Välkomna till Tivoli Empatia!
Hörni, har ni funderat på att vaccinera er mot livmoderhalscancer?
Hörni, har ni funderat på att vaccinera er mot livmoderhalscancer?
Upp till 45 är det nu som gäller för vaccinationen!
Muggles, stora sympatikramar! Vilket skit att hon skulle bli sjuk igen och just nu dessutom.
Hattis, det är ett vaccin mot HPV-virus, det är ett virus som kan ge kondylom men även andra sjukdomar, som till exempel livmoderhalscancer. Du kan ha fått HPV för länge sen utan att veta om det och då ger vaccinet ett visst skydd även i framtiden mot livmoderhalscancer.
Omsan, å vad gullig hon är din dotter, förstår att hjärtat smälter.
sweet, trist att inte testet gick bra men bra med övning på intervju över telefon. Vad duktig du var som klarade av det! Jag förstår att du var jättenervös, jag blir nervös bara av att ringa hårfrisörskan!
smint, åh stackars lille H! Hoppas att han redan mår bättre.
Och Cicci är ute och minglar som vanligt ser jag ....
Själv är jag för tillfället arg, ledsen och besviken. Har en "vän" på Facebook som undrar i sitt statusmeddelande om han är en dålig människa för att han tycker att det är hemskt att en kompis till honom "köpt" sig ett barn via IVF trots att hon är över 40 och singel. Han tycker väldigt synd om barnet. Han är katolik och säger att det kan bero på religionen att han tycker att det är fel med IVF. Just nu känner jag mest för att bara deleta honom (och slå lite extra hårt på tangenterna när jag gör det) men det är kanske en barnslig gest.
3,5 veckor kvar av köksrenoveringen and counting ...
Hej Lappis! Skönt att det verkar bli Island ändå!
Ja du, hur tänker människan? Och vad menar han? Jag tror att han tycker att det är fel att hon är singel, typ att ett barn behöver två föräldrar, och att man kan "köpa" (det har han nämnt flera gånger) ett barn. Men det blir ju inga utförligare förklaringar på FB precis.
Det som är sorgligast är att flera av hans vänner håller med . Själv skrev jag bara "Tack gode gud för IVF!" som svar.
Nu är han ju som sagt katolik (och det vet ju alla att påven har en del lite "annorlunda" idéer om fortplantning) och han är inte heller svensk och bor inte i Sverige. Kanske har vi i Sverige kommit en bra bit längre vad det gäller sånt här än andra delar av världen?
Nej, jag fattar inte heller hur man kan tro på någon som skulle vara så elak. Vill man inte tro att Gud är god? Och att "han" vill en allt väl?
Lappis, jo det var faktiskt en till som tyckte att han hade fel, som tur var.
Undrar varför han inte tycker att det är att "störa naturen" när han ska behandlas för en rätt svår sjukdom han har?
Nej, nu ska jag lägga ner det där. Det är ju ingen nyhet att inte alla tycker som jag jämt.
Ni som kan allt, jag råkade få syn på en snygg väska från Palmgrens. Vad kostar en sån egentligen? Törs man ens gå in på affären?