• Oms

Välkomna till Tivoli Empatia!

Oj! det lät lite för deppigt det där. det är skitmkt nu och ja det suger men jag mår riktigt bra. inte ätit kolhydrater på 2 veckor och trivs med det, har det super m maken och barnen och jo, jag är nöjd med livet bara så sjukt slutkörd, thats all.

• Oms

Maken är på möte och jag sitter o slösurfa och dricker lite vin - najs! ikväll ha rvi barnvkat till den lilla och vi ska ut på klubb senare - skoj skoj är verkligen på humör för att dansa lite!!

Tack för alla kramar och värmande ord! idag känns det faktiskt bättre om än att inget speciellt har hänt, jag har nog bara landat i det lite mer tror jag

MSW - ett stort grattis!! så underbart kul! jag blir jätteglad för dig

Liten- Äntligen! så nu har ni hittat och också köpt ngt som känns bra för er, INBOXA vart om du inte vill skriv i tråden! vilken tur att de andra inte fick lånelöfte i tid!

Cissi - hoppas bröllopsdagen blir super!!

porchez - tycker att hunken låter riktigt härlig  - håller tummar o tår att han tycker likadant  men om dig såklart!

det var säkert mer, gjorde bara en snabbkoll och lite onykter o så orkar jag inte hålla fokus riktigt, hahah

fortsatt trevlig helg på er !!

• Oms
    EA - en STOOOOR KRAM till dig! förstår att tankarna snurrar att du vill ta semester från tillvaron ett tag, känner igen känslan själv från olika tillfällen i livet. och jag hoppas att du får en styrka och avkoppling du behöver för att gå vidare. För livet är det som pågår omkrign en medan man lever i nuet...

AM - men guuud vad läskigt! förstår fullkomligt om du hann tänka allt möjligt hemskt, fy vad rädda ni måste varit, och paniken som kommer så fort och adrenalinet som flödar som får tankar o hjärta att rusa fort...ryser vid bara tanken. En sån tur att stora sonen var hemma!! och att hon vet såväl var ni bor osv om än att det kan ha varit anledningen till att hon också vågade gå hem. känner direkt att jag måste prata med Mathilda om detta!

Vickan - förstår om du bli påmind om livet när väninnans man hamnar på sjhs pga stroke, 75:a! herregud det e ju min åldersgrupp ju! och sen bästa kompisens lilla son med de olika handikappen. ja livet tar olika riktnignar för oss alla och du vet ju liksom jag att vi alla får vår beskärda del av prövningar om än att de sällan är önskvärda.

Oupsie - antidepressiva fyller en funktion när de behövs. det ska man aldrig glömma bort. att vara deprimerad
    behöver inte följa en mall eller en utstakad väg, det behöver itne alltid synas på dig att du inte mår så bra som du borde. Det är väldigt många gånger som det inte märks på det man säger utan mer på vad man gör eller snarare vad man INTE gör. Jag är absolut inte förespråkare för mediciner, tillhör de som hellre har ont än tar värktablett men med det inte sagt att det är så mkt bättre. däremot ska man istället för att avfärda en medicinbehandling av depression (som dessutom oftast bara pågår under kortare period) prata med sin terapeut och fråga varför han/hon tror att man är en passande kandidat för det, vad har hon grundat beslutet på och vad kan hända om du inte äter ngn medicin, vad är alternativen? KBT? stödgrupper? ingenting eller vad finns det at erbjuda. Vad vi ser i tråden är en sak men vad en terapeut ser kan vara en helt annan! en STOR kram till dig med
  • Oms
    Cissi - vildmarkshotellet verkade vara en supehit! vad roligt att ni hitta ngt som passade alla

Soldemor - vilken tur du hade med tunikan, men då måste man verkligen vilja ha den! hoppas den var värt allt besvär

Ego - har gått igenom biverkningslistan med dottern... hon har nu 15 biverkningar av medicinen !!! helt galet men de flesta hoppas vi på ska gå över efter ca 1 månads användning. En del andra hoppas vi INTE blir förvärrade nu med ökad styrka coh så hoppas vi ju självklart att inte flera biverkningar dyker upp usch det känns inge kul att ens "lilla" tjej ska behöva ta medciner som har en sån stark påverkan på almäntillståndet. men men, man måste våga pröva annars vet man ju inte hur det skulle se ut, eller hur?!

de hitills noterade biverkningarna är; högt blodtryck o puls, darrningar, svullna kinder, yrsel, stora sömsvårigheter, noll aptit, ökad retlighet, emotionell på gränsen till labil, domningar i händer o fötter, svaghetskänsla, huvudvärk, stora pupiller, muntorrhet och illamående.

ngnstans får man kraft o styrka att fortsätta och detta sätter ju verkligen perspektiv på livet - att som 15-åring behöva utstå dessa biverkningar för att ev få resultat av en medicinen som gör så att man ska kunna klara av skolan ja det känns ju som en bestraffning mer än en välsignelse...
  • Oms

Kikar in o säger hej hej till er!

jobbar hemma och ska nu till läakren med sotra tjejen och göra ny blodtrycks och pulskontroll etc, sen hem o äta lite, jobba lite till o sen till tandregleringskliniken för disk om tandställning i nederkäken också på storan... sen ska vi promenera in till stan ( vi får väl vinka till ditt hem Lappis på vägen ) och handla nytt löshår för imorn ska storan flätas igen. funderar på om vi kan till o gå en promenad också men just nu så är hon oflätad och har stort risigt afro så tror inte hon vill det... för sen måste vi hem o göra läxor - hon har 4 prov efter lovet!! helt galet, bara för att man har svårigheter i skolan så får man plugga på loven!

imonr ska vi på Rent-a-chef på mosebacke men nya teamet och sen på torsdag ska jag tokjobbba innan 4 dagars påskledighet!

hoppas ni alla får en underbar dag i solen!

kram på er - ingen nämnd ingen glömd

• Oms

lördagen den 3 september har jag precis fyllt år (fyller dagen före) och traditionsenligt brukar jag ha fest då och enbart då... MEN jag är inte den som är den utan kan DE FLESTA komma så kan jag faktiskt flytta min fest - det ni! familjefirandet kan jag ju ha på söndagen så de nära o kära blir nöjda över det.

• Oms

hej på er förresten!!

jag kikar bara in en snabbis, har jätteont i mitt ena öga, har fått ngn ögoninflammation kombinerat med alldeles för mkt datatid (har dubbla skärmar på jobbet och har suttit i 12 timmar 3 dgr på raken... har galet mkt på jobbet nu men men detbörjar vända lite smått, vilket är tur för stora tjejen har såa pass mång aprov som ska göras innan terminen är slut.

nu sk jag plugga religion med den stora i väntan på att maken kommer hem från street basketen i skanstull

kram på er, ska försöka kika in lite i helgen o o läsa på vad som hänt o händer i er aliv!

• Oms

HEj alla söta

kollar på greys och surfar lite i reklamen. ska göra läxa med stora tjejen nu, galet mkt såhär innan skolavslutnign och betygsättning, dessutom ligger hon ju efter i kubik...

tänker på er alla och hoppas att ni mår bra, ser en del av er på fb där jag loggar in på mobilen på väg hem från jobbet ibland men alla är ju inte med där så en stor kram till er alla härinne.

jag återkommer när det lugnat ned sig lite i mitt liv och då mina vänner, då funderar vi faktiskt på att pröva för en trea, men inget e bestämt än...

kram på er!

• Oms

Halloj!

ett STOOOOOOORT grattis till familjen Mugglan - 4 tjejer o en kille består denna av nu, så underbart att allt har gått bra, snabbt och att barn o mamma verkar må super! jätteglad för din skull Mugglan, vilken resa denna graviditet har varit, först våndan över tvillingar sen ok med det o sen de problem som drabbade dem oa allt med det och sen väntan på att få se de på riktigt men också en del oro för att inte gå tillräckligt lång tid och nu har de kommit ut i v38+0 helt otroligt!

och födda 14 maj också - det är härliga männsikor födda den dagen ( min underbara man tex)

nu ska jag in i duschen, maken fyller år o vi ska folk över innan utgång tills ena kvällen - imorn firar vi in mamma, maj är en busy månda

kram på er

• Oms

Nenne - kör på m pottan, man kan få så pass små barn potträande utan problem om man nappar när de visar intresse. oftast väntar vi föräldrar till 2-års åldern då det är det brukliga men jag vet de som börjar tidigt och då har det fungerat så kör på!

Mugglan -  vad skönt att ni är hemma nu och håller på o bo in er och hittar olika lösningar. gör precis som ni känner för - skit i alla andra, ni ska hitta rutiner som passar er och då måse man pröva sig fram. amma vs inte amma pump vs ersättning osv - allt funkar så välj det som passar bäst för stunden och kör på

Lappis - hoppas ni har det revlig i Visby på er bröllopsdag!

Porchez - följer följetongen med Hunken och hoppas att han skärper till sig snart och ger dig den tid och intresse som du förtjänar!

Vickan - skoj m dagisplats! även om det inte var första handsvalet så är det ett dagis som ligger nära. Ni får helt enkelt ha ögonen öppna ordentligt och vara uppmärksam på små detaljer om ni känner att det inte fungerar bra. men jag tor att detta med hur man upplever dagis är oerhört subjektivt och kan ha mkt med personkemi att göra. Det kommer säkert att fungera bra!

BS - gillade ditt inlägg om skopunkten - nu har jag ingen skopunkten nära men jag har en väninna som alltid handlar sommarskor där så jag finner mig själv där inne provandes skor till mig o barn när jag är med henne men det blir ju aldrig några köp då jag inte gillar deras skor

MSW - strot grattis till det lilla hjärtat - skönt!!!

har jag missat mkt? no offense men försöker komma ihåg

EGO - ska köpa cykelhjälm till lilltjejen idag - hon har fått en ny cykel i veckan som hon cyklar på inomhus men nu ska hon få cykla på riktigt.

stora tjejen har börjat med ny medicin nu - tyvärr innebär den fler tabletter vid fler tillfällen under dygnet så det glöms hit o dit hela tiden - lagom stressande då vi har en sån pass kort tid på oss för utvärdering (3 juni ska vi tillbaka till läkaren) medicinen verkar fungera men jag har inte sett henne m medicinen i kroppen så jag vet inte. Vi pratar ju ändå Metylfenidat så det är starka grejer (narkotikaklassat) så jag vill ju verklgien se hur det fungerar för henne.

trevlig helg på er!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!