var fel, det var jobbigare att andas liksom...

• Fru E

AM-du som är googledrottning, HUR får jag fram bredd och höjd på Ballingslövs lådfronter . Vi ska beställa luckorna av en snickare för att få det billigare och då ville han ha mått i mm på hur breda och höga varje lådfront ska vara, det räckte tydligen inte att säga att det skulle vara till en 60 stomme och ha 3 lådor (trodde de hade standardmått)

• Lapinette

kokisen - ahhh... så du är hos Annika och steppar. Gick ett par gånger i somras när ingen annan var hemma (dvs Lina, Per eller Robert). Själv kände jag också i kroppen att det var tungt dagarna innan jag fick feber. Skulle nog ha lyssnat på kroppen men samtidigt kan det ju kännas så utan någon större anledning.

• Telis

Klockarbol, mardröm verkar beskriva ditt liv rätt bra för tillfället. Jag förstår att det måste kännas som om marken försvunnit under fötterna på dig just nu. Men håller med Tinga om att du absolut inte ska skämmas - det är INTE du som har gjort något fel! Man får vara blåögd och tillitsfull när det gäller de allra närmaste, det är väl till och med det man SKA vara. Att man litar på och älskar någon betyder att man blir sårbar men inte att man är dum i huvudet. Jag säger som dom andra, hoppas att du snart får fast mark under fötterna och får gott stöd av någon i närheten! Hur mår dina barn förresten? Även om dom inte vet några detaljer så måste dom ju märka att något är fel? Stoooooooooooooor kram!!

• Telis

AM, jag och Televinken kommer in runt halv tre för att uträtta några ärenden, sen ska jag träffa maken utanför Hallen halv fyra för Televink-överlämning. Passar det dig någon gång mellan halv tre och halv fyra? Jag skulle kunna komma in lite tidigare annars, har inga direkta planer.

• fru AM

EA: kan det vara just därför som Ballingslöv inte lägger ut den infon någonstans ...? Du får nog ringa och fråga! Hittar ingen info.

Lappis: Vårdguiden var det - hopp, hopp iväg! *pekar med hela handen*

• fru AM

Telis: Någongång halv tre-halv fyra blir perfekt! Jag går vanligtvis hemifrån halv fyra för att hämta på dagis. Vill du titta hit på fika?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!