• Telis

Välkomna till Tivoli Empatia!

smint, vad skönt att din mamma har fått komma hem!

nenne, vad ska det bli av den där Pricken, han är ju ett underbarn!

porchez, jag såg på FB att du ska åka på semester, till min favvostad i världen. Lyllos, lyllos dig!! Ha en fantastisk resa!

• Telis

Oupsie, tack! Det är bara bra!

Grattis till fin tid, Tinga!

Ha en härlig resa, Mopedvin, och hoppas att du kan njuta av den utan dåligt samvete!

En fråga till er som varit på solsemester med 1,5-åringar - hur skyddar man dom mot solen? Att ha heltäckande men svala kläder och hålla dom i skuggan är ju självklart men när man ska bada och så? Jag har sett att det finns såna där nästan heltäckande badkläder med UV-skydd men är det inte lite väl trist att bada med såna?

Idag ska det packas kökssaker, imorgon börjar renoveringen. Ska bli jättespännande att se resultatet men jag ser inte fram emot att leva i kaoset i flera veckor.

• Telis

Tack för input om badkläder! Det får bli såna där badkläder med UV-skydd då, och så får vi väl passa på att bada nakna på morgnarna och på kvällarna om det känns trist för honom att bada med kläderna på. Har ni haft såna där badblöjor under då eller?

• Telis

Dra mig baklänges vad det är jobbigt att packa porslin och sånt. Obegripligt att jag orkade packa hela köket sist höggravid med Televinken. Men nu är det mesta klart iallafall. *puh*

Piggelin, vi ska dela av köket och få ett rum till (ja, vi gör lite tvärtom, jag vet att dom flesta vill ha ett stort kök ) men vi flyttar bara skåpen till den nya väggen och behåller luckorna så länge. Men vi ska kakla om och byta diskho, blandare och spis.  Klart att det blir rött! Jag tror att det blir precis som ert röda fast kvadratiskt.

Sen ska vi få lite småfix gjorda, tex golvlister i Televinkens rum, nätdörrar på baksidan och göra om en bastu till förråd.

• Telis

Vickan, har ingen egen erfarenhet än men vi hade iallafall tänkt att gå över till en tripptrappstol när Televinken växer ur Antilop-stolen. Fast jag är tacksam så länge han sitter kvar i Ikea-stolen, det är så himla bra att det inte finns något fotstöd. När han har suttit i tripptrappstolar så ska han bara hålla på och resa sig och klättra ur.

På tal om att klättra så kan han nu klättra upp för stegen på en rutschkana, sätta sig och åka ner själv. Var tog min lilla plutt vägen?

• Telis

Liten, ring en flyttfirma och be att få köpa makulaturpapper! Tidningspapper är hemskt eftersom allt blir svart och silkespapper på vanliga affärer blir för dyrt i dom mängder man behöver. Vi betalade 150 kr för en tjock bunt makulaturpapper, räckte gott och väl till våran trea.

• Telis

Ore, precis, det är bara halva köket jag har packat. Och ändå har jag träningsvärk.

Precis den proceduren tänker jag mig också. Har nu beställt både badkläderna och ett par badbyxor att ha under.

• Telis

På tal om att köpa på Blocket, har ni sett www.hoodboard.se? Man skriver in vad man söker efter och var man bor och så letar den på Blocket, Tradera, Loppi och jag vet inte allt och sorterar träffarna efter vad som är närmast där man bor. Skitsmart!

• Telis

Muggles, åh, vad härligt att allt känns så bra!! Fast själv mår jag illa och blir tjutfärdig bara vid tanken på pumpning. Det var helt klart det värsta jag har varit med om i mitt liv.

Cicci, någon billig tandläkare har jag aldrig hört talas om men jag har en väldigt bra om du är intresserad. Eller förresten, finns det inte någon klinik med polska tandläkare som gjorde reklam på tuben för några år sedan som ska vara billig?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!