• smint

Välkomna till Tivoli Empatia!

Hej i påskvärmen.. Kan inte minnas när det varit så här fint väder sist, eller var det fint förra påsken också?

Idag har vi umgåtts med grannarna hela dagen, grillade hamburgare till lunch, glass och hallonsås till efterätt. Så ljuvligt, att vara lediga tillsammans alla....

I morgon blir det möhippa, så mysigt skall det bli, det blir blue medi spa och var och kikade där häromdagen sypermysigt, så tack för tipset Snaily  Sedan middag på kungsholmen och förhoppningsvis en drink i solen innan.  Skall bara fundera på vad jag skall säga när jag hämtar kompisen, för de andra tjejerna skall vara på spa´t när vi kommer, har tänkt att dom skall vara i badet när vi kommer in så blir det en till överraskning.  

Skall bara sova ordentligt först så jag orkar med att vara uppe lite längre i morgon.

Snartis: Hoppas du mår bättre idag, och att foglossningen stannar av nu, det är ju rätt långt kvar. Är du sjukskriven nu?

Snaily, tycker också det är svårt med vart man skall göra av barnen när man är ute.. Just nu sover H iofs väldigt bra ute men jag gissar att om någon månad så kommer han vara mer vaken.... Men ett parasoll som hon kan ligga under och kika på saker kanske funkar?

Snorkis: jag hade nog ätit såsen tror jag, men man kan ju alltid maila och fråga Arla så man vet till nästa gång? Parmesan åt jag också och även fetaost. 

MSW: Oj vecka 12 redan, härligt  Hoppas bacillerna försvinner snabbt nu

nej skall nog gå in nu och hänga lite tvätt och plocka fram badkläderna, måste rota fram sommarklädeslådan...

tjing så länge.

• smint

jag tror att det är en pojke och flicka mugglan  Så spännande att det är lite på G

Har mitt lilla troll hemma idag med, det har varit så mkt fart och fläkt och lek de här dagarna så hon var helt slut igår kväll så hon fick sova ut idag och mysa på morgonen. Sedan kommer straxt pappan hem och tar över så jag får pipa iväg.

Satt och försökte skriva ett litet tal igår till vännen som jag antingen tänkte ge henne eller tala om för henne ikväll men jag började bara gråta så får nog ge det till henne ..  

• smint

Vi kommer ju flytta vår dotter nu i höst till vårat första hands val och det som ligger absolut närmast. Men på de förskolorna hon gått på innan har alla fröknar bytts ut ungefär nu och det har kommit nya vikareier/fröknar och det tycker jag har varit jättejobbigt och hennes trygghet har försvunnit iom att hennes favoritfröknar försvinnit... Nu skall desutom 07.orna på hennes avd gå på ngn sommarklubb för att sedan byta avd. så nu försvinner massor av dom hon brukat leka med.. sedan skall dom skola in massa nya i maj så det kommer bli ganska rörigt nu.. Så det känns helt rätt att flytta henne, 

Hade en kanonkväll igår, spat var supermysigt och hon som hade det var så gullig. Maten på kungsholmen var super och bruden blev rejält överasskad. Trött som få idag men han sovit med H på fm så nu känns det lite bättre :)

Återkommer lite senare idag 

• smint

Hej Oupise: Roligt att se dig här igen, skönt att det känns lite bättre, skönt att avakta med medecinerna ett tag. Trist med foglossningen fortfarande Hoppas det hjälper om du drar ned på amningen..

Nenne: Njut nu sista dagarna som helt ledig, har inte fattat skall du jobba halvtid från nästa vecka?   

Tilde hostar en del idag med så det blir mys hemma, men det är ju bra att hon hostar för då är det väl på väg bort?  Hoppas det är bättre till imorgon då vi skall ha valborgsfirande i föreningen med brasa och korvgrillning. Men får en massa gjort när vi bara är hemma, annars är jag ju ute en del på vift med Hugo. Men igår städade vi hela nedervåningen, och på kvällen tog jag och skurade badrummet med rotborste och klorin och jisses vad rent och fint det blev, och rensade även avloppet i handfatet, sambon är så känslig så det är jag som får göra sådant..

Ja PB, hoppas livet inte snurrar för fort nu och att du kikar in snart igen. Kram

ja jag går gärna på 5 års jubileum, kommer åka till frankrike runt den 10 juni tror jag och är borta en vecka. Men om det är ett datum vi är hemma kommer jag gärna, har ju läst tråden i typ 4 år så måste komma och träffa er.

• smint

nenne; tycker det är toppen att ni kan/vill dela och vara hemma länge båda. skall maken vara hemma heltid eller halvtid?  tänkte om ni delar på tiden? fast det blir ju kanske surrigt.. 

porchez: hejja, hoppas det inte tar 12 timmar till nu bara

äh vad jag älskar att kunna hänga ut tvätten, nu har jag knappt använt torktumlaren sedan detta ljuva väder kom

• smint

koko: här är det tvärtom. har tvättmaskinen i badrummet uppe och torktumlaren i källaren så nu är det smidigast att hänga på balkongen

• smint

I september kan jag också  

Måste tipsa om ett bra solskydd till barnvagnen, hade ju teutonias till brion men provade det nu på buggan i butik och det satt verkligen inte bra alls, blev inget spänn på det..

Men så fick jag tips om detta,      

www.barniallt.se/nya/butiken.cgi%28Avd+tillbehor+Nothing,Manuell%29+%28P+071115175041%29

passade ypperligt och beroende på hur långt fram/bak man sätter det så blir det nästan skydd över hela liggdelen. Inte så jäkla vackert men nu slipper man parasoll iaf. Supersnabb leverans, beställde igår och kom till utlämningstället idag..

• smint
    Parnassia skrev 2011-04-30 12:45:18 följande:
    Smint - jag blir lite sugen på solskyddet du länkade till. Men hur sätts det fast? Det står ju att det ska passa alla vagnar, men kan man lita på det?
    du klämmer bara fast det med 2 klämmor på sidorna. Funkade bra på bugaboo iaf.     

Har testat det ute idag och det var bra, men det kom såklart lite sol in på sidorna, men mitt primära syfte är att få bort solen från ansiktet så då funkar den.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!