Parnassia, Glömde besvara din fråga igår att min 15-dagarsblödning alltså var den första mensen efter insättandet.
Ore, Ja, trist att ens behöva kohandla, men jag tänkte att om ni gör det en gång (för att liksom påminna om att småbarnsföräldrar och i synnerhet husbyggande dito liksom inte har oceaner med tid), så kanske hon fattar att hon inte kan utnyttja er så.
Gällande "hoten" tycker jag det är just hot för att jag inte har någon avsikt att uppfylla dem. MEN jag kom faktiskt på att vi har satt hårt mot hårt några gånger. En gång lät jag honom gallskrika i över 2 timmar (för att han blev arg då han inte gick gå först in genom ytterdörren) och det kanske faktiskt hade avsedd effekt. Lite svårt att veta då man inte vetat hur det varit annars. Det var ett tips jag fick av en god vän med synnerligen väluppfostrade barn. Hon sa att jag skulle välja och ta EN strid som var viktig för barnet, men betydelselös annars och att barnet skulle lyssna bättre sen och lära sig att hoten kan bli verklighet. Men sen är han ju rätt foglig också, min son.
Smint, Hoppas de har rätt i att det var falska anklagelser och hoppas de som anmälde i så fall förstår vad de ställt till med.
Telis, Men då måste ni ju verkligen ha tagit det lugnt och suttit och druckit glögg nu i december du och maken, som planerat, så det tycker jag var jättebra gjort! Faktiskt. Jag själv hade nog inte klarat det, jag är inte så bra som jag borde (som min kropp vill) på att koppla av. (När ni nu handlar julklappar på den värsta shoppingdagen på hela året som jag förstått det.)
Lappis, När var det ni skulle till Island?
Nu ska jag lägga lill-prinsen. Med de här snömängderna får han sova i garaget i stället för ute! Stackars barn.... men han sover jättegott där, nästan så jag skulle vilja ha honom där på nätterna också.