• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

MSW - det jag tänker när jag läser om er familjelogistik är mest.. "hur ska jag kunna klara mig UTAN familjen på nära håll".... Jag som är uppvuxen i en sådan där logistisk karusell och det innan det fanns mobiltelefoner... När jag gick på dagis var det inte alltid jag visste vem av mamma, pappa, mormor eller morfar som skulle hämta brorsan och mig när jag kom till dagiset på morgonen.

Hittills har våra projekt på temat "ragga upp ett vettigt socialt nätverk i hålan" gått rätt bra. Men just dagishämtningshjälp återstår nog..  jag inser att det finns gott om tid att lösa detta.. men hm.. har man inget annat att stressa upp sig över...

• MSW

Izzie: välkommen hem! Trist att kroppen luras så! Kul om du vill och kan vara med på dejt!

• kängu

Izzie, vad härligt med USA fast skit också att tanten kom. Extra skit eftersom du kände dig så gravid

• kängu

Tack för er input angående dagis eller inte dagis. Det är skönt att få höra vad ni tycker, ni är liksom inte lika subjektiva som min familj och nära vänner... Jag tror jg ska följa mitt hjärta

• Klockarbol

Go'kväll i tråden!

Jag sällar mig till skaran som har flyttat (ohemula 11mil!!!) och blivit upplyst om att det är ju så lååååångt för familjen att åka, det är mycket bättre att vi åker ner istället för det är ju på något magiskt vis inte alls lika lååååångt...
    Dessutom väger brödernas telefonlurar tydligen mycket mer än min för det är alltid jag som inte hör av mig?!

Så jag antar att det är så det är åven om det känns supertrist mellan varven.

Snaily - Grattis till supersött yngel  
    Fnissade så smått när jag läste om "flyende haka" för enda gången jag har hört det uttrycket var i samband med kritiken på vår collietik vid en utställning (hon har verkligen ingen haka så kritiken stämde mycket väl!) och visst jobbade du med djur?

Nej, inte kan jag påstå att kollegan skämdes i dag inte.
    Nu har min kollega verkligen ett elände hemma med mycket oro och vaknätter eftersom hennes man är såpass sjuk men jag tycker ändå inte att det rättfärdigar den här typen av beteende.
    Tokbryt kan väl vem som helst få men då ber man också om ursäkt asap.

Men jag är iaf oförskämt glad över att den stackars lilla dottern har feber och så jag slipper åka till jobbet i morgon!

*fortsätter läsa ikapp*

• passionsblomman

Kängu, det är väl kanon ifall du kan göra en kombo av hemma med Ru och plugga! Det låter som precis en sådan sak jag själv gärna skulle vilja kunna göra.

Klockis, skönt med lagom sjuk unge så du kan få vara lite ifred från tok-bryten på jobbet.

Om man skulle ta och tigga lite nackmassage av sambon igen? För att då kanske det går att sova inatt. Bäst jag skyndar mig inann han lägger sig!

• porchez

puuh! där har jag läst ikapp. Men orkar tyvärr inte skriva nåt nu! STOOOOR KRAM till er alla som behöver, ursäkta språket, men det verkar vara en  jävla skit kukig höst! Hoppas den snart går över till vinter och då blir mycket mer plusitiv!!

(min rygg är nu bra, och jag rör mig och tränar som vanligt igen, det var nånslags träningsvärk/svullnad efter massagen)

God natt

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!