Välkomna till Tivoli Empatia!
halloj tjejer...
datorn har blivit knäpp! den är skitseg i reaktionerna när man är inne på nätet idag, antar att den är sjukt överanvänd osv, har försökt rensa lite men men får se hur länge den låter mig sitta här...
jag har inte läst igenom så mkt, här har det pluggats, jobbats och bara umgåtts med familj o vänner - trevlig och jobbigt på samma gång, lustigt hur fort man känner sig trött igen efter en långsemester
Snorkis - såg ngt om alla hjärtans dag och oförstående människor. Jag beklagar att ni då o då stöter på dem som inte förstår er i er sorg. tyvärr tror jag att vi människor generellt har svårt att relatera till saker o ting vi inte vet ngt om. Det är super lätt att rent hypotetiskt kunna sätta sig in i ngt, eller att i teorin veta allt om ngt men i det verkliga livet är teori och praktik två helt skilda saker! Jag kan relatera lite till när man generaliserar våra invandrare när man tror sig veta hur det är att vara invandrare, leva med ngn bara för att man sätt en dokumentär om en familj som farit illa pga de är invandrare tex. Eller när man säger negerbollar bara för att man allltid har gjort det och själv inte funderar på/bryr sig eller förstår att andra tar illa vid sig. Detta är två helt olika saker men jag tror du förstår vad jag menar.
förresten så har jag både fött vaginalt och med kejsarsnitt och blir det fler barn blir det helt klart snitt igen. rehaben efter just förlossningen är generellt längre än efter vaginal men inte ngt som inte är hanterbart tycker jag (o då fick jag ändå infektion och ett oläkt snitt i ca 10 veckor!)
Hattis, september - allt bra med er?!
viktklubb o viktväktare, nutrillet, allevo, Modifast, Gi och LCHF och ISOdiet - jag har prövat allt genom åren! jag har ju liksom alltid varit överviktig, kom ut på 4,5kg ngt sånt, var tjockast i klassen genom alla skolår och har liksom alltid fortsatt så. har dock alltid tränat sjukt mkt genom åren fram till ungefär 5 år sen då jag helt plötsligt blev sådär sambolat /nygift och nöjd!... den nöjdheten slutade med 10kg plus helt plötsligt och sen en graviditet med nästan 30kg plus på det och ni kan ungefär tänka er hur nöjda jag är med det... ligger ff 20-25kg plus från tiden före 2007... känns ju sådär va?!
Jag är ju så sjukt ambivalent när det kommer till att välja "rätt" diet... oenasidan känns GI rätt för det äter ca 40% av jobbarkompisarna strikt efter. sen har vi kanske 15% VV oc lika många VK, ett fåtal allätare och ett helt gäng LCHF:are.... vad f-n ska man välja liksom? alla pratar så gott om "sina" dieter/matstil men samtidigt så baktalar man alla andras och jag kan helt galet hålla med om allt de säger ju!!
GI var det jag gick ned mest på. jag mådde jättebra och följde det strikt men det tog sjukt mtk tid att bokföra allt i datorn hit o dit när man inte kunde laga sin mat själv då (ej tillåtet med medhavd mat på det jobbet)
LCHF fick jag jättemkt energi av, jag körde det hela hösten 2008 och halva våren 2009 men gick inte ned mer än max några kilon. blev väl lite smalare generellt men inget viktras inte. mamma som följde samma gick ned 25kg på samma tid - helt galet och vi lagade exakt samma mat varje dag!
nu kör jag efter devisen att det som verkar gott äter jag och inte det andra typ... totalt ohållbart, varannandag GI varannandag VV typ... måste väl bestämma mig men orkar liksom inte. får laga egen mat till mig samt stå upp för vad jag vill äta varje lunch (vi äter ute) vilket gör det svårare att följa en diet...
nä nu måste jag logga ut och strecha lite - har jätteont i ryggen efter dagens träning ( som jag hastig o lustigt tog mig tid till) ska försöka schemalägga 3pass i veckan men det är svårt att få till det utan att tulla på jobb eller barntid helt klart...