-
De är iallafall roliga att baka. Jag gillar maränger, och med rätt fyllning emellan, tycker jag att det är gott med macarons. Men det ska vara en fyllning åt det lite syrligare hållet, som väger upp det söta i marängerna. Dessutom ska själva marängen vara lite mjukseg. Lyckades bättre med att få macaronbottnarna mjuksega än vad jag gjort med vanliga maränger.muggles skrev 2011-04-20 10:55:35 följande:Tinga: oj macarons! Har bara smakat på café och inte tyckt det var ngn höjdare men hembakade är säkert mkt godare.
-
Åh, vilken underbar morgon det var idag! Det var alldeles vindstilla, fåglarna kvittrade i buskarna och solen värmde härligt i ansiktet. Tänk vad lite som behövs för att man ska bli på riktigt gott humör. Jag cyklade utan vantar för första gången i år; en hel månad tidigare än ifjol. Och igår inhandlade maken en ny gasolgrill från Weber, som ska premiäranvändas under påskhelgen. Vilket fantastiskt väder det verkar bli! Imorgon ska vi på heldagsutflykt till Skånes Djurpark; känns som att det kan bli toppen med sådant här väder. Barnen älskar dessutom djur.
Glad påsk på er allihop! Jag jobbar hela dagen idag, så jag kommer att titta in igen lite senare. -
EA - kram på dig; hoppas att ni kan få en hyfsad påskledighet, trots allt.
Snorkis - hoppas att ryggen är bättre idag, annars får du krya på dig. Jobbigt att ha så ont. Kram!
Nenne - tänkte väl att något måste ha gått fel, för annars är väl kladdkakemuffins alltid goda? -
Porchez - mindre än en halvtimme kvar iallafall.
Snartis - usch, trist att få ett sådant besked att vänta på över helgen. Hopas verkligen att det är UVI, och inget annat.
Lappis - starkt jobbat med städningen! Och så hoppas jag att ni får en underbar resa till Rom & Toscana!
Piggelin - om du ska testa att göra macarons rekommenderar jag det här receptet: http://www.hellosugar.se/2009/11/recept-och-instruktioner-for-macarons/
-
Snartis - usch vad mycket elände! Hoppas penicilinet hjälper. Kram! September - jag tycker att Canesten är bättre än Pevaryl av de receptfria salvorna. Här har vi haft premiär på den nya Webergrillen idag och det blev mycket lyckat. Karibisk lax med ugnsbakad sötpotatis, mango & ananas och så en kall vitlöks- & limesås.
-
Snartis - usch, vad trist att det fortsätter krångla. Förstår din oro; jag drabbades ju också av högt blodtryck under min graviditet. Jobbigt att inte veta vad det beror på. Kramar!
-
Själva har vi cyklat ut till ett strövområde 1.5 mil utanför stan. Har gått en promenad & ätit lunch. Nu leker barnen på en lekplats och snart blir det cykeltid hem igen. Ikväll blir det grillning igen; undrar hur många ggr vi kommer att grilla den här sommaren?
-
God morgon! Sitter på ett tåg på väg mot Kastrup i denna okristliga timme. Fy bubblan för att behöva kliva upp 3.45 och sen förbli uppe. Ska till Glasgow på tjänsteresa; mitt första besök i Skottland. Kul att komma iväg från kontoret ett par dagar. Min påskhelgen har också varit helt underbar. Med så fantastiskt väder kan man ju inte direkt klaga. Grillade gjorde vi igår också; kycklingfilé till Caesarsallad. Igår sprang jag långpass - 15 km. Skönt, men jag var glad att jag hade mitt vätskebälte, för törstig blev jag. Hur går det för er andra löpare; Fossing, Parnassia, Nenne...? (Hoppas jag inte glömde någon nu. ) Muggles - skickar ett lycka till i förebyggande syfte; det kan ju faktiskt sätta igång när som helst nu. Spännande!
-
Hur var det nu man gjorde radbryt med telefonen? Hade inte denna när det diskuterades, så lade inte tricket på minnet.
-
AM - kan vi inte lika gärna ta en helg i början av september isåfall, så att vi undviker alla krockar med sommarsemestrar?