• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

Jag vill bara viska att Klockarbol läser alla våra förehavanden och funderar på hur hon ska skriva utan att som hon säger "stridspittar ifrån övriga forumet ska komma och invadera tråden för att lägga sig i med åsikter"

Så, jag säger det i förebyggande syfte: stridspittar håller både käften och sig undan! Inte ett knyst vill vi höra! Väck inte den björn som sover.
    Sådär, nu är ni varnade. Stay away!

Klockis, bring it on!

• Klockarbol

Tack för alla tankar ni har skänkt mig.
    Det var inte min avsikt att göra någon orolig.

Blomman - jag har nu en mycket tydlig bild i huvudet av en kvinna som studsar runt med knutna nävar i hakhöjd som den värsta proffsboxare. Det är ett mycket välkommet avbrott bland de andra bilder som finns där just nu.

Jag tror att jag har lyckats få bort bilderna i mitt galleri. Om så inte är fallet får ni gärna säga till.

Jag vet alls inte var jag ska börja. Och jag har ingen aning om hur det ska sluta.

Jag ville lyssna på min nya skiva i datorn och försökte stänga av det enerverande färgbildspelet som Windows Media Player alltid slår igång när man lyssnar på musik.

Det som kom upp istället var otroligt mycket sämre.

För att göra en lång historia kort så har jag blivit bedragen. Om jag har blivit det fysiskt vet jag inte men i min bok finns det ingen skillnad.

Det här handlar inte om "sån't som nästan alla gör i bland". Inte heller om "det är bara ett tidsfördriv". Inget som "bara råkade hända"
    Och det är definitivt inte "på låtsas".

Vi pratar om alias och kontaktannonser på sidor vars namn inte skulle gå igenom censuren här.
    Och det har pågått länge.

Jag har blivit ljugen rakt i ansiktet in i det sista. Om kärlek. Om trohet och ärlighet. Om att vilja mig väl.
    Och, förutom de senaste dagarna, så har jag gått på det.

Jag skäms något så fruktansvärt och jag är så ensam.
    Jag är en lallande j-a jubelåsna. Fullständigt tillintetgjord. Mitt innersta väsen är så kränkt att det känns som om jag aldrig kommer att bli människa igen.
    Jag bara gråter och kräks.
    Att inse att hela min tillvaro är baserad på en lögn är otroligt plågsamt.

Vettigare än så här blir det inte just nu. Jag ber om ursäkt för att jag dumpar den här smörjan i knäet på er.

Och det är nu du som till äventyrs halkat in här av misstag och inte "boar" i den här tråden i vanliga fall ska höra upp -

Det här är INTE en invit att delge åsikter om ifall p-surfning är ok eller inte.
    Det hör inte hemma i den här tråden och framförallt - jag är inte det bittersta intresserad av en sådan diskussion.
    I det här fallet är det MINA åsikter som gäller. Det var trots allt MITT liv han sa att han ville dela och MINA värderingar han ville respektera.

• MSW

Åh klockarbol!! Förstår att din värld är upp och ner! Kram, kram, kram!! Jag/vi finns här!! Stora kramar!! Och dyker här upp någon "obehörig" med åsikter sällar jag mig till pb!! Kram igen!!

• MSW

God morgon alla! Här väntar en lååång dag! Först skola, sedan hem och vara med på bowlingen, sista gången.. Och sedan kalas! När vi väl är hemma väntar packning, för imorn eftermiddag blir det Sthlm! Se hur mycket jag hinner skriva.. Men läsa det mesta räknar jag med.. Puss och kram

• _koko_

Åh, Klockarbol!!! Vilken vidrig historia, och vad jag önskar att den bara var en mardröm som du fick vakna ur. Att bli bedragen av sin allra närmaste, den som man öppnat sig som mest inför, den som man litat allra mest på... Jag tänker av någon anledning på när min kusin oväntat gick bort för många år sedan, hur man ena sekunden är lycklig och oskyldigt naiv, och nästa förtvivlad och förstörd. Jag tänker fortfarande ofta på den enorma förändringen, som skedde på bara ett ögonblick.
    Konstig jämförelse kanske, men på något sätt har ju den han var för dig dött nu, den personen kommer aldrig mer att finnas. Den du var finns inte heller längre, klart det gör ont så man kräks!!! Tusen varma kramar till dig och fortsätt häva ur dig här, vi finns här för dig!!

• smint

Klockarbol: Men kära vän, förstår att hela din värld är upp och ned nu. Det är ju inte vad man väntat sig att hitta. Hoppas du har någon som kan stötta dig i din närhet så du inte behöver vara ensam. Strykekramar till dig och häv ur dig här, finns många som lyssnar.  Kram

• _koko_

Jag är inte ett dugg piggare idag, snarare tvärtom. Men fortfarande ingen feber som tur är. Idag hämtar dessutom sambon på dagis så jag behöver inte bita ihop i eftermiddag.
    Tänker därför tillbringa dagen i sängen och släppa allt "jag borde försöka jobba hemifrån".

telis - Snappade jag upp att du ska träffa ev ny arbetsgivare idag? Lycka till isf!!!

Och hattis, jag håller också tummarna såklart, jag vet hur jobbigt det är att testa tidigt och sen inte veta om man kan lita på resultatet. Förstår dock att du vill fånga ev tidigt plus. Pest eller kolera liksom. Tills den dagen det LYCKAS!!!

Sen kommer jag inte ihåg vad mer jag läste ikapp...

• Tinga

Klockarbol - åh vilken vedervärdig sörja! Jag misstänkte att det var något i den här stilen utifrån ditt första inlägg i ämnet, och jag rös verkligen när jag läste det. Som jag lider med dig! Du har ju verkligen blivit kränkt. Men jag tycker inte alls att du ska skämmas - hur skulle du kunna veta vad som hände? Själva "grejen" med att bedra någon är ju att hålla det hemligt, så det är ju inte konstigt att du inte märkte något. Det räcker med att du lider av situationen som den är - belasta inte dig själv med skuldkänslor också.

Och be inte heller om ursäkt för att du lättar ditt hjärta här - vi har ju bett om det. Att hjälpa någon annan bära bördor brukar vi vara bra på här i tråden, och jag hoppas att även du ska känna det stödet och den hjälpen. Vi finns här för dig i den mån du vill och i den mån vi kan.

Mina varmaste tankar och sympatier, och många kramar.

• start september

Stor, stor kram till Klockarbol. Jag förstår att ditt liv nu är helt uppoch ner. Hoppas så att du kram få stöd här och IRL av någon du kan anförtro dig åt.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!