• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

Vänner, det är ett jädra slit att vara drottning hörru!

Hallå där, hovmarskalken! Fram med en schäslong och en fin ask praliner! Seså, *klapp kalpp* 

-Det är du värd tycker jag, Vänner!!!

• Vännerfan

PB,

* Loggar ut på riktigt. Igen. (F ö har jag märkt att om jag går in på bt igen efter att ha stängt ner det en gång (då jag varit inloggad) UTAN att logga in så är det grön plupp på mig. Men jag är inte inloggad och kan inte skriva. Är inte det konstigt?!)

• Oupsie

Godkväll i tråden!

Jag har tagit fasta på det svaret som Koko citerar i sitt inlägg angående hårfärgning. Det står på många ställen att det inte är någon fara. Färgade håret hos frisör innan jag visste att jag var gravid. Nu har jag inte varit där för jag orkar inte sitta så lång tid som det tar utan har köpt vanlig hemmatoning och tonat de gråa håren som envisas med att växa ut . Är för fåfäng för att gå runt och vara gråhårig, gravid eller ej.

Kan inte låta bli att tänka på Klockarbol. Ett antal olika scenarion har spelats upp i huvudet. Hoppas så att du får rätsida på allt och kom tillbaka!

Piggelin, jag tror att hoan är här innan måndag. Förstår att det är drygt att gå och vänta.

• Oupsie

Sympatier till er med barn som inte vill sova. Hoppas att de snart sover bättre, allihopa! Jag har jättesvårt att hantera sömnbrist så jag känner verkligen med er.

Ska försöka göra lite nytta innan det är dags att sova. Ovanligt tidig dag imorgon. Kram på er alla!

• _koko_

Hehe, jag har ju åkt på båda sorterna så att säga, conny sov hela nätter från 5 månader och lillebror helammades typ varannan timme dygnet runt tills han var 9 månader... Känns som en hel livstid sedan...

Har ikväll lyxat till det med att beställa matleverans från mataffaren.se. Tycker egentligen att de har för höga priser för att det ska vara värt det (om allting är 3-10kr dyrare än i butik blir det ju rätt mycket pengar i slutändan även om det ser lite ut per vara), men den här veckan är det fraktfritt och då är det en annan sak.

liten - Hoppas det lättar framöver, jobbigt att vara själv med trilskandes barn! Och diskmaskinen får helt enkelt rycka upp sig! Kram!

En KRAM också till klockarbol om du får för dig att smygläsa. Tänker på dig mest hela tiden.

Och till sist ännu ett Tjohoo för EAs plus!!!

• _koko_

BS - Har glömt att skriva det, men vad tråkigt med Astrids värden!! Hoppas att det inte beror på något som kommer att begränsa henne, utan helst är något de kan "rätta till". Kram!!

• _koko_

nenne - Nej, utan barn tänkte vi nog inte åka till järnvägsmuseet. Min plan är att bara se varandra i ögonen i två dygn. Tipsen har antecknats och kommer att kontaktas!

• Piggelin1

Kikar in  en sväng till idag...

AM - ananasen är inhandlad, har bara inte hunnit äta den ännu Har fått tips om hallonbladste också, men inte kommit mig för att uppsöka ngn hälsokostaffär ännu (=inte tillräckligt desperat?!).

Snaily, här i Västra Götalandsregionen kan man få gå upp till tre veckor över tiden, men många andra ställen i Sverigte har max två veckor har jag förstått. En tjej från mitt magplask med tyskt ursprung berättade att i Tyskland får du aldrig gå mer än en vecka över tiden, så det verkar vara olika överallt. Lite annan kurios är att i Tyskland är dessutom lustgas är förbjudet Anses skadligt!

Liten, vi har nära att åka, så jag tror inte att en snöstorm skulle vara så farligt för oss, mer orolig isf för mina föräldrar som har lite längre att åka för att komma hit & hämta Amanda. Men det ger sig - verkar som om det slutat snöa här nu för tillfället.

Smint - Amanda har faktist inte varit så rastlös ännu iaf, har försökt hålla lite lagom nivå med aktiviteter, så att både hon & jag får lite stimulans. Igår fm kom en föräldraledig kompis förbi en sväng med sina två barn, sen var A med på MVC igår em. Idag var vi ute i snön en liten stund på fm & sen i em fikade vi hos en annan mammaledig kompis (med en elvaveckors bebis). Imorgon fm kommer svärmor, så då händer det också ngt (& jag hoppas på lite välförtjänt vila efter lunch). Hoppas på att kunna köra lite liknande sen när vi går över till 15timmarsveckor när bebisen är här. Just nu är Amanda dessutom inne i en period då hon älskar att rita, måla, pussla - passar perfekt!

• Piggelin1

Parnassia - låter överjävligt jobbigt med nattsömnen Hoppas att ni får ordning på det snart!

PB - söta rara du - vad glad jag blev över dina rader PRECIS så som jag känner! Idag har jag känt mig hyfsat stabil, men igår morse bara grät jag av frustration & trötthet. Samma sak strax innan jag skulle på kontrollen, tårarna rann när vi satt i bilen. Stabil - näpp, tror inte det Men BM's ord om att en timmes sömn på dagen kan jämföras med fyra timmars nattsömn - de orden kändes trösterika & var precis det jag behövde höra.

Att svärmor omedelbums sa ja när jag frågade om hon ville komma imorgon, kändes också himla skönt.

Ang Petters låt förresten, klickade på YouTube-länken du hade klistrat in & Amanda satt bredvid när jag gjorde det - tror hon sa "En gång till!!" typ tio ggr sen, så den låten gick varm här sent i eftermiddags!

Nä, nu ska jag ta en varm dusch, har åkt på ont igen, fast att detta är "på riktigt" vågar jag inte tro, är lite för luttrad nu Men, förr eller senare så måste det ju vara skarpt läge, det vet jag ju iaf!

Kram på er!

• Piggelin1

Min mamma är för söt förresten, hon ringde på fm idag för att "bara fråga hur det gick på kontrollen igår, inget annat" - hon har fattat att det är jobbigt med alla frågor om det är ngt på G... Så har hon ju också fått fem barn själv...!

Nähä, duschen var det!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!