Välkomna till Tivoli Empatia!
http://www.patientforsakring.se/Saker-forlossningsvard-samlade-erfarenheter.htmlklicka sen vidare på länkarna så får du iaf en hint om detta jättearbete
i övrigt tycker jag att var o en vid tillfälle ska gå in o titta på vår hemsida och då främst undet "patientsäkerhet" för att se vilka stora projekt som faktiskt pågår inom vården idag
Säker förlossningsvård är bara en del som kommer att ge utslag i vården from 2011.
nu ska jag fokusera mer på spotify, har hört alla Pat Benatar låtar typ 3 ggr nu och även om hon är bra så finns det andra minnst lika bra sångerskor från 80-talet!
ni som vill veta nyheter om vården och dess källor liiite före alla andra ska ju helt klart kika in på vår hemsida då o då - ofta länkar vi inte mot google så man hittar oss inte vid sökning
.
eller den hör sidan som är väldigt ontopic i denna graviditetstråd
http://www.sfog.se/
nä herregud, nu spelar Tarzan Boy med Baltimora helt plötsligt - nu ha rjag kommit åt ngn knapp här, hahah
om jag hinner o kommer ihåg ska jag försöka hitta rapporten om värkstimuleradne droppet, jag har skumläst den tidigare men vet som sagt inte riktigt vart jag kan tänaks hitta den, jag återkommer i den delen. inte säkert att så blir gjort innan min semester som påbörjas på tisdag...
kom precis på att jag kan ju logga in på jobbdatorn här hemifrån, ja det e ju så dags nu det att kläcka sådana ideér, jaja ytterligare ett bevis på att man inte är fullkomlig, haha
så här mkt har jag nog inte skrivit på en o samma dag sen innan Mathilda föddes tor jag, haha
Klockarbol - såg ditt inlägg nu som först, vart allt för engagerad i "min värld" detta låter ju onekligen intressant, du får gärna -om de går att ta reda på det utan en massa trassel och suckande- ta reda på vad den väger samt låna ut den till mig - men ska inte dina döttrar ha väskan? Vi blir ju borta hela januari månad ut! och sen när vi komme hem så kanske inte väskan ska vara hos mamma eller? många frågor...
Ladies!
tack o godnatt
hittade en gammal artikel då jag gogglade på sophie, en av läkarna i undersökningen. denna ligger lite till grudn för arbetet om hur droppet ska användas och visar lite på det jag berättat om
http://www.expressen.se/halsa/1.442350/varkstimulerande-dropp-bakom-manga-anmalda-forlossningar
Först o främst, KLOCKARBOL - men vilket engagemang! tack så oerhört mkt för att du bryrd dig om "lilla mig" o min problem även utanför detta forum! så nu känns det ännu inte alls så kul att säga att jag tror att det har ordnat sig ändå...! Idag kom min pappa med en resväska som han har lånat av en granne - och det var mkt oväntat då han var bland de första att svara att nej, han har minsann inga osv...
Vi har nu räknat in 4 handbagage väskor och 4 resväskor varav 2 är jättestora, en stor och en mellan och det känns bra nu! Det e ju inte så att vi åker på en vanlig semester till sol o värme då man oftastka packa lätt, nej vi ska på 2 bröllop, ett par middagar samt ha med os leksaer till minsta tjejen och massor av kläder och gåvor till släktingar - då behöver man stora väskaor som väger ingenting typ.
Klockar, en stor väska (mörkbrun ) som väger drygt 4,5kg är ett bra kap i min värld men som sagt nu har jag lyckats fylla min kvot och tiden är knapp så jag avstår från ditt erbjudande med en stor kram och ett TACK!
hoppas det e ok?
Ore - jag är väldigt mkt som dig tror jag när jag såg din beskrivning av lösningsorienterad
Parnassia - jag förstår precis vad du menar
Liten - lycka till m sluta amma och GOTT NYTT på dig med!
GOTT NYTT ÅR till er alla här inne!!
idag ska jag på stan o shoppa lite inför resan för sen är vi bortbjudna i dagarna 2... till kvällen blir det lite god mat och lugn o ro - Mathilda tillhör ju den tungt sovnade skaran så inga fyrverkerier här inte men de andra får väl gå ut på berget o se ut över hela stockholm - det brukar vara magnifikt!
kram på er!