• Oms

Välkomna till Tivoli Empatia!

Sköldkörteln har man under utrednign på mig med... jag har värden som går upp o ned mellan 1,4 -- 4,8 änsålänge, får ev nya värden nu på måndag då jag ska till läkaren. JAg mår bra så jag medicinerar inte om än att det inte alls är bra att värdena går upp ned så kraftigt om än att de inte går för högt...

Ang Chefer som suger så finns det många, jag är ju facklig och i torsdags o fredags blossade det upp en stor konflit med en av mina närmaste medarbetare och henne nya chef sen 14dgr tillbaka... på måndag blir det möte med henne, den dumma chefen, hans chef och en facklig representant ( inte jag då jag är hos läkaren då) Han har varit så oförskämd, pratade om att hon är alldelss för negativ o sprider en dålig stämnng i det nya teamet o det ska hon lägga av med! (hon är en superpositiv person som bara ifrågasatte hans ledarskap i en fråga) så att hon ville säga upp sig på stående fot och när hon sa det så blev han än mer oförskämd och sa att "jo ibland kan det vara bra att se sig om efter ngt nytt...

chefer... de kan vara svåra iaf mellanchefer... maken är ju chef över några anställda men han  e ju alltid så förstående så de har nog inte upplevt honom särskilt chefig, om än att han förväntar sig att man gör ett bra jobb.

• Oms

sådär, nu e jag ikapp

datorn ska nu övertas av dottern som gör engelskaläxan i raketfart så att hon sen kan åka till kompisar o sova över ikväll, hon skulle varit hemma hela kvällen ojobbat med detta men om hon är felxibel kan jag också var det

DEt är nämligen så att dottern tillsammans med maken och dotterns 2 närmsta kompisar ska åka till Manchester och gå på Justin Bieber konsert nu under 2 dgr i mars - detta är vår 15-års present till dottern och hon vet att det är en bra bit mer än vad man normalt kan förvänta sig som 15-åring så hon har lovat att lägga på ett kol när det gäller läxorna - seeing is d believeing Håll tummarna för att det blir så!!

• Oms

Engelska läxan för första halvan av vårterminen är för Stora Dotra i vart fall starkt påbörjad! Hon skrev idag klart om Obama, Thanksgiving, Miley Cyrus och midsommar - en bra början på det som sen ska bli ett genomarbetat kompendium . Uppgiften heter "a year abroad" och det innebär att de ska vara utbytessudent i ett land och då beskriva historiska händelser, kända personer, stastsskick, natur etc om det landet de ska till o det lndet de kommer från. vidare ska de ha grupparbete, intervju, eater och prov på detta och varje del betygsätts för sig och ihop...

JAg har idag haft tvättstugan och lekt i snön med lilltjejen samt gjort en lasagne som jag inte blev nöjd med. JAg förljde ett annat recept och jag gillade inte smaken så mkt tyvärr. jaja, den gick o äta iaf och lilla Mathilda som älskar ketchup hon var nöjd över att det var pasta med sås som hon sa.

Idag har maken varit på jobbsökarmässa inne i stan. Han är ju så sjukt trött på att göra det han gör så han har beslutat sig för att göra ngt annat och behövde lite uppslag och ideér. Han har lämnat ut sitt CV till några arbetsgivare och ska ikväll regga sig på lite jobbsajter som han fick tips om där och sen får vi hoppas att man finner honom tillräckligt intressant så att han blir kallad på intervju. Det är hans tur nu, han är ju nästan klar med skolan och han har nu arbetat deltid i 2 år bara för att kunna hämta o lämna på dagis varje dag men nu är det hög tid för honom att få "förverkliga sig själv"

• Oms

AM - en Mason Pearson är jag uppväxt med mamma använde den jämnt på mig och mitt då långa och tjocka linfärgade hår med självfall ( sen fick man barn o så var det håret ett minne blott...dj-vla ungar )

Jag hade ju otroligt vacket hår som barn så visst kan det ha varit lite av borstens förtjänst? vem vet?

PB - men usch o fy! jag tänkte att du har väl ingen storm elller risk för storm där nere nrä jag läste att du skulle ut o sjussa till träning o hämta maken eller vad det nu var ( minns inte exakt) men så var alltså inte fallet! läskigt att vara ute o köra i det vädret. Själv följde jag väderleksrapporten varje minut typ från det att jag vaknade igår morse, jag visste ju att vi skulle drabbas här i sthlm men hur mkt var ju oklart, dock hade de ju sagt oliak varaningar på nyhetern och på nätet men seeing is d believing helt klart JAg kom smidigt såväl till som från arbetet så jag har inte märkt av vädret igår så mkt men jag vet folk som satt fast i många timmar här o där - ett riktigt skitväder!!

• Oms

Lappis - jag har läst dina inlägg och jag hoppas verkligen att det ska vara er tur nu snart!! JAg förstår fullkomligt att ni blir uppgivna när köandet går ett steg framåt och två tillbaka... så oerhört frustrerande att inte kunna veta, för precis som du säger så är det ju inte bara tiden här i Svedala utan även tidne i det land ni sen tillslut väljer.

JAg förstår att ni känner att ni vill ha ett mindre barn, både till aknytningskälen samt att det minskar risken för att barnet ska ha varit alltför utsatt i sitt liv mellan bilogiska förädrar, släktingar, barnhem etc etc.

precis som Sweet tycker jag att det är bra att de oliak länderna börjar se över alla dessa adoptioner som sker kors o tvärs världen över men jag hoppas verkligen att det innebär att man löser de inom landet på ett bra o humant sätt, inte att man bygger flera barnhem eller som i Haiti låter barnen bli slavar i allt större utsträckning.

Hur ser alla andra länder i världen ut då? har den adoptionsbyrån ni använder av ett begränsat antal länder som de jobbar mot eller är det alla de länder som har avtal m Sverige?

Vilak länder kan ni inte välja pga ålderstrecket då? jag vet att det diffar mellan de oliak länderna, alltså er ålder tänkte jag på.

Hur är det med handikappade barn kommer man i en snabbkö om man kan tänka sig ett handikappat barn? kan man påverka hur stort handikappet  kan vara då? jag tänkte att det finns ju barn med ett enkelt åtgärdat fysiskt handikapp men som av oliak anledningar inte accepteras i deras födelseländer.

Förstår om detta är en djungel och oerhört energi och tidskrävanden när man väl sätter sig in i det! Jag tycker att du o din man är superstarka och beundransvärda som  gör detta!

Och jag lovar dig, väntan är väl värd det!!

och inte är du för gammal heller! herregud, ålder är bara en siffra! Visst blir man tröttare, bekvämare, stelare, mer orolig osv med åldern men det innebär inte att man inte orkar med det man inte måste orka med, av ngn anledning så ger man sig ut i pulkabacken en då efter en nattmed total sömnsbrist, och sen när man kommer hem så lagar man mat, städar och söver barn samtidigt som man tittar på tvnn o pratar i tfn - man får helt enkelt en otrolig simultankapacitet samt ork av ngn anledning!

• Oms
    sweetstreet skrev 2011-02-15 18:39:38 följande:
    Och lappis!
    HEEEJ Du är INTE GAMMAL!!!
    Hahaha! Eller visst du är inte ung heller men du är banne mig i bättre fysisk form än de flesta 20-åringar jag känner.

Eller kanske 25+ åringar.... för jag insåg just att jag känner vääääldigt fåååå 20-åringar nuförtiden. Man är ju själv inte helt ung hahahhaaa!  
    Det är ju precis så det är - man kiänne rju inga 20-åringar längre, hahaha
  • Oms

Sweet - hej förresten! hur går det m allt advokatjoxande då? hoppas ni har hittat ngn som ni känner tillförlit mot!

PB - inte ska du känna så!! jag vet precis hur du känner för det gör man i början av sin resa men det kommer att vända,du ska ju leva  som det passar dig och inte som det passar andra. Jag vet att du känner dig kluven o säkert också otillräcklig för att du inte hinner följa tråden på det sätt som du vill göra men det är nu dig som du ska leva för och då får vi faktiskt stå tillbaka en stund!! Vi finns här ändå.

poppa in då o då när du har tid o lust så uppdaterar  vi dig, precis som vi gör med alla andra som inte kommer in hit så ofta under perioder ( undertecknad inkluderad )

• Oms

skuttar in o läser ikapp lite men är tydligen mer trött än vad jag trodde, tyckte att PB skrev att hon skule hämta på dagis mitt i natten och hann då få det till att "herregud vad folk är aktiva i den här tråden" innan hjärnan fattade vad jag just läst... dessutom fick jag för mig att inlägget var postat 23.39 istället för 23.29 och hann då fundera på om PB's dator hade en annan tid på klockanän min....

herregud....

ja hej o hejdå rå

• Oms

Halloj!

sitter o äter frukost och kände för att logga in, detta trots att jag inte alls har tid till det, jag ska ju till jobbet! haha

igår firade jag min stora tjej som fyllde 15 år!!  helt galet! 15 liksom, jag minns ju min 15-årsdag supertydligt, vad jab hade på mig, vem jag var kär i, var vi hade festen och tom vad vi hade i läxa den veckan (föredragning av en bok) Hennes present är ju resa till Manchester med maken och 2 kompisar samt där gå på Justin Bieber konserten. igår så fick hon blommor och jag fixade tacos med massor av tillbehöver till henne o 3 kompisar som sen stannade kvar över natten - och trots skräckfilmer och massor av godis o läsk så sov de OCH kom upp och iväg till skolan här i morse - SKÖNT!

i helgen ska vi plugga lite e det tänkt men vi får se hur det blir med det... maken ska åka o handla dammsugare med min mamma, vars dammsugare gick dönder i förrgår och den tokstädande pensionärer håller på att bli tokig då hon inte kunnat städa på 2 dagar...

snöar gör det här också och tydligen är det kallt med - NÄR KOMMER VÅREN??? e så sjukt trött på detta snöoväder nu!! jag verkligen hatar snö och allt som har med det att göra - fram för mer sol o värme i detta land!

skummade igenom igår, hann se att AM har en snygg klänning nu Att Ada o Beda mår bra, att VUL och KYB va? har sett bra ut för Hattis o SEptember samt, att Sweet har problem med lilltjejen och hennes separationsångest - jobbigt det där mina tjejer är båda som Mugglans Moa, dvs det måste förberedas i tid och vad jag förstår gör du det men tjejen är en blygis och vill helst vara med mamma - mitt förslag är att bara fortsätta med vad ni gör så blir detta en rutin en vacker dag

nä, nu ska jag väl ta mig till jobbet då kanske, jag ska jobba maratonpass idag... tjingeling
    och tjejer DET ÄR FREEEEEEEEEEEDAG!!!!

skål på er!

• Oms

godmorgon tråden får jag säga såhär en lördag 10.15 trots att jag varit vaken sen 07.00 (min dag att gå upp med barn).... håller på o laddar upp lite biler från Gambia på min FB-sida men fasiken vilken tid det tar! kan inte göra den vanliga uppladdningen utan får ta 5 bilder i taget... suck o stånk, jaja sen e det ju gjort iaf

idag ska vi till mormor, maken ska sjussa min mor för hon måste köpa ny dammsugare o då får vi rycka in

hoppas ni alla får en härlig dag i solen!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!