Välkomna till Tivoli Empatia!
Jaha då var det 2011 då! och i år är året som alla kommer att minnas med glädje - jag är helt hundra på det och tänker leva efter den devisen har jag bestämt mig!!
Mugglan - jag länkade olika länkar varav en fungerade - såg du det? mitt jobbs hemsida har en sökfunktion längst ned till vänster - såg du inte den på din skärm? OBS att jag inte skrev ut adressen rent till mitt jobb utan den var en del av en länk. Iaf så kommer det snart info om detta med värkstimulerande dropp - det måste ut och förankras i vården först så att det ger effekt där innan det får ges ut till allmänheten. Det innebär inte att man ska ta bort det men man ska vara restriktiv med det och ha mkt noga övervakning - att bara brassa på för att påskynda förloppet är ej längre ok och då ska man hellre snitta då faran för barnet där ngn gång är större än faran för mamma (man pratar totalrisker här) Alternativa behandlingsmetoder är bara tillgängliga OM de är totalt sett mindre riskfyllda för alla inblandade
Idag ska jag läsa på 1800-tals historia, sammanfatta den och sen låta dotra dottern läsa på och diskutera den innan vi förhör imorn. Imorn blir det även engelska som ska skriva massor på. Mycket läxor så här på kort tid, dock är matten avklarad och jag är jättenöjd över det!
igår var jag o shoppade loss varor för 1 300kr på apoteket - allt receptfritt inför resan... känns ju sådär att man behöver göra så himla mkt inför resan men jag har vati där tillrävkligt mågna gånger för att veta att vissa receptfira värktabletter, sårtvätt, plåster, magmediciner etc är bra att ha med sig helt klart! iaf om man som vi INTE bor på hotell och dessutom är borta så pass länge.
jaja, nu är det mesta inköpen klara iaf skönt för jag tänker inte gå utanför dörren förrän pååndag då jag ska gå o jobba ett lågnpass så att jag sen m gott -jobb-samvete kan vara långledig såhär mitt i en omorganisation.