Hoppar in o e superego - har inte mkt att tillägga ang bilbarnstolar etc. vi har en, den funkar men borde bytas ut då den är gammal. M ska få en större nu då hon sitter framåtvänt och är rätt så lång nu så den hon har börja bli liten.
Idag hade jag tänkt att städa. jag menar det klassiska damma o dammsuga o torka golv då jag har gjort allt annat (rensat i Mathildas rum, rengjort badrum o kök grundligt, rensat garderober, gått igenom gamla tidnignar etc) men av ngn aneldngin har jag änn inte börjat...hur svårt kan det vara??
nu har jag iofs lit magont och är lite splittrad i hur resten av sdagen ska ta sig så jag verkar inte komma till skott.
Lillskruttan vill till mormor o sova kvar där, hon har tjatat sen i helgen och min mamma sa att jo men hon kan väl komma. jättekul att hon vill dit o att mormor vill ha henne men mormor vill inte alltid ha henn så det känns som om vi måste hitta på ngt bara för att vi har barnvakt nu ikväll då. stora tjejen ska jag försöka få iväg till sin pappa, hon tycker inte om att pendla själv men med lite sällskap av oss (halva vägen) så tror jag nog att det kankse kan funka.
då är vi isf HELT barnlediga men inga planer. maken vet inte ens om det än då han jobbar sista dagen innan sem och dessutom är jag lite irriterad på honom just nu så vete sjutton om jag egentligen vill hitta på ngt ikväll heller... Han är så svag för äldre personers åsikter och viljor att han säger ja när han vill säga nej ( katolsk uppfostran uti fingertopparna) och det påverkar lite semesterplaner här...jaja, Rom byggdes inte på en dag så jag får väl jobba på med hans "förvandling" till en mer "normal" person
men det är ju skönt att få sova ut å morgonen och att kunna vara uppe sent utan att behöva tänka på morgondagen. Ev om vi ska till o gå på klubb men vår favvoklubb har ju öppet på lördagar o inget annat... hmm, låter ju lite som ett lyxproblem när jag tänker efter så jag får väl bara gilla läget, vill ju inte säga nej till lillskrutt när hon såååå gärna vill till mormor.
igår var jag min mamma o stora tjej o såg Harry Potter. vi har sett alla filmerna på bio tillsammans så det var självklart att vi (en 72-åring en 35-åring och en 15-åring) skulle se även denna. Den var jättebra faktiskt och trots att jag inte kunde låta bli att ksämta mitt i filmen så att vi 3 bröt ut i ett störande hysteriskt skrattanfall i säkert 10 min så lyckades vi följa filmen
jaha nänä, kanske dags att städa dårå... eller inte