• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

Men OJ Klockarbol, det där lät ju inte alls bra, undrar så vad som hänt!? Hoppas den dåliga platsen blir en högst tillfällig plats att vistas på, och att vad den än är som gått på tok är något som kan ordna upp sig!! Kram!

Nenne
    Lever kaminen? Annars skickar ni fakturan på reparationen till maken! (Min kära make skulle elda lite i Nennes kamin men vräkte på lite VÄL mycket... det blev varmt. Väldigt varmt!)

Kaniner kan skrika högt och gällt när något gör ont... om bedövningen vid kastration inte riktigt tagit, till exempel. Då får man lokalbedöva lite extra för kaninskrik riktigt skär i hjärtat.

Vi är äntligen hemma efter lång resa! Imorgon ska jag packa upp alla kassar med bebiskläder och -leksaker och annat skoj.

• snaily
    Telis skrev 2010-11-08 19:42:29 följande:
    snaily, kan det inte vara så att folk tvingades boka djursalong om det var fullt överallt annars? Själv har man ju hamnat i den där familjevagnen på tåg bara för att allt annat varit fullbokat, det var knappast av eget fritt val.
    Telis - du har nog helt rätt, så var det säkert för vissa av dem (eller alla). Det blev ju lite pinsamt (för oss) för jag trodde det fortfarande var som Smint skrev, att man inte FÅR sitta där utan djur, men så var tydligen inte fallet längre. Det mest irriterande var de som absolut ville ha en ledig plats bredvid sig åt sin packning och inte makade ihop sig. I övrigt blev jag lite sur på bolaget som - med flit verkade det som? -lät alla bilar som stod i färjans "djurkö" köra ombord absolut sist, och därmed drabbas av platsbristen ombord.

Men nu ska jag sluta tjata om vår färjeresa!
    Jo förresten, sa jag att det dessutom blev något fel på båten innan avfärd?, någon halvviktig lucka som inte gick att stänga ( ) som de fick laga raskt med en liten försening till följd. Man får ju lite dåliga vibbar när man tänker på färjor på Östersjön med luckor som inte går att stänga...
  • snaily
    passionsblomman skrev 2010-11-08 15:12:26 följande:
    Fan, alltid är det nå´t! www.svd.se/nyheter/inrikes/varktabletter-kan-...Hur många pkt Panodil gick inte åt under min sprayochsprutning då? Eftersom det var det enda jag fick ta. Och såänningshuvudvärken? Migränen? allt det där som man bara tar paracetamol för, eftersom Ipren o likn är no no. (och dessutom omöjligt eftersom det triggar igång magkatarren igen på ett kick)Summa summarum: tig och lid, helt enkelt.
    Typiskt!! Vad ska man då kunna ta om till och med paracetamol är farligt?! Jag knaprade en massa Panodil när jag var sjuk medan jag ruvade. Hög feber är ju inte heller bra sägs det.
  • snaily

BS
    Fy vad jobbigt med Astrids dåliga blodvärde, särskilt eftersom man inte vet vad det beror på. Men kommer det göras någon vidare utredning om orsak om det fortsätter så här?

• snaily

Vi har 17,7 minusgrader... gaaaa!

Ta det lugnt i snökaoset som tydligen ska drabba flera av er imorgon! Här blir det väl som vanligt bara kallt...

• Oupsie

Snaily, vad jobbigt med platsbristen på båten. Jag skulle heller aldrig boka djurplats om jag inte var tvungen, och man kan ju för tusan inte ha väskan på sätet jämte sig om det inte finns tillräckligt med sittplatser . Å andra sidan så är det säkert där folk chansar på att inte bli ivägkörda om de inte har köpt sittplatsbiljett eftersom det inte är några platsbiljetter där. Sist jag åkte med hund så valde vi en djurkupé. Blev lite upprörd på vägen över för folk hade inte koll på sina hundar utan en stod och glodde på min hund och morrade . Inte kul! Så det var skönt att få en egen kupé utan andra (ilskna) hundar.

Och det där med "djur i bilen", har för mig att innan fick man alltid åka av först av båten när man hade det, men sist jag åkte med hund fick vi åka av sist. De verkar ha ändrat sina rutiner lite.

• Telis

Klockarbol, en riktigt varm och stor kram till dig! Hoppas att du snart kommer på fötter och orkar titta in till oss!

• Oupsie

Klockarbol, ojoj . Låter inte bra alls, hoppas att det kan lösa sig! Kram på dig!

BS, stackars Astrid! Hoppas att de snabbt kommer på vad det är!

Hattis, tråkigt med minus . Hoppas att det var för tidigt att testa. Kram!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!