• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

PB - Så mycket bättre är tokbra!

AM - om jag inte hade lånat boken av enicke trådmedlem så hade jag skickat den bums

• passionsblomman

AM och andra shoppingkvinnor: en av de gravida tjejerna i granntråden vill ha länkar till snygga mammakläder att beställa på nätet. I första hand tröjor. Någon som har tips och känner sig hugad? Ett besök i granntråden vore garanterat uppskattat.

• Telis

BS, det är väl inget stackars Astrid om du klär på henne ordentligt. Hon har det säkert bättre nere i vagnen än de flesta som är ute idag. Televinken ligger ute i vagnen och sover nu och verkar må som en prins.

• nennesjuttioåtta

Televinken har det nog upermysigt, väre är det för maken som cyklar och förmodligen är det motvind också. Dock självvalt. Moaahaha och här sitter jag i pyjamasbrallor och har en eld i kaminen (den andra, som fortfarande är kvar i huset)

Undrar om jag ska ge honom en virre när han kommer hem att värma sig med. Om det inte räcker med mig.

• nennesjuttioåtta

åh jävlar vad det yr snö ute

• fru AM

Telis: jag lånar den gärna!

Ska snart ut i yrvädret igen för Storsonens klass ska ha bowlingkväll ... jag har ägnat dagen år att administrera klasskassan och återbud och det ena med det andra ...

Förhoppningsvis hittar jag hem igen och kan dyka upp i tråden imorgon!

PB: Gravidkläder: http://www.4mom.se/ och http://www.mammashop.se/ (även amning och barnprylar)

• Liten med Mindre

Oj, stiltje här när det stormar ute.

Det blev buss till dagmamman - slirigt värre med vagnen i modden.

Maken har packat sig iväg på utflykt resten av veckan o helgen - så nu är det jag o barnen. givetvis blev det rörig läggning, framför allt för lilleman som aldrig krånglar annars när han ska sova. Det blir en härlig natt. Säkert blev Mindre lite skärrad av lillebrors ledsna läggning, för hon var inte lika lättflirtad som vanligt heller. Och så trilskas den eländiga diskmaskinen. NEJ - jag vill inte handdiska utöver att vara själv med två barn!

Nåja, får väl hitta lite mysigt fika och försöka stressa ner före egen läggning.

• viktualia

Klockarbol - jag hoppas att du har människor omkring dig som stöttar dig i den tillvaro som du hamnat i... och som lät allt annat än angenäm... KRAM!!!!

Parnassia - gumman!!! *kramar om länge* Hoppas att Lilla fattar att sova är bra!!

Ego - galet vad lite datatid det blir... ser framemot när jag får min smarta mobil..

• Vännerfan

Hattis, Så tråkigt med ett minus! Det var ju nu den stora plusvågen skulle komma!

Klockarbol, Det låter hemskt vad som än har hänt. Här i tråden finns dock mycket stöd oavsett varför man behöver det om du känner att du orkar tillbaka senare.

Parnassia, Jag har nog kommit lindrigt undan med min spiral. Jag har inte märkt av den alls förutom att jag hade ont i magen ett tag i går morse och då det kom mer blod igen satte jag det onda i samband med spiralen. Annars ingenting. Det är som att den inte är där förutom att det blöder lite fortf. Återstår att se hur mycket den märks av nästa mens. Jag har minst en veckas tantbesök i normala fall, så jag hoppas den inte lägger till alltför många extra dagar. Fast mest av allt önskar jag att den ska fylla sitt preventiva syfte!

Liten, Jag har tänkt på hur det funkat för er med sömnen, men inte tänkt på att fråga. Hoppas det går bättre att sluta nattmata denna gång! Jag hade bestämt mig för att ta bort nattmålet vid 6 mån, men så var jag iväg på två resor själv med barnen plus att han blev väldigt förkyld och det satt kvar under 2veckor, så jag gjorde det vid 7 mån i stället och det gick jättebra. Det var skönt att han då inte längre var beroende av mig under natten utan att maken kunde ta någon natt, men annars hjälpte det inte hans sömn speciellt. Han vaknar flera gånger varje natt, så det är ett evigt springande. (Vi bytte över honom till hans spjälsäng på hans egna rum efteråt.) Och så blev det vintertid som man skulle få över honom till också... Så när jag läste på AW-forumet att hans uppvaknanden sannolikt beror på nappen blev jag lite matt. Inte en grej till att ändra på liksom... Men vi avvaktar med att ta bort den, för jag tycker det verkar som att han skriker på natten, trots att han har nappen inne. För övrigt har vi en flaskvägrare här också! Vatten älskar han att dricka ur flaskan, det är han liksom besatt av. Det går knappt att mata honom för att han vill dricka hela tiden. Men välling eller Drikki ratar han. Jag köpte en pipmugg med mjuk pip igår, men den ville han inte veta av ens med vatten i.

Oj, det blev en lång utläggning om mitt. Nu ska jag gå och röja lite i röran, då båda prinsarna och kungen ( ) som är sjuk ligger och sover.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!