• smint

Välkomna till Tivoli Empatia!

hej hej

kikar in och säger att jag lever, kom hem för en stund sedan till sthlm. Smärtade att åka ifrån ön, men R skall ha 2 mötesdagar nu och min bror skall jobba. Mamma ligger fortfarande på sjukhus, dock på vanlig avd nu och just nu är det stabilt, men fortfarande allvarligt.. Så vi är försiktigt optimistiska...

Snorkis: Hoppas verkligen inte det är blindtarmen, nog med spänning nu.Jobbigt med läkare som inte förstår vad man säger riktigt..

Mugglan: Hejja A och B, stora små bebisar nu, förstår att du är trött och less men snart så är dom här

AM: Jättesnygga frisyrer, passar säkert dig bra

Liten: Hoppas det går bra med budgivningarna och att ni får det sålt snabbt.

Får kommentera mera imorgon, måste försöka sova nu.

ang stängt forum så fäljer jag med om det blir så, har inte så mkt att lägga till, har skrivit på FL rätt mkt i en tråd med namn osv så har inte tänkt på det, MEN förstår absolut om många vill ha stängt forum. Men på FL finns som sagt stängda trådar.

• smint

Hejja mugglan och bebbarna, jobbigt med ev havandeskapsförgiftning men så spännande om a och b kommer nu kraaam

• smint

oj oj, gud så underbart att dom är här  Stort Grattis hela familjen .{#emotions_dlg.flower}

• smint

Åh så härligt mugglan, det var du verkligen värd efter alla krämpor. mys nu massor, och vilken tjejliga det blev för er  Grattis igen. Kram

• smint

Hallo

Mugglan, åh vad härligt det låter med bebbarna, hoppas storasyster tyckte om dom  Hur länge blir ni kvar på bb?

Nenne: Ja tiden går så fort, ja visst är det lustigt vilka kommentarer som kommer om man börjat jobba tidigt.. Som sagt barnet har ju en pappa...

MSW: Hoppas det inte kommit ngt mera rött nu, ring BM annars tycker jag

H har kommit på att han kan göra massa roliga ljud, så nu låter det hela tiden här hemma     T hostar fortfarande så idag skall vi till farbror doktorn och kolla så det inte är ngt som skall behandlas.. Sedan kommer min bror och T´s kusin hit på middag

Någon som har ett bra och gott pasta tips??  Måste hitta på något till ikväll..

• smint

Snorkis: Åh så skönt att ni hade ett bra samtal med läkaren och att ni nu fått ett datum. Kram

MSW: Skönt att det inte kommit ngt mera brunt. Fortsätter hålla tummarna

Fossing: Usch med loppor, hoppas den försvinner illa kvickt.

Tänkte på Tinga igår också, var superlänge sedan hon var inne.

Här började morgonen vid 4, T vaknade och ropade efter mig, går in och hon är brännhet.. 39 grader.. Hon har inte haft feber på över ett år så nu är det dags igen, och hon vill inte ha varken flytande alvedon eller supp. Så till slut fick jag ge henne supp iaf, hur gör ni med era barn??  Vill inte ge supp egentligen nu när hon är så stor...

Var ju hos läkaren igår och det var inget som skall behandlas, allt lät fint, så får hon feber på natten .. märkligt.

Blev ingen pasta igår, vi gjorde tacos istället. Och gjorde egna tortillia bröd för första gången.. pilligt men mkt godare än köpta..

• smint

MSW: Ja trist med febern, men hon tog halsprov på henne igår och det visade inget så gissar att det är samma virus, men det konstiga är att hon inte träffat någon som är sjuk nu. 

• smint

Vickan: Stackars Trollet som är krasslig  Hoppas han blir piggare snabbt. Ja visst är det prisskillnad när man är på olika ställen, hos mina föräldrar är det visserligen ganska dyrt i den ica butiken då dom är ensam butik på orten..

Mugglan: Åh så härligt det låter, hoppas dubbelamningen fungerar. Min kompis som fick tvillingar för 1 månad sedan fick det att funka superbra men de små magarna var inte redo för det, för när båda ammade blev det ett sådant tryck så dom kräktes massor.. Så nu får hon ta var för sig ett tag.. 

Vilket märkligt väder det är, men det får väl vara så så länge det är fint nästa vecka, vårruset, avslutning med jobbet hägrar..

T verkar må ganska bra, har 37.8 nu och det är det mesta sedan i natt. for iväg en snabb runda till apoteket för att köpa flytande ipren och lite annat, men tro f-n att den är slut på apoteket igen.. den vi har har gick ut i februari men är aldrig öppnad, ringde läkemedelsrådgivnignen och hon sa att det var ok om det bara gällde ngn gång. Har beställt från apotekets hemsida idag så det borde komma i morgon. Får försöka lura i henne det i lite juice ikväll om det behövs

Min mamma verkar också på stadig bättring, värdena blir bättre dag för dag och i går gjorde dom en gastroskopi för att kolla om det var trångt i gallgångarna. Dom skall göra ngt innan hon får åka hem för att se om det ligger några stenar kvar.. Så det känns bra just nu iaf

• smint
    fru AM skrev 2011-05-17 19:09:37 följande:
    Att lura i små barn vätska kan ibland lyckas genom att låta dem dricka med sugrör. Det kan vara så spännande att de inte lägger riktigt märke till själva drickandet. För lite större barn så kan det behövas ett extra roligt/snurrigt sugrör (enda sättet för oss att få i Livia flytande penicillin - blandat med lite cola).

Hoppade jag in som gubben i lådan och berättade
    alla tips tas emot och sparas i minnet  
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!