Åh, Grattis Hattis och grattis Izzie!! Hoppas, hoppas att det går vägen för er nu!!
Mrs original trådstarter, Kramar till dig och så tungt och sorgligt och tråkigt!
Detta om vem som gör vad hemma som ni diskuterat här insåg jag att det inte är så stor idé att kommentera/jämföra för min del, då en av oss ju faktiskt är f-ledig (eller ja båda, eftersom vi jobbar 50% var nu) och det är ju en mycket enklare match att få ihop vardagspusslet då. Så jag får återkomma i höst i så fall MEN jag måste ändå säga att det alltid är jag som packar mina och barnens väskor och jag skulle INTE kunna tänka mig att ha det på nåt annat sätt. Dock vet jag att maken klarar att göra det, men då får han bara med sig det mest väsentliga. Så det blir så jobbigt då. Igår hade han barnen själv och skulle iväg hela dagen. Jag var nära att påminna honom om att ta med en barnstol (till hans mormor), men bet mig i tungan och tänkte att jag låter honom sköta packningen själv. Givetvis hade han inte fått med sig den. Men det hade gått bra att mata lillen när han satt i knät, så det var väl bra. Han spillde inte ens, sa maken nöjd och medgav sen lite förläget att de inte fått med sig nån haklapp heller. När han sen skulle sova var det ett springande ideligen, för babyvakterna var ju kvar hemma såklart. MEN han klarade ut det. Dock står jag inte ut med att ha det så, så därför packar jag och får med allt som kan underlätta.
Ett annat exempel på hur det kan gå var när han (maken) hämtade Prinsen på dagis för att besöka mig och lillen på bb. De kom direkt från dagis utan att han varit hemma först varpå jag genast förstod att han då inte tagit med sig nån ny blöja till Prinsen. Så jag bara väntade för att se hur han skulle lösa det då jag visste att på nåt sätt fixar han det. När det var dags för blöjbyte gick han in på toa och hämtade en sån där jättebinda och sen gick han till lilleskåpet och tog ett par engångstrosor och började kränga på Prinsen detta med en min av självklarhet. Jag höll på att skratta ihjäl mig inombords (kunde ju inte visa det utåt), speciellt när Prinsen började protestera mot att han faktiskt inte ville ha en sån blöja och vilka långa ben den hade som kliade...