• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Izzie

Hallå i tråden! Nu har jag läst en 12-15 sidor och det får nog räcka som ikappläsning. Något stort som hänt de senaste tre veckorna som jag missat?

Klockarbol - men herregud vilken kollega! Stackars dig! Det hade ju inte spelat någon roll vad du hade sagt förmodligen. Skäms hon inte idag?

PB - Håller tummarna för att det går vägen! Låter som mycket på en gång! kram!

Piggelin - Fy vad mycket jobbiga saker som hänt kring dig de senaste månaderna. Hoppas att du fyllt på din dos av hemskheter för en rejäl tid framöver. När det dags för BF? Så spännande att det snart är dags igen! Ang storleken på A tror jag inte du behöver vara orolig så länge allmäntillståndet verkar vara bra och att hon äter och har energi. De flesta barn växer väl lite i perioder får jag för mig. Matilda är ju ung i samma ålder och har 92-98 i stlk. Tror faktiskt att hon kan ha samma vineroverall som förra året oxå.

Muggles - Hur har det gått för dig? Har tänkt på dig och undrat när det var dags för ditt VUL. Har du gjort det ännu?

Snaily - Grattis till finfint UL! Kul att ni fick så bra bilder! Det blev verkligen tydligt att det är en liten bebis därinne nu va?! Minns de supertydliga 3d-bilderna på Iris i galleriet, det är så häftigt att det går att få så fina bilder!

AM - Lunch med drottningen - vilken grej! Säkert en kul erfarenhet! Nu har jag ju inte träffat dig IRL men jag har fått uppfattningen om att du är en tjej med stil naturligt och sådana lyckligt lottade brukar kunna se snygga ut i det mesta! Satsa på nåt klassiskt!

Kiki - Grattis till sonen! Beklagar däremot det taskiga bemötandet du fick under förlossningen. Trist! Men så skönt att det gick bra med din lilla guldklimp!

Finns säkert mer som jag glömt att kommentera, är ff lite trött. Det är det tråkiga med att komma hem från sem - komma in i rytmen och jobba ifatt sig... Men men, det är ju I-landsproblem  

• kängu

Oupsie, lycka till med hemtentan! Fy fan vad jobbigt det låter med din foglossning

Piggis, fy vad sorgligt med alla dödsfall Usch vad otäckt med grannen!

PB, jag skickar en stor påse med HOPP till dig!! Jag hoppas, tror och vill att ni kommer få ut guldägg! Förstår dock att det känns hopplös just nu.

• kängu

Izzie, uppdaterar dig ang. Mugglans VUL- det är gjort och såg fin-fint ut!!

• kängu

Izzie igen, var har ni varit på semester? Jag längtar efter solen...

• MSW

Godkväll!

Här har det varit en sådan dag som man inte riktigt hinner med.. Har dock hunnit med att känna mig energilös och allmänt olustig. Tror att det kan ha börjat när A redan i morse talade om att han inte ville till dagis.. När vi kom till dagis var det än mer rörigt än det brukar vara på torsdagarna, och blev ingen rolig lämning alls! Sen har jag hunnit med att diskutera blöj-användning med dagis personalen (vid hämtning) där tårarna kom upp väldigt nära (fast jag förstår inte riktigt varför, riktigt SÅ upprörd kände jag mig inte).. Sen hade jag räknat med att min lillsyrra skulle kunna hämta A på dagis imorn så han inte behövde vara så sent (när han egentligen inte skulle varit där alls).. Men hon skulle jobba, men efter lite vardags-logistik-problemlösning har det löst sig också! (Alltså, ni skulle bara höra hur vi är i min familj.. Med vad som mest liknar bilpool, och samåkning i alla möjliga och omjliga situationer ) Jag har läst ifatt under dagen men inte haft någon möjlighet att skriva ngt! Nu ska vi se vad jag kommer ihåg!

PB: Stora stora kramar! Skönt att läsa dina inlägg framåt eftermiddagen, då de känns mer hoppfulla! NU hoppas jag på att blodprovet kommer fram som det ska och visar på att ni kan fortsätta och i slutändan blir ett plus av det (oavsett hurs stor skörden tillslut blir)

Snaily: Skönt att allt såg bra ut!

Klockarbol: Vilken "intressant" kollega! Njut ordentligt med dottern imorn! Och hoppas hon kryar på sig snart!

Och AM: SÅ spännande med drottninglunchen och allt! Förstår att du blev nervös för vad du ska klä på dig! Men är det inte förrän i februari blir det säkert inga problem! Jag undrar förövrigt också hur man lyckas bli bjuden på något sådant?

Ang tråddejten så såg Toftaholm väldigt trevligt ut tycker jag! Men de serverar bara brunch på söndagar (står det på hemsidan), så isf funkar juh inte 4/12, och den 5/12 kan inte jag för då ska vi fira min mamma.. Sen är det väl omöjligt att hitta ett datum som passar alla, men jag vill juh gärna vara med!

Vad säger ni?

• MSW

Kängu: Kolla upp hur det funkar om ni tackar nej igen.. Händer det ingenting så får ni väl testa? Och blir det för stressigt så får ni tänka om..? *säger jag som just idag önskar att jag hade kunnat vara hemma med A ett tag*

• Izzie

Jag var SÅ säker på att jag var gravid igen under resan. Fick ju bekräftat av sjukvården innan resan att allt blött ut efter missfallet och att det bara var att "gå på" det igen. Eftersom allt såg bra ut tyckte de inte att jag behövde invänta en mens emellan så maken och jag körde på när kroppen visade tydliga tecken på ÄL. Kort efter det började jag märka av alla tänkbara symptom: trötthet, yrsel, återkommande illamående (som avhjälptes gm att äta lite), känsloyttringar, ömma bröst, craving efter starka ostar (precis som förra gången) och samtidigt den där speciella känslan av att jag var gravid osv osv. Inga tecken på mens, så jag testade (ngt jag brukar vänta med in i det sista) och döm min förvåning när resultaten visade negativt utslag. Tog till slut 4 st tester eftersom tanten inte kom, men negativt resultat på alla. Dagen vi skulle åka hem kom tanthelvetet. Usch vad besviken jag var. 

Kanske ville jag så mycket så jag inbillade mig alla symptom, men det brukar inte vara likt mig. Trist är det hursomhelst, men det är ju bara att ta nya tag. Är verkligen SÅ sugen på bebis nu...

Ang trådträff tycker jag att Toftaholm låter toppen! 4 dec är jag dessutom ledig så det funkar!

• Izzie

Kängu - Låter som det vore läge att testa tycker jag. Det mesta verkar ju tala för att du är hemma ett tag till...

• Parnassia

För mig spelar inte 4 eller 5 någon roll. De andra som var intresserade häromdagen får hojta till igen!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!