• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

Izzie-trist med BOM jag har slutat lita på symtom eftersom de kan betyda vad som helst

• viktualia

vinkevink!

hur 17 ska jag lyckas pallra mig upp TRE TIMMAR tidigare än idag, när jag ska till jobbet på måndag... *gåta*

/eder förslöade Vickan

• viktualia

det är ju FREDAG idag!!!

*skakar på rumpan och funderar på vad dagens drink bör bestå av.. något värmande tror jag*

• Telis

Hjälp! Vi ska få middagsbesök imorgon och vi hade redan menyn uttänkt men nu visar det sig att dom tar med sig sitt treåriga barn. Hur gör man med mat till en sån? Kan man räkna med att dom äter vuxenmat eller ska man anpassa menyn men hur vet man i så fall vad barnet äter?

• kängu

Telis, treåringen kan väl äta det ni äter? Det gör ju min 1,5 åring iaf... tips är att köpa hem typ ett paket köttbullar och lite makaroner som ni kan göra i "reserv" om barnet absolut inte kan äta den mat som ni har.

• Lapinette

Telis - fråga föräldrarna. Normalt brukar våra kompisar antingen ge barnet mat hemma innan de kommer eller så har de med sig egen mat (om barnet är så pass litet att det är barnmat på burk som gäller).

• Lapinette

Jag ska villigt erkänna att vi aldrig har ställt oss och gjort separat meny till barnen som kommer till oss på besök. Kanske är vi taskiga men våra kompisar har aldrig ifrågasatt eller kommenterat det ... och de kommer ju tillbaka på middag.

• Telis

kängu, så ni kör bara på och gör samma mat som ni skulle ha gjort utan barn också? Jag har undrat lite över det där. Nu äter Televinken bara barnmatsburkar så jag och maken funderar inte så mycket på vad vi äter men jag undrar hur det ska bli sen när vi alla tre ska äta samma mat.

Jag hade tänkt att göra en risotto med kallrökt lax och limefärskost och sen Lappis chokladfondant till dessert. Skulle din kille ha ätit det?

Köttbullar var en bra ide, ska se till att ha det hemma!

Lappis, jag kan inte fråga dom, dom har redan åkt hemifrån och jag vet inte var dom kommer att befinna sig innan dom kommer hit.

• Telis

Lappis, fast man vill ju att alla gästerna gilla maten så jag ändrar hellre på menyn så att alla äter än att bara köra på "vuxenmat".

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!