• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Aleta

Hej!
    Passionsblomman bad mig slänga in ett tips om ställen runt Värnamo.
    Toftaholms herrgård sägs vara fint och vi har funderat på att åka dit någon gång, det kanske kan vara något?

http://www.toftaholm.se/Kontakt__1053.html
    (2 mil söder om Värnamo nära E4:an.)

• passionsblomman

Klockarbol, jag hoppas den där pappskallen till kollega får vad hon förtjänar idag! Vilket nöt! Danskurs? Ja det vore nog frigörande....Ärthjärna!
    Jag tycker också du borde ha en reserverad parkering!!!!!

Kikki, jag är fortfarande upprörd över BM du råkade ut för. VARFÖR är de sådär!?! Det är ju inte första gången man hör den där typen av historier.

September, Hård? Nä, varför det? Skulle din eller resten av mänsklighetens värld rimligen kunna få styras av den del av befolkningen som mäter en meter över havet? På vilket vis skulle man göra dem en tjänst genom att låta dem tro det?
    Att man sedan ibland kan ha tid att plocka maskar, kika på fåglar och fånga gräshoppor och öva på allsköns sånger eller låta ungen klä på sig vad som helst, hur som helst och i vilken takt som helst, det är en annan femma.
    Jag tycker du verkar lösa situationern alladeles utmärkt!

Piggelin, hoppas du jättesnart kommer att vara i fiiin form och vilja åka till mig och hälsa på!
    FY för alla dödsfallen! Vad fruktansvärt att bli ensam ned alla de där barnen för grannfrun!
    Min son har banne mig legat typ ett ¨år efter sin storlek ibland och jag har kunnat använda samma kläder över två vintrar tex flera ggr. Han har vuxit som attan senaste åren däremot. Någon långskånk blir han aldrig, men han är inget litet fjun (som hans pappa till sin förtvivlan var och har oroat sig blå över för sonens skull) utan han är tvärtom väldigt proportionerlig. Don´t worry! 

OMS, tack ska du ha!

Jaha, och äggstockarna då? Det tar jag i nästa inlägg. Håll i er, ta skydd, huka er eller scrolla....

• passionsblomman

Belöningen för maxdos de här dagarna blev blek och ynklig.
    Tre folliklar är nu fyra och de har inte vuxit något vidare.

Det gör att jag sannolikt ska ta menopur även imorgon och ganska troligt även lördag. Ev ÄP kan alltså tidigast bli tisdag nu då.
    Nytt blodprov är taget och postat. Ifall det nu inte skulle komma fram med posten till CvL tills imorgon, då vet vi inte ett skit om mina värden. Bara den grejen känns ur-jobbig.

Jag mår skit. Dels kan jag fan inte sova, så jag är helt slut i pallet. Dels har jag huvudvärk (det är ju bla därför jag inte kan sova) så jag känner mig ganska nedsatt mentalt efter så många dagar med den skallebanken.
    Dessutom så orkar jag verkligen inte tänka positivt för ögonblicket. Jag känner mig förbannad fast jag egentligen är skitledsen och jag undrar på allvar HUR stor idiot man kan vara som utsätter sig för det här.

FY FAAN!

• Ore

Väntar på nästa inlägg, PB

Piggelin: Usch, låter otäckt med så mycket självmord runt omkring...

Ost och vin-provning låter väldigt trevligt, synd att jag inte lär få in det i almanackan på ett bra tag framöver... Kanske får börja leta någon lämplig kurs i Sthlms-trakten, så jag får anledning att vistas där ett tag

Klockarbol: Tycker inte du ska ta åt dig av vad din kollega säger, hon verkar vara oerhört labil och väldigt orättvis mot dig. Finns väl ingen vuxen människa som haltar i onödan för att försöka få sympatier? 

Också nyfiken på hur det går för Snaily Fast hon har väl en liten bit att åka också?

• Ore

PB: Usch vad jobbigt...

Och nu kanske jag trampar i klaveret, men går det att "avbryta" försöket? Förutsatt att ni vill det, alltså... Det verkar ju som att menopur inte är någon succé för dig, och med huvudvärken och allt så kanske det bara känns toköverdrivet jobbigt att dra upp till CVL och allt... 

Men på plussidan så har jag hört att man kan ha lättare att bli gravid om kroppen inte är helt 100% på topp, eftersom den då har fullt upp med allt annat och kommer det då ett befruktat ägg och fäster så hinner kroppen med att ev. stöta ut det, utan det får hänga med...

Med det ville jag nog bara försöka peppa litet, för jag kan tänka mig att en ivf är tillräckligt jobbig mentalt även om man inte har huvudvärk, sömnbrist och allt annat... Så någonstans måste man ju få plats med litet positiva känslor kring det hela, för att det ska kännas värt det.

KRAMAR OM!!!

• Ore

Åååh, såg Aletas tips på brunchställe.

Vilka datum var det som diskuterades? Man kanske skulle hänga på...?

• _koko_

piggis - Conny är ju 2 månader yngre än A och han har 98 i byxor nu (för längden, i vidd skulle 80 passa fortfarande...) och 92 i tröjor. Vinteroverall köpte vi i strl 90 (McKinley på intersport), och den kan vi ta ett rejält grepp i grenen på, så storlekarna är ju uppenbart olika.

Lillebror har 74 fortfarande, och en del 80.

♥ Mina sparrisar ♥

telis - 17e, gärna! Jag har dock börjat träna på onsdagar, så om ni inte misstycker ansluter jag framåt halv 7 (jag föreslog onsdag eftersom det är lättaste dagen att komma loss från familjen för mig eftersom jag redan är "upptagen" då).

PB - Men åh, vad sorgligt, jag förstår att det känns skit just nu. Och att du antagligen inte vill ha några käcka tillrop så jag skickar bara en stor varm KRAM.

• viktualia

Klockarbol - blir helt matt på din kollega. Hoppas att du lyckas säga åt henne nån gång när hon verkar något mer balanserad... med nån klokt formulerad replik....

PB - när hormonerna skuttar baklänges så får man vara frustrerad! kan inte annat än skicka ett gäng kramar och spola fram tiden till ett stiligt plus!

• Parnassia

PB Kram till dig! Jag förstår att du är nere. Hoppas maken kan stötta dig lite extra nu.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!