• Oms

Välkomna till Tivoli Empatia!

Mathilda ligger o sover sen kl 19.00 lyckades få ned febern till 38 med hjälp av ipren, kalla handdukar etc och hon önskade sig då pannkaka så det stekte jag supersnabbt för att hinna få i henne innan hon skulle sova.

hon har haft 3 febertoppar under dagen då hon yrat, skakat och gråtit - misstänker att det blir en nu runt midnatt igen då medicinen är helt borta från kroppen så då blir det till o göra om hela proceduren kan jag tro...

imorn ska jag jobba iaf, fick INGET gjort idag så jag tar detta som en flexdag tror jag, kan iofs vabba men ligger så mkt plus på flexen så y not?

imorn är det parlamentet med stora tjejen och på torsdag ska jag gå o sen Black Swan med några jobbarkompisar - trevligt om än tvära kast;

• Oms

Läser på o försöker kommentera som jag minns det, hoppas inget kommer in fel och har det blivit ngn nändring så hoppas jag att jag hinner fram till det med (tänkte mest på Livia, ni andra härnedan SKA självklart inte ändra er status såklart!)

Mugglan - grattis till att ADA o BEDAväxer o frodas i magen och att utv samtalet gick bra m ev famtida jobbbyten samt nu lönen som du ville ha! jättekul och det är du väl värd!

September - grattis till lilla hjärtljudet du med! underabrt vad roligt!!! fortsätter dock självklart att hålla tummarna

EA - stort grattis till B1 och B2 om jag intesagt det tidiager? vad spännande, här hålls det tummar o tår (får ju självklart alternera för alla gravida men försöker få till det bra)

AM - stackars Livia vad jobbigt! hur har det gått med penicillinen? har ni fått ngn annan en Kåvepenin?

• Oms
    Telis skrev 2011-03-16 21:51:44 följande:
    Vi lägger bajsblöjorna i hundbajspåsar och någon gång råkade Televinken få tag i en sån påse innan vi hann slänga den. Han blev så hysteriskt ledsen när vi tog den ifrån honom så nu har vi en fejkpåse med en torr och ren blöja i som han får gå runt med. Herregud, barn alltså ....
    men gud så gulligt OCH vad fint av er att göra så - det är inte så självklart som man tror utan det finns alltför mång aföräldrar där ute som tycker att sånt här är trams och det e inget att lägga energi på fastän det egentligen är tvärtom - Ha mår ju jättebra av detta, att få göra som de stora och det e hans blöjpåse ju!
  • Oms
    Snartis - grattis till ytterligare en kille och att UL såg bra ut och att ni det gick enkelt att se nu!

Porchez - men vad spännande med intervjuv och nya förälskelsen! hoppas verkligen att det blir ngt att bygga vidare på där och att han inte är en ful fisk utan faktiskt är sig själv med dig och menar vad han säer osv - håller tummarna för det med
  • Oms

*vinkar tillbaka till EA*

Klockarbol - men snälla människa, hur mkt ska ni (du) gå igenom egentligen? finns det inte en gräns för vad man ska behöva orka gå igenom? Jag tror ju att gud ger prövningar till alla men de starkaste får flera att tas med och att det också är dem som gör oss starkare. Det suger att ha mkt omkring sig, vi har alla varit där i olika konstellationer vid olika tillfällen i livet men på ngt konstigt så klarar de flesta av oss att ta oss ur det, kanske inte alltid dne vägen vi hade tänkt oss och många gånger är vi rejält tilltuffsade men hlt plötsligt så fungerar livet igen... kramar om till allt som är omkring dig just nu!

• Oms
    EGO - i helgen åker stora tillsammans m maken till Manchester på Justin Bieber konserten och jag o lilla sk vara hemma själva! ska bli mysigt att få vara helt själv med lillstumpan! vi ska åka tåg o tunnelbana och hälsa på såväl mormor som kompisar - ska bli superskoj att få lite kvalitettid faktiskt!

på jobbet är det så galet mkt att göra att föruom de 3 nya som börjar nu i april/maj så ska vi anställa 3 till innan sommaren och 3 efter som det ser ut nu - och de kommer då att förvisso tränas upp i lite lagar men iaf de förat två gängen ska kunna några lagar och dess tillämpling utantill så att vi får lite avlastning för vi rekryterar inte i överakant utan för att det "plötsligt" har uppstått en brist... en brist som man kunde ha förutsett sen 1 år tillbaka om man bara velat det... jaja det e lätt att vara efterklok, sen så är det ju faktiskt vår nya VD som beslutat om den massiva rekryteringen som varit sen maj förra året.
  • Oms

jag just det ja - var o tittade på BLACK SWAN idag och tänkte direkt på dig Mugglan! det var verklgien en otäck och obehaglig film om än både vacker  och sevärd med en fantastisk skådespelarinsats av Hilary Swank - förstår faktiskt varför hon fick en oskar för den rollen. ena stunden är hon väldigt vän och liksom ljuv för att i nästa sekvens framstå som stressad och neurotisk men egentligen hade inte mkt hänt i rollen - mkt bra spelat!

sen var jag förvånad över sexscenerna i filmen, hade ingen aning om att den skulle innehålla lesbiskt sex. var o tittade på filmen med 2 arbetskollegor och om än att vi pratar om massor av saker med varandra så kändes det lite konstigt att titta på den här filmen med dem, speciellt när den ena är realtivt neurotisk och lik huvudrollsinnehavaren och den andra är lesbisk men ff i garderoben...

• Oms

men herregud! skrev jag Hilary Swank? snacka om att bli snurrig av nanmet på filmen ( Swan vs Swank) iaf så menar jag ju självklart Natali portman och inget annat!!!

• Oms
    BS - en stooooor kram till dig! ett mkt jobbigt och ovälkommet beslut har dykt upp i din väg och för att komma framåt måsta man göra precis som du gör nu, väga för o nackdelar mot varandra och faktiskt se till den situationen man är i! Alltför många tänker att sen, när småbarnsåren är över DÅ kommer vi vara så nöjda med beslutet om att "skaffa" 3 barn...osv Nu är det inte alltid så enkelt. Man måste se till nuvarande situation, hur man mår, hur barnen mår, ekonomi, boende etc och väga allt mot varandra för att på så vis se om man själv, ens man och barn och inte minst ens förhållande orkar med den påfrestring det faktiskt är med 3 barn och allt omkring det. för sen efter småbarnåren är de 3 barnen fortfarande kvar och behöver din tid o engagemang.

fortsätt som ni gör och så har ni snart ett svar som känns bra om än att det kanske innebär en abort. - herregud jag har ingen aning om hur jag skulle reagera om jag skulle bli gravid just nu när det inte finns utrymme för det på alla plan...

jag tycker att det låter vettigt som ni gjort hittils och jag hoppas att ni får möjlighet att vara hemma ifred och diskutera det nu - en styrkekram till er!
  • Oms

Porchez - du fullkomligt sprudlar så kul att läsa den energi och glädje det är i dina inlägg nu, jag hoppas verklgien att anledningen till den förändringen är en superprins (ja lite fel måstga hen ju ha, vi vill ju att han ska vara på riktigt) och att han förstås vilken princessa du är (för du e ju kvinna o vi har väl inga fel va?... )

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!