• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Parnassia

Septemeber  - jag tykcer inte du låter hård. I så fall är jag också hård, för så där gör jag också. Jag förklarar alternativen och räknar till tre. Sedan agerar jag. För att sammanfatta det kort.

Klockarbols kollegas agerande är ju inte klokt. För även om man har det jobbigt själv så får man ju inte bete sig hur som helst mot andra. Hur går det idag?

• Lapinette

pb  - kramar om. Som sagt, Menopur ger mindre skörd men bättre kvalitet så jag håller tummarna för drömägget och att du efteråt kan tycka att allt det här var värt besväret. Själv ångrar jag aldrig att vi försökte för hade jag inte gjort det hade jag alltid gått och undrat. Däremot är jag glad att jag satte en gräns och höll den ... skulle mentalt inte orka mer, samt att jag värdesätter "att leva" alldeles för mycket och barn för lite om man ska väga det för och emot.

• Parnassia

Tråddate i söder:

Det verkar vara många som inte kan den 20/11. Men desto fler som kan den 4/12.

Ska vi satsa på det? VIlka kan?

Jag kan.

Muggles och Msw har väl sagt att den helgen funkar? Vem har jag missat och vem mer kan?

• Parnassia

Brunchen i /på Aletas länk lät ju häftig!

• passionsblomman

*störtgråter av alla kramar*

Lappis, jag frågade gyn om det där. "jag har hört att..." då sa hon "Det vågar jag inte säga, att det skulle vara så, men däremot har man funnit att menopur visat sig fungerabättre på äldre kvinnor"

Jaha. Jag vet inte vad jag ska tro.

Just nu känner jag mig bitter över att de inte satte mig på maxdos redan fran dag 1 utan lät mig spruta fem dagar på 300IE mot de maxade 450.
    (Fast jag fattar ju logiskt sett att de bedömt det utifrån mina värden och att det kan gå olika olika gånger)

Ore, det du sa vore väl ungefär dödsstöten, nämligen att de ringer imorgon inte för att säga när jag ska ta ÄL-sprutan utan för att meddela att provet ser så kasst ut att de inte vill genomföra ohch heller inte pröva igen. Punkt slut liksom. Beetala får jag ju göra, största delen av beloppet hur som helst, och en stor del av resan är ju redan gjord, så även om amn bara känner att "men jag skiiiiiiter i det här helvetet nu" så ska det nog rätt mycket till innan man själv hoppar av, ifall läkarna ser någon chans alls.

Men nej, några drömförutsättningar känns det ju verkligen inte som när man satsar massa pengar all sin tid, hela sin kraft och allt hopp och dessutom uthärdar alla fysiksa och mentala delar i alltihop.
    Jag tror nog att de enda positiva känslorna runt det hela, för de flesta är just positiva besked steg för steg i processen. Så ort man får ett dåligt så ramlar iman ner i gropen. Åtinstone tycker jag alla jag sett här hittills haft det ungefär så.

• Tinga

PB - skickar en massa kramar till dig; verkar vara det som du behöver bäst nu. Hoppas verkligen att det är som Lappis säger, att Menopur ger färre men bättre ägg.

Parnassia - jag tror att jag också kan den 4 december.

• Tinga

PB - OK, jag hann skriva mitt inlägg innan jag läste ditt senaste. Önskar att jag kunde stötta på något bättre sätt, men det känns som att jag bara kan skicka kramar och hoppas på det bästa.

• Lapinette

pb - jag tror du redan vet om att Kokisen bara fick två ägg varav den ena fortfarande finns kvar i frysen eftersom de lyckades. Sen har jag en väninna som är äldre än oss som hela tiden bara fick ut 1-2 ägg (läkarn sa t o m åt henne att det inte var någon idé att åka till Falun men hon gjorde det ändå) och fick topp embryo tillbaka från den lilla skörden ... varje gång. Så ge inte upp än även om det känns så jäkla bedrövligt!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!