• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • kängu

Klockis, fy fasen vilken skitstövel Förstår att hela din värld vänts upp och ner Massor med stora kramar! Vi finns här för dig!!

• Piggelin1

Dagens status...

Färdknäpp - check

Baka bullar - check

Promenad - check

Äta färsk ananas - check

Bjuda in familjen till treårskalas på söndag - check

Ngt av allt detta borde väl göra så att bebisen kommer snart?!

Champagnen återstår, kanske ska korka upp lite?

• Hattis

Eller en dubbel espresso piggis

Vad riktigt otäckt att göra en sådan upptäckt Klockis! Kram!

Här har tanten gjort entré Till hennes försvar ska väl sägas att hon var föredömligt punktlig och det gör att jag blir mindre orolig över att prolaktinvärdena ska börja sticka iväg.

• Liten med Mindre

Parnassia - grattis till tand. Hoppas den var orsaken till eländessömnen.

Astrid - grattis på 10 månadersdagen! (Lilleman blir 8 idag, så det är en bra dag )

Hattis - trist med tanten. Men vi kan ju hoppas att värdena hållit sig på mattan så du kan släppa den "bollen" ur tankarna.

Piggis - hoppas att ni får ett toppenkalas på söndag. Lämna riktigt mycket att förbereda till dess...

Telis - hur har det gått med jobbet? Fint att det funkar med "egen" mat till T. Slicka tallriken är aldrig fel!

Nattens äventyr för mig o lilleman gick  väl rätt bra i alla fall. Två halvtimmar var han vaken, men somnade om med mig ramsandes utanför dörren. (lite buff i rumpan innan ramsan funkade visst bra igår)

Nu återstår väl att se om kommande natt går framåt eller bakåt... Gissar att jag är ett nervvrak av all stress/fundering när jag kommer till föräldrarna på fredag.

• kängu

Piggis, bra jobbat idag, nu ska väl den lilla gullungen ta och komma ut ändå!

• kängu

Vad jobbigt du haft det med sömnen Parnassia, hoppas det vänder nu!!

• MSW

Vinkar till alla! Har bara läst idag och hinner inte kommentera! Har haft en lång dag idag och imorn är det råplugg på förmiddagen och sen hämta A 13.30 och sedan sticker vi till stockholm! Är tillbaka på söndag! Ska nog se till att jag hinner läsa, men nog inte så mycket mer! Men tänker på er!

Åter till packningen! Ha en bra helg!

• Ore

Klockarbol: Det var något sådant som dök upp som tänkbart scenario för mig också. Usch och fy... Jag har inte själv blivit bedragen, men det måste vara vidrigt! Jag förstår att du känner dig grundlurad, men det är inget du ska skämmas över!!! Det är starkt och sunt att lita på dem som står en nära. Tyvärr kan man ju då bli sviken

Parnassia: Hoppas på bättre sömnnatt nu, och framöver!

BS: Om Astrid inte vill äta fruktpuré så funkar bananbitar, små små äppelbitar (av en ganska mjuk sort), melonbitar m.m. bra att äta. Eller har gjort det för lillkillen i alla fall...

Telis: Hoppas att din ev. blivande arbetsgivare ger en lön du är nöjd med

Fru E: Hojta om du vill att jag ska mäta på lådorna (vi har ju ett Ballingslövkök under installation...) Fast det hinns nog inte med förrän till helgen, dock...

Piggelin: Knuffa litet på magen och hälsa pyret där att det är dags att komma ut nu, det är jätteroligt ute i världen!!! (nästan jämt...)

Mugglan: Skönt att höra att du har landat litet i beskedet Av de tvillinggraviditeter som jag kommit i kontakt med (bekanta) så är det en vars graviditet och förlossning gick väldigt bra - tvåäggstvillingar (fast jag vet inte om det gör någon skillnad...?). En gick inget vidare, det var syrrans kompis som förlorade båda barnen. I det fallet hade ett av barnen ett hjärtfel, och det andra fick inte tillräckligt med näring. De förstod redan vid RUL att det som inte fick näring inte skulle klara sig, som jag fattat det. Men de hoppades att graviditeten skulle kunna fortsätta tills det första barnet var tillräckligt stort för att kunna hjärtopereras. Det gick tyvärr inte... Sedan har jag även en inte så nära bekant som väntar tvillingar nu, och jag har hört att det är litet krångel där... Vet inte vad eller hur, men jag vet att hon haft besvärliga graviditeter tidigare, varav en slutade som för Snorkis.

Och apropå det så undrar jag också hur det är med Snorkis, och hoppas att hon kanske tittar in snart...?

• Ore

Hmm, skrämde jag iväg alla igår...?

Har väntat på uppdateringar ett bra tag nu, men nu börjar jag undra om det är något tekniskt fel, eller om ni verkligen är ordentligt upptagna på annat håll allihop

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!