• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Parnassia

PB - Kram igen! Bra att du fått prata med CvL och att det är klart med banken. Två saker mindre att tänka på, för de är klara. Hoppas ni sätter i soffan ikväll tillsammans du och mannen. Hälsa honom också!

AM - Guuud vad spännande det låter med drottningen! Jag är fruktansvärt nyfiken på hur du hamnat där. Vill du berätta? Inboxa? *fladdrar med ögonen och ber mitt finaste* Klänningarna Vickan länkade till ser fina ut tycker jag. Nåt sånt eller nån snygg byxa i samma stil som den första klänningen hade nog jag funderat på. Men då måste man hitta nåt att ha upptill och det tycker jag ofta är svårare... MEN jag är SÄKER på att du om någon löser det.

• Telis

PB, skönt att det ordnat sig med banken och att CvL kunde komma med lite tröst!

AM, vilken spännande inbjudan! Hur får man en sån?

snaily, ååååååh, vad skönt att allt såg bra ut!

• Parnassia

Snaily - Åh vad roligt med ett bra TUL! Grattis och kram!

• viktualia
    fru AM skrev 2010-10-28 19:53:53 följande:
    TACK för att ni bryr er om mitt ytliga klädproblem. Som det dessutom inte är skarpt läge på förrän i februari ... Glömde jag den detaljen. Snygga klänningar Vickan - men tänk på att jag är lååång. Modellerna var superfina dock. Framförallt den röda. Ska snoka runt lite. 
    är lite dålig på sånt.. jag är ju kort i rocken själv.. fniss!
  • Oupsie

Hej, tittar in lite snabbt. Har inte tid att vara här egentligen men tydligen har jag lite svårt att hålla mig härifrån .

PB, stora kramar! Skönt att det har ordnat sig med banken och jag håller alla tummar jag kan för att det visar sig vara riktiga guldäggsblåsor du har .

Klockarbol, bra svar till jobbig kollega. Jisses vilken människa . Grattis till makens jobb om jag inte sagt det innan.

Snaily, heja Ynglet! Skönt att allt såg bra ut !

"Flyende haka" Är det att hakan är omarkerad? Har nog aldrig hört det utrycket förut...

AM, lunch med drottningen, coolt ! Är säker på att du kommer att hitta något fint att ta på dig. Tror också att någon dräkt eller kostym borde fungera bra .

Tinga, haha, angående växelkursen. Jag kände verkligen när jag postade att jag hade utvecklat svaret lite väl mycket. Ni som har rest så mycket har väl koll på kort/kontanter . Hittade du några burkar förresten?

Sweet, kul att se dig här! Låter som att du har fullt upp som vanligt. Hoppas att du kan få lite lugn semester till jul.

Sympatier till er med trista familjer som inte vill komma och hälsa på! Makens familj har vissa sådana tendenser också.

Parnassia, var det du som undrade vad jag läste?

Vad var det mer då ?

• sweetstreet

Å Snaily!! vad HÄRLIGT att allt såg fint ut!!!!

• Oupsie

Just det!

Grattis Kikki till sonen!

Angående tråddejt, jag är gärna med men det beror lite på hur långt det blir att åka, orkar inte sitta så länge nu för tiden.

• sweetstreet

AM,

tror du som är värsta Dunderdonnan skulle kunna klä på dig en potatissäck och ändå se sådär perfekt chic ut...!

• sweetstreet

Hej Oupise!!

hur mår du nu?

• fru AM
    sweetstreet skrev 2010-10-28 20:33:48 följande:
    AM, tror du som är värsta Dunderdonnan skulle kunna klä på dig en potatissäck och ändå se sådär perfekt chic ut...!  
    Tack vad gulligt sagt! Då har jag plan B om jag inte hittar något annat ...!

(Var köper man potatissäckar förresten? På .... Granngården?)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!